Salomon X-Drive 8.0FS 182 model '15-'16

Wegens overcompleet:
Salomon X-Drive 8.0FS in lengte 182.
Slechts 12 skidagen en in zeer goede conditie. Standaard afgemonteerd met Salomons’ XT12 binding op rail.

Puike smalle all-mountain ski voor de zwaardere of krachtiger skiër. Ideaal voor de slush-dagen en de skiroutes. Vooral piste-georiënteerd. Zowel belag als bovenzijde vertonen vrijwel geen gebruikssporen. Deze fijne ski kan voor jou zijn voor de volgende forumprijs:
€275,-
http://gigiski.com/review-salomon-x-drive-8-0-fs/

null
null
null

*bericht bewerkt door Bennie op 30 jan 2019 19:55

Oeh wie gaat zijn/haar slag slaan? 😁

Wat heb je allemaal nog meer dat je zo’n ski vol lofuitingen weg doet?

Ik ga een maatje breder. Voor poederen komen ze wat te kort en voor op de piste is de pistelat fijner. Als je maar één ski hebt, dan is dit een uitstekende keuze. Ik heb de luxe van meerkeuze…

*bericht bewerkt door Bennie op 30 jan 2019 20:32

Mooie prijs en ook een lekker latje 😎

When life gets too complicated.... SKI

En wat wordt het maatje breder dan voor ski? 😁

Die van Alex :D

Hi,

Ik was eigenlijk opzoek naar een fischer progressor f19.
Het is voor het eerst dat ik een eigen uitrusting ga halen. Kan ik dit ongeveer vergelijken met de fischer? Ik hoor het graag!

ik heb ook de x drive 8.8 zien staan. Kan iemand mij helpen met het verschil?

De 8.8 is een absolute ragbak. Zwaar, snel, onberekenbaar. De 8.0 is een stuk vriendelijker in de omgang. Eigenlijk geen vergelijk.
Het is niet zo’n pure pisteski als de Progressor. Je kunt met de 8.0 best zuiver skiën en makkelijk slippen, mits je een beetje kracht erin stopt. En hoe sneller, hoe beter. Ben je een zwaardere skiër denk ik dat je aan de 8.0 een mooier allround package hebt dan aan de F19, mits je ook na januari nog op wintersport gaat. Goede rebound, niet te agressieve rocker in de 8.0.

Hallo,
Even wat meer informatie over mijzef dan.
1.90, 100kg, aggresieve skier niveau 6.

Ik ski elk jaar laat in het jaar waarbij de pistes heel rustig zijn en sochtensd ijzig en smiddigs slush. Ik vindt het lastig om bochten te maken op ijzige pistes omdat ik altijd doorglij. Het lijkt dan of ik weinig grip heb. Ik ben opzoek naar een ski waarop ik kan doorgroeien naar 7-8 en ook grip heb op ijzige vlakken. Daarnaast wil ik korte bochten kunnen maken.

Voor korte bochten en veel grip zou ik eerder kijken naar een smalle ski met een niet te grote radius dan naar een bredere allmountain. Die kanten trager om, ervaar je doorgaans wat minder grip en hebben de radius van een olietanker waardoor kort precies bochten maken ook niet hun sterke punt is. In de middagslush voor het betere ragwerk is iets als de 8.8 dan wel weer ideaal. Deze X-Drive 8.0 zit daar echt tussenin.
Maar dit is iets voor een ander topic, dan kan @Bennie hier gewoon zijn ski’s verkopen.

*bericht bewerkt door GiGi op 31 jan 2019 08:36

Ik ben wat langer en wat lichter, maar heb dezelfde ski (1 jaartje nieuwer) gekocht toen ik denk ik ook niveau 6 was. Ik ben echter geen agressieve skiër, ik probeer meer technisch te skien, maar heb toen juist deze ski gekozen om ook op door te kunnen groeien.

Op snelheid doet ie het heel goed, in slechte sneeuw en bij korte bochten vraagt ie iets meer techniek volgens sommigen, maar ik red me daar ook prima op deze ski. Ik heb er niet heel veel mee op keiharde pistes geskied, maar heb geen moment een tekort aan grip gehad. Een echte, smalle, pisteski zal dat tuurlijk wat beter doen, denk ik.

Edit: Wat @gigi eigenlijk zegt…

*bericht bewerkt door Roy83 op 31 jan 2019 08:35

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Op harde pistes niet ideaal, maar eigenlijk prima performance. Je moet al behoorlijk kunnen skiën om het verschil met een echt goede lat voor harde ondergrond te merken, i. e. je bochten overal snijden. De draai is niet heel kort, maar voor een ski van deze lengte één van de kortste op de markt.

Ik ben 70 kg en heb een week of 2 op deze ski geskied. Ik ben een goede skiër met 35 jaar ski ervaring.
In verse sneeuw kon ik werkelijk alles met deze ski. Laagje poeder van 20 cm is super voor deze ski. Op harde pistes had ik een grip probleem vanwege mijn lichtere lichaamsgewicht. Ik dacht eerst nog dat dit met een kantentuning probleem te maken had. Maar het is gewoon een stijve ski en ik heb ze verkocht aan iemand die veel zwaarder is.

Ik ben 70 kg en heb een week of 2 op deze ski geskied. Ik ben een goede skiër met 35 jaar ski ervaring.
In verse sneeuw kon ik werkelijk alles met deze ski. Laagje poeder van 20 cm is super voor deze ski. Op harde pistes had ik een grip probleem vanwege mijn lichtere lichaamsgewicht. Ik dacht eerst nog dat dit met een kantentuning probleem te maken had. Maar het is gewoon een stijve ski en ik heb ze verkocht aan iemand die veel zwaarder is.

@Bennie, ik heb je een PB gestuurd

Plaats een reactie