Advies gevraagd ski’s

Ik ski al 10 jaar op een paar Blizzards cmx10 van 149 cm (113 69 98) waarvan ik steeds sterker het gevoel krijg dat ze te slap voor me zijn. Bij hogere snelheden klapperen ze bijv. en ik heb geen grip. Qua niveau zit ik op een 6-7. Ik ski alleen op de piste, maar wel in alle omstandigheden. Als gevolg van twee slechte knieën ski ik niet heel krachtig en wil ik graag ski’s die gemakkelijk de bocht om gaan, (daarom heb ik nu van die korte ski’s.) Ik ben 1.68, 68 kg. Ik zie een paar Dynastar W80 Light Xpress voor een leuke prijs staan. Zou dit wat zijn?

Ik zie op internet trouwens zowel Dynastar Legend W80 als de W80 Light Xpress, ik kan geen verschil ontdekken, maar ze zijn wel wat anders van prijsstelling.

*bericht bewerkt door Josanne op 26 jan 2019 23:03

Light Express is het bindingssysteem.

Je zit nu in de allmountain categorie te kijken. Als je voornamelijk op de piste skiet dan kun je beter een allrounde piste ski kiezen. Misschien kan je je skistijl en niveau iets verder specificeren, dan kunnen we suggesties doen wat zou passen. Sowieso een langere lengte. Rond 1.60 zou niet gek zijn. Ski’s draaien zo makkelijk tegenwoordig dat een beetje extra lengte je wat stabiliteit gaat geven. Is ook beter voor die knie.

Wellicht een dames K2. Skieen extreem makkelijk en goed gedempt.

Ik ski al jaren, (>20 weken) maar zoek de grenzen niet op. Ik kom (met goede sneeuw) van elke piste af, maar ik zoek over het algemeen geen moeilijkheden/zwart op. Mijn vriend zegt dat ik een luie skiër ben, met wat hoekige techniek ;-)

K2 bouwt fijne en mooi rond te skiën pisteski’s die over het algemeen vrij makkelijk in de omgang zijn.
Ga zoals Elisabeth al zegt wel in lengte naar 158-163. Daarmee win je ook een stuk stabiliteit en rust op snelheid. Ander stukje is voordruk op de ski houden 😉 Iets minder lui skiën dus. Relaxed kan dat altijd nog zijn.

Ik heb de K2 Burnin Luv 74 in 160 gekocht. Ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen. Kwam er wel achter in de winkel bij het afstellen dat ik wellicht andere schoenen moet hebben. Ik was toen ik ze kocht zo blij dat ik eindelijk een paar passende schoenen had gevonden dat ik helemaal niet naar stijfheid heb gekeken. Ik blijk een paar hele soepele schoenen te hebben. (Flex 50). Wat misschien ook wel een deel van het probleem is; te weinig controle/overbrenging. Eerst maar proberen over 14 dagen.

Eerst proberen is beter inderdaad. Met nieuwe schoenen zou ik oppassen; als je je huidige flexibele schoenen niet goed buigt, dan zul je dat met stijvere schoenen zeker niet doen. Stijve schoenen geven meer controle, maar dan moet je ze wel kunnen buigen. Sowieso zijn goed passende schoenen het allerbelangrijkste, dus je had in ieder geval een goede koop gedaan. Misschien een uurtje les nemen of een filmpje van je skitechniek posten om beter zicht te krijgen waar de schoen wringt?

Vandaag mijn eerste dag op mijn nieuwe K2 Burnin Luv 74. Wat een heerlijke ski! Ik kan weer skiën! Na jarenlang de eerste dagen van een vakantie met wurgen en duwen en onzeker op de ski’s staan ging het nu vanaf het begin als de brandweer. De eerste helling was een redelijk steile blauwe die goed hard was. Ik ging 2x zo hard als eerder, maar zonder een moment de controle te verliezen. En de rest van de dag heerlijk geskied! En op een of andere manier ski ook technisch veel beter, door vertrouwen in de ski durf ik veel meer druk te geven. Samenvattend: heel blij ei! En dit had ik jaren eerder moeten doen!

Joepie, lekker skien deze week! 🥳🥳

Na 7 dagen skiën op de K2 wil ik even melden dat ik volledig in ‘Luv’ ben met deze ski’s. Hele dagen skiën zonder moe te worden. De ski’s deden al het werk en deden precies wat ik wilde. Ipv om 3 uur met pijnlijke benen en knieën samen met mijn zoon stoppen (die heeft er dan gewoon genoeg van) nu nog even tot 5 uur met mijn vriend een paar pistes ‘afraggen’ omdat we het niet konden laten. Ik wist niet dat een paar nieuwe ski’s zo’n verschil konden maken.

Plaats een reactie