Wat voor spelletjes / vermaak doen jullie onderweg?

Naar aanleiding van mijn “vleesblikken” topic kwamen @Ton_ en ik na wat off topic berichten op activiteiten onderweg…

Ik heb een vriend die onderweg de gevaarlijke stoffen op vrachtwagens aan het checken is op een zelfgemaakt lijstje onder de zonneklep.
Zelf doen mijn vriendin en ik kenteken spelletjes: liedjes bedenken op basis van de nummer plaat. En ik doe altijd een muziek quiz onderweg met mijn reisgenootjes. Raden artiest enz enz.

En @Ton_ schrijft:

Wij speelden met de kinderen auto-bingo toen ze klein waren (en ze nog geen smartphones hadden) .
Kaarten met tekeningetjes van kerken, hooibalen, paarden ,elektriciteitspalen etc. Wie het eerst de kaart vol had die won.
Dat doet hij dus nog steeds, soort van? Ben benieuwd wat Freud hier van vindt.

Maar wel grappig. Zo heeft ieder zijn eigen tics onderweg.
Wij maken zinnen met de letters op nummerplaten, liefst met de naam van een vriend of familie lid erin

HSM: Harrie skiet middelmatig
JFB: Jasper fietst bergop

Dat soort dingen. “

Dus mijn vraag, wat doen jullie voor spelletjes onderweg? Of doen jullie juist niks? Hebben jullie alleen goede gesprekken? …

Bergen + Sneeuw = ❤

Wij doen geen spelletjes. Luisteren muziek en zetten af en toe een luisterboek op voor de kids. Die mogen trouwens altijd als we ver moeten rijden een dag vantevoren een zak snoep scheppen bij de Jamin. En die dan onderweg leegeten. Ze verheugen zich daardoor altijd enorm op de reis en zitten urenlang tevreden achterin de auto te snoepen of een beetje weg te zakken in een suikerroes. Ideaal!

Lang leve de moderne techniek… 2 tablets aan de hoofdsteun met een Netflix account, 2 koptelefoons, gratis roaming en een tas met broodjes, drinken en snoep binnen handbereik. Je hoort ze niet. Klinkt ongezellig maar ze kijken er naar uit. We krijgen ze niet meer enthousiast om ouderwetse spelletjes te spelen.
Voor ons voorin daardoor ook relaxt. Eigen muziek aan (maar mag niet te hard) en samen beetje ouwehoeren. Hebben we dan ruim de tijd voor.

Wij hebben het spel Black Stories in de auto liggen. Voor als we moe beginnen te worden en het kletsen een beetje inzakt. Voor wie het niet kent: het is een spel waarbij de een een kaartje leest met een luguber verhaal erop, en de ander met ja/nee vragen moet ontdekken wat er gebeurd is.

En wat we ook leuk vinden is een liedjes-spelletje, waarbij de een begint met 1 zin van een nummer zingen. De volgende moet daarop volgen met een liedje waar het laatste woord van de ander zijn gezongen zin in zit. Hebben we ook veelvuldig tijdens wandelingen gespeeld, vooral tijdens de laatste vermoeiende kilometers, om de sfeer erin te houden.

Spotify via bluetooth op de speakers, ieder mag op zijn beurt een liedje kiezen en dan allemaal meezingen. Nieuwerwetse gezelligheid en de 9 uur naar Oostenrijk zijn zo om.

Een grote hit zijn de snollebollekes, dan gaan de kinderen uit de ‘bol’.

Wie er het langst kan slapen…:P

Not all who wander are lost

Proberen een zo lang mogelijk lijstje te maken met landen waarvan we auto’s onderweg zien (NL, B, D, F, etc.)
Het record staat op 41…

ik vertrek deze nacht richting Zillertal en vermoed dat mijn gezelschap comateus in de wagen zal liggen. :-)

Weinig spelletjes, vooral steeds weer dezelfde geweldige cabaretiers.

Wel herinner ik me dat we vroeger- toen we nog geen mobieltjes hadden- altijd contact gingen zoeken met de neven en nichten in de andere auto’s met de gouwe ouwe walkietalkies. Steeds met goede moed aan begonnen, waarna de afstand tussen de auto’s na 5 minuten te groot werd en het contact verbroken werd. Daarna werd het saai in de auto.
Hetzelfde gold later toen we overgingen op de Nintendo’s. Mario Kart werd steeds veel te snel afgebroken…

Wie er het langst kan slapen…:P

Edwin. op 25 jan 2019 10:32

doen die van ons ook, vooral op de terugweg, maar ik mag nooit meedoen (designated driver)

voor de rest: DVD speler gemonteerd tussen de voorstoelen + luisterboeken + soms spelen de kids nog “poppenkast” achterin met hun knuffels
als spelletjes tussendoor: ik zie, ik zie wat jij niet ziet of woordspelletjes (dieren verzinnen waarvan de eerste letter begint met de laatste letter van het voorgaande dier).

Van vrienden gehoord: trivial-pursuit kaartjes meenemen

Glide on!

Beetje ouwehoeren en muziek luisteren, tijd vliegt voorbij (heenreis tenminste)… :P

Eén of andere Duitse zender op de radio zoeken (SWR3, WDR2,…) en lachen met de (imho) debiele reclamespots. :D
Nieuws en wegeninformatie luisteren al dan niet gecombineerd met het gesnurkt van meereizende partner.
Vloeken op onverantwoord rijdende (te traag of te snel) chauffeurs.

Bla, bla, bla.

Ik draai eerst Sinead O’connot met Troy eerst 10x achter elkaar. Dan Meatloaf met Bat out of Hell. Ook 10x uiteraard. Zo kom ik met 1 cd op de plek van bestemming.

Plaats een reactie