Welk gebied raden jullie aan, in de lijn van Skiwelt, Kitzbuhl en Saalbach

Wij zijn voor volgend jaar alvast op zoek naar een ander skigebied. De laatste jaren skiën wij altijd vanuit St. Johann in Tirol in allerlei gebieden, denk aan Skiwelt, Kitzbuhl en Saalbach (grote gebieden dus). Wij vinden het super leuk om dagtochten te maken. Wij zijn ervaren skiërs.
Mochten jullie een gebied hebben wat jullie aanraden, dan zijn we ook nog op zoek naar een accommodatie. Hier zoeken wij eigenlijk een simpel, basic appartement/huisje voor 4-6 personen. Het is niet erg als het niet op loopafstand van de lift is, wij zijn gewend altijd een stukje te rijden voordat we de ski’s onder kunnen binden. Het mag natuurlijk wel :)

Zillertal, meerdere gebieden op een pas. Zell am Ziller is een mooie uitvalbasis.
Ski Amade en Schladming om de hoek.

Portes du Soleil in Frankrijk.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 30 jan 2019 13:02

Of Ski Amadé. Vergelijkbaar qua skiën. En ook hier ligt St. Johann lekker centraal ;-)

*bericht bewerkt door paolie op 30 jan 2019 13:00

St. Johann im Pongau is een goede inderdaad, maar qua après-ski wat saai.
Je zou ook voor Dorfgastein kunnen gaan, waarbij je snel in Bad Gastein, Sport Gastein en Dienten bent. Ook wat minder qua sfeer.
Après-ski locatie: Schladming. En dan naar Flachau en Zauchensee rijden. Of Obertauern, en dan de andere gebieden in de Lungau meepakken. Tevens een stuk rustiger hier.
Ook relatief rustig is Au-Schoppernau. Dagje Diedamskopf, paar dagen Warth-Schröcken, paar dagen Mellau-Damüls en een dagje naar een ander gebied in het Bregenzerwald.

Ook leuk is een Noord-Franse Skisafari. Ergens tussen Praz-sur-Arly en Saint-Gervais-les-Bains. Kun je terecht in Espace Diamant, Evasion Mont Blanc, Les Contamines en La Clusaz/Massif des Aravis.

Ook te gek is een skisafari in de Dolomiti Superski of Dolomiti Brenta. Genoeg gebieden, prima sfeer en zo lang je de Sella Ronda mijdt ook lekker rustig. Hoewel je drukte natuurlijk niet direct zal storen als je Saalbach gewend bent.

Ischgl kan je echt prachtige tochten maken! Aanrader vind ikom in een klein gebiedje in de buurt te gaan zitten, wij zaten toen in Pfunds en hebben geskied in Nauders, Samnaum/Ischgl en Fiss/serfaus/ladis. Dat laatste is niet mijn favoriete gebied, vanwege drukte en voor mijn gevoel ondanks de vele kilometers die het gebied heeft toch beperkte mogelijkheid om tochten te maken. Helaas kan ik je geen accomodatie aanrader in Pfunds, want het pensioen waar wij verbleven viel nogal tegen. Ik hoor ook positieve verhalen over See en Kappl als uitvalsbasis!

Ook leuk is een Noord-Franse Skisafari. Ergens tussen Praz-sur-Arly en Saint-Gervais-les-Bains. Kun je terecht in Espace Diamant, Evasion Mont Blanc, Les Contamines en La Clusaz/Massif des Aravis.

Bennie op 30 jan 2019 13:14

@Bennie Is er eigenlijk een pas die je in deze gebieden kunt gebruiken? Of moet je dan werken met dagpassen? Ik kan er niks over vinden maar zou dit graag eens willen doen!

Mr. Slow

Ik geloof dat géén van deze gebieden aan de Ski a la Carte doet. Maar dagpassen kosten ook minder dan 50 euro, dus dat is dan wel weer aangenaam.

Zelf regelmatig in Hollersbach gezeten
Van daaruit kan je met de ski naar Kitzbuhel maar ook makkelijk met de auto het Pinzgau dal af van HoghKrimml tot aan Zell am See of zelfs naar Matrei (en dat alles op ongeveer een half uur rijden)

Als je van touren houdt is Val Gardena top (bijv Wolkenstein, Santa Christina of Sankt Ulrich). Ene dag rustig aan op de Seiser Alm, andere dag Sella Ronda (bij voorkeur de groene richting).

Vanuit Zell am See kan je de meeste gebieden makkelijk aan doen. Waarom vast zitten aan 1 gebied? Neem de Salzburger Super Ski Card en je kunt overal heen.

Ik weet niet of jullie veel waarde hechten aan apres-ski maar anders is Maria Alm ook een mooie uitvalsbasis!

https://www.wanderlife.nl/wintersport-tip-5-skigebieden-in-5…

ha ha, dat zijn juist alle gebieden die wij vanaf St. Johann in Tirol bezoeken. Wij zoeken zo'n uitvalsbasis maar dan in een andere regio.

Goed lezen is ook een vak…

Zillertal is al genoemd maar ik noem hem nogmaals vanuit mijn eigen ervaring. Wij zitten al een paar jaar in de drukke carnavalsweek in Reid, vlak bij kaltenbach.
Ik ken het Zillertal als een mooi dal met allerlei opties: kaltenbach<——>hochfugen is een mooie tocht. Zell am Ziller<——>Gerlos<——>konigleiten is ook een schitterende waarbij je op moet passen dat je wel weer op tijd terug wil zijn zal de dalafdaling gesloten is. Zelfde dal ligt Mayrhofen en jets verderop aan het einde de Hintertuxer gletscher. In 1 week prima om elke dag wat anders te doen en enkele mooie tochten te maken.

Verder heb ik van horen zeggen de Italiaanse Sella Ronde als mooie tocht, maar of je daar elke dag iets anders kan doen is dan weer een vraag.

Apres ski vraag je niet naar, voor ons ook geen item. Wij rijden overigens ook altijd met de auto naar de lift waar we die dag starten…

Plaats een reactie