Wat nemen we mee terug van wintersport?

Gezien het topic dat ook loopt wat we allemaal meeslepen aan voorraad en bagage naar wintersport is het misschien ook wel leuk om te inventariseren wat we zoal mee terugslepen.

Trap ik zelf maar af…
Mijn echtgenoot heeft uit in de Mauriennevallei de gehele voorraad me blikken limonade in de smaak “mojito” leeggekocht (gelukkig hielt het bij tien op).
Reden… wordt in Nederland niet meer verkocht.
Verder heb ik twee saucissons sec (droge Franse worst), een stuk Tomme en Beaufort (kaas) mee teruggesleept.

Vorig jaar uit Oostenrijk gingen er nieuwe schoenen, ski’s en een nieuwe helm voor mijn echtgenoot mee (helm brak doormidden tijdens een vreemde val).

En jullie? Wat gaat er zoal mee terug?

It is an amazing world

.

Ik neem vaak alleen een slecht humeur mee. Omdat ik weer naar huis MOET.Vooral als het een paar dagen eerder gesneeuwd heeft en natuurlijk de laatste dag het mooiste weer van de wereld is.
Gaat wel halverwege Duitsland over.
Gelukkig.

Chocolaatjes voor familieleden die de eindbestemming niet altijd halen ;)

Ik neem vaak alleen een slecht humeur mee. Omdat ik weer naar huis MOET.Vooral als het een paar dagen eerder gesneeuwd heeft en natuurlijk de laatste dag het mooiste weer van de wereld is.
Gaat wel halverwege Duitsland over.
Gelukkig.

Hooykaas op 23 jan 2019 16:16

Haha, dito!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Naast dat slecht humeur vooral wijn. Italiaanse en soms Oostenrijkse wijnen. 👌👍
Soms ook een stukje kaas, spek of worst. Nooit veel want smaakt toch nooit hetzelfde als ginds.
Kledij ook wel eens. Zeker als we in Meran zijn geweest. 🤔🙄

Bla, bla, bla.

Meestal wat Manner neapolitaners, wat kaas, bergbauernbutter en soms spek. En altijd een paar goede flessen wijn. Maar alleen als ik in Oostenrijk zit. In de andere landen zit ik vaak samen en hebben we op de een of andere manier altijd maar net genoeg bagageruimte.

En natuurlijk neem je altijd een paar toiletbonnen mee ;) Op de één of andere manier raken die nooit op.

@bennie ik geef die altijd aan mensen in de rij bij de kassa. Ik raak ze anders toch kwijt.

Click. Click. Peace

Ons leeggoed voor het statiegeld :D

@Shane
Hebben we toch meer gemeen dan we al dachten 😃 @Marijnt
Heb jij last van familieleden die de eindbestemming niet halen.
Of lees ik het nou verkeerd.

(Sorry Rogier ik zal het niet meer doen off topic)

En natuurlijk neem je altijd een paar toiletbonnen mee ;) Op de één of andere manier raken die nooit op.

Bennie op 23 jan 2019 16:40

Herkenbaar, heb inmiddels een hele verzameling. Skipassen ook trouwens.

Soms neem ik wel wat lokale lekkernijen mee. Uit Italië Lardo & mocetta uit Frankrijk Genepy, maar nooit meer trockenfleisch uit Saas Fee Zwitserland. Ik schrok me dood bij het afrekenen (maar lekker dat het was)!

@Shane
Hebben we toch meer gemeen dan we al dachten 😃
@Marijnt
Heb jij last van familieleden die de eindbestemming niet halen.
Of lees ik het nou verkeerd.

(Sorry Rogier ik zal het niet meer doen off topic)

Hooykaas op 23 jan 2019 17:11

Hahahaha, nou… Nee, want die moeten juist de chocola ontvangen ;)

Een krat voor limonade uit Oostenrijk! Ieder zijn eigen smaak, framboos/citroen want die is écht lekkerder dan limonade thuis 🙄, framboos, want ik lust geen citroen 😤 en voor mezelf vlierbloesem. En altijd een paar potjes zout en peper gemengd… Uiteraard de lekkere jam van D’Arbo en je raadt het al, ieder zijn eigen smaak… Verder houden we het bescheiden! Wat open en over is en nog in het krat past gaat ook mee.

Niets.
Helemaal niets. Paar flesjes bier, omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om die weg te gooien.

Rest gooi ik wel weg, sinds ik ooit een lekkende fles olijfolie uit Spanje heb meegenomen.

Hooguit een flesje wijn en soms wat chocola die je vaak van de verhuurder krijgt, verder eigenlijk niets…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Meestal een sixpack of 2 Weizen, wat chocola, locale schnapps en een fles almdudler
Soms een blok schinken of kaas.

Natuurlijk is bijna alles in Nederland te verkrijgen maar de weken na de wintersport verzacht het zo een beetje de heimwee

Gewoon lokale producten, maar niet in grote hoeveelheden. Wel vaak wat kleinigheidjes om aan buren en familie te geven. Dit jaar onder andere Italiaanse grappe, maar het kan ook wijn, gemzenworst of jam zijn.

Mr. Slow

Ik ook , weinig of niets, wel de skiplannetjes, die heb ik over al de jaren bijgehouden.🤔 Ik weet eigenlijk niet waarom.

Born to run. B.S.

Ik ook , weinig of niets, wel de skiplannetjes, die heb ik over al de jaren bijgehouden.🤔 Ik weet eigenlijk niet waarom.

dan58 op 23 jan 2019 17:35

Ohja, die heb ik ook allemaal nog. :)

Mr. Slow

Voorraadje Reblochon
En Chamonix koekjes van Lu. Mierzoet en thuis gaan die dozen in één keer leeg. Hoef ze dan ook niet meer tot de volgende reis naar Frankrijk 😀

Zoveel mogelijk pistekaarten, verschillende pasjes voor de lift.
Posters van het gebied.
Mooie foto’s van de omgeving.
Leuke nieuwe anekdotes.
En een bezoeksrapport van de lokale dokter 😉 er is altijd wel iemand met een auwwie. En des te leuker om het te bewaren, je weet nooit wanneer je iemand er nog eens mee kan pesten 😈
In deze trant: “ja ja je valt nooit… 😈😈👹 tada wat is dit dan?”

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zillertal Weißbier dat is denk ik naast idd skipassen, waar staan die automaten voor de paar euro…:)

en idd kaartjes van de gebieden…

Ik ook , weinig of niets, wel de skiplannetjes, die heb ik over al de jaren bijgehouden.🤔 Ik weet eigenlijk niet waarom.

dan58 op 23 jan 2019 17:35

Hoe kan ik die vergeten! Die neem ik altijd mee en bewaar ik allemaal.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hertenworstjes, wat overgebleven flesjes weißbier, en wat wisselende verzoekjes van het thuisfront. Almdudler sla ik bij een belgische groothandel in, dus dat neem ik niet meer mee.

En altijd meerdere plattegrondjes van het skigebied.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 23 jan 2019 19:11

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Herinneringen … .

Ook pijnlijke schenen, soms trots over enigszins verbeterde skivaardigheden en meestal nederigheid over de beperkte skivaardigheden in vergelijking met anderen.

En hopelijk ook mijn leven na mijn eerste ‘echte’ avontuur off-piste, en ja inclusief lawinegerief, op de zuidwestflank van de Mont Valaisan komende vrijdag!

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 23 jan 2019 19:14

Zakjes soep uit Oostenrijk. Soms een skiplank sjokolaa lila ;-)

Vanuit Nauders snel de grens over naar Italië en daar haal ik altijd 2 flessen Bombardino!

Kant en klare rösti… Zó lekker en makkelijk.

240 Gb aan GoPro filmpjes, die waarschijnlijk nooit worden gemonteerd. Flesje Genepy. Abondance vergeten deze keer.

Zakjes fritattensoep, altijd lekker ff snel voor een training van de kinderen. en van die heel zure kauwgompjes

Heel veel fotos, skipas, een fles Mozart en een aantal zakjes “kaiserschmarren” van Knorr en mozartkugeln voor het thuisfront.

Een hoop spierpijn en blauweplekken, die vergeten we snel 😉

⛷🎿

Plaats een reactie