vertrektijd richting Zillertal

Hallo,

Volgende week zaterdag 9-2 willen wij richting het Zillertal vertekken. Heeft iemand van jullie hierin tips m.b.t. vertrektijd?

Zelf dachten we aan 07:00 uur vertrekken, maar is dit niet te laat?

alvast bedankt,
Sven

tip: kijk aankomende zaterdag om 07h via google maps hoe het verkeer is en wat de verwachte reistijd is… dan heb je een idee. Het is nog geen voorjaarsvakantie dus super druk zal het niet zijn, alleen het zillertal in zal even drukte geven en misschien rondom munchen.

op dit moment is het ongeveer 8,5uur rijden excl pauzes, dus tel die er bij op. Hoe laat wil je op plaats van bestemming aankomen?

bedankt voor de tip. we willen graag rond een uur of 4 in Konigsleiten zijn.

*bericht bewerkt door SvenKessel33 op 28 jan 2019 12:14

Ook niet onbelangrijk, vanuit welke plaats vertrek je?

Vanuit Arnhem is het korter rijden als vanuit Leeuwarden ;)

Ook niet onbelangrijk, vanuit welke plaats vertrek je?

Vanuit Arnhem is het korter rijden als vanuit Leeuwarden ;)

Soost op 28 jan 2019 12:27

vanuit Kessel 5995 ( net onder Venlo)

Als je om 7 uur vertrekt en om 16:00 uur in Koningsleiten wilt zijn moet je flink doorrijden (zonder pauzes).

Ik zou een paar uurtjes eerder vertrekken. Bij Munchen en bij Rosenheim richting Kufstein krijg je vaak te maken met vertraging.

Als je om 7 uur vertrekt en om 16:00 uur in Koningsleiten wilt zijn moet je flink doorrijden (zonder pauzes).

Ik zou een paar uurtjes eerder vertrekken. Bij Munchen en bij Rosenheim richting Kufstein krijg je vaak te maken met vertraging.

Soost op 28 jan 2019 12:33

duidelijk! bedankt voor de reactie

Er is in dat weekend wel veel verkeer op de weg terug… Richting Tsjechië, Duitsland en binnen Oostenrijk zelf. Allemaal vakantie retour verkeer.
Wellicht dat dat in de middag wel weg is.

It is an amazing world

Als je om 7 uur vertrekt en om 16:00 uur in Koningsleiten wilt zijn moet je flink doorrijden (zonder pauzes).

Ik zou een paar uurtjes eerder vertrekken. Bij Munchen en bij Rosenheim richting Kufstein krijg je vaak te maken met vertraging.

Soost op 28 jan 2019 12:33

Inderdaad. Vorige week deden wij over de laatste 300km iets meer dan 5 uur. Het sneeuwde bij Kufstein; de max snelheid was daar 60km/h. De berg op naar Königsleiten is een klim van 1000m, dus duurt ook wel even.

Konigsleiten kan wanneer het sneeuwt inderdaad nog wel wat langer duren omdat het erg hoog ligt, tevens kan het in het zillertal erg druk worden tijdens aankomstdagen. Levert in het dal daar wel al mooie plaatjes op. Is wel een mooi gebied! ik zou vooral de tocht richting zell am ziller een keer maken om daar langs de sportabfahrt gigantische schnitzels te eten. (letterlijk zo groot als je dienblad en ook nog eens super mals)

Veel plezier, helaas mijn 3 weekjes al gehad :( wordt weer eerst lang werken.

*bericht bewerkt door hansiehans op 31 jan 2019 18:54

Mega schnitzel is nodig ook. Op koude dagen zit je vastgevroren in de lange slome lift, vervolgens prik je je een ongeluk richting Zell. Op de terugweg nog een paar keer klunen. Dus ja, extra veel eten gaat er wel in.

Als je overdag rijdt, zou ik inderdaad wat extra tijd pakken. Wij hebben er een paar jaar terug overdag naar Gerlos een uurtje of elf over gedaan, wel o.a. door dikke file bij München. Dat was met vertrek vanuit jouw omgeving.

Daarom is 's nachts rijden echt briljant. Rustig op de weg en volle bak door. Dan ben je een stuk sneller op bestemming en knal je gewoon meteen de latten op. Maar goed, dat moet je wel liggen.

Konigsleiten is wel achterin het dal, stukje verder over B wegen… Erg afhankelijk van het weer en drukte…

Op dit moment 9uur reistijd excl pauzes en snachts dus… tel je pauzes en wat vertraging erbij…

iedereen bedankt voor de reacties!!

Wij gaan vanavond naar Zillertal(Finkenberg), idee is om rond 23.00u te vertrekken, om vervolgens morgen rond een uur of 8 of 9(zonder vertraging) een kop koffie in het Zillertal te drinken, vervolgens direct omhoog!
Wij zitten halfuurtje van Arnhem.
Rijden al jaren 's nachts, voor vertrek een paar uurtjes slapen, en om de paar uur even wisselen, zodat je onderweg ook ngo een paar uurtjes kan slapen!
Maandag vertrekken we eind van de middag weer richting Nederland.

Mega schnitzel is nodig ook. Op koude dagen zit je vastgevroren in de lange slome lift, vervolgens prik je je een ongeluk richting Zell. Op de terugweg nog een paar keer klunen. Dus ja, extra veel eten gaat er wel in.

Martin7182 op 31 jan 2019 20:20

Nog een paar jaar en dan zijn die liften vervangen :)
Klunen kan wel, maar hoeft niet als je bovenin direct rechtsaf gaat richting Kapauns.

Maar die schnitzels zijn zeker lekker :)

Plaats een reactie