Skilessen vol: nieuw fenomeen?

De Marvel is wel echt een aanrader. En je komt er met een stoeltjeslift. Overigens was er de keren dat ik er was een hele hulpvaardige liftbediende bij de sleeplift van het kinderland van morillon. Die helpt je goed als je aangeeft dat het de eerste keer is.

Don`t eat yellow snow

Nou, het probleem heeft zichzelf opgelost. Alleen niet op de leukste manier…In plaats van in de zonovergoten Alpen (zijn de condities ooit zo geweldig geweest?) zitten we nog thuis, omdat ik een paar uur voor vertrek ontzettend ziek werd. Nu met antibioticakuur knap ik wel op, maar vandaag toch maar definitief geannuleerd.
Kinderen zwaar teleurgesteld en stiekem ook wel boos op mij. Teleurstellingen horen bij het leven, maar deze voorjaarsvakantie hadden we ons heel anders voorgesteld.

*bericht bewerkt door Maritte op 18 feb 2019 13:25

Dat is ontzettend rot. Beterschap!

Volgens mij zit er overigens wel wat mis in jouw verwachtingspatroon; omdat het jou met je werk niet goed uit komt om te reserveren moet het maar mogelijk zijn dat je last-minute reserveren kunt??? Werkt dat ook zo met de accommodaties? Moeten de gemeentes in Oostenrijk e.d. ook maar onbeperkt huizen bouwen zodat mensen 2 weken van te voren nog kunnen reserveren? En hoe kijk je aan tegen restaurants die het lef hebben om volgeboekt te zijn op een zaterdagavond of met Kerst?

Wat mij betreft zeg je niets geks als je tegen je baas zegt hoe deze wereld werkt en dat je dus gewoon een vrije week wilt hebben over 1 jaar; dat lijkt me vrij haalbaar voor een baas toch? Als dat niet zo is moet je misschien eens over een andere baas gaan nadenken lijkt mij of in ieder geval van je baas een compensatie (in geld??) vragen voor dit soort dingen zodat je bijvoorbeeld 2 of 3 weken kunt vastleggen en er maar 1 gaan.

En trouwens; is 100 of 200 euro vooruitbetalen voor een les echt een probleem? Moet je het daar op laten klappen? Mijn gevoel zegt dat dit van een skischool héél logisch is… Of wil jij 'nee sorry we zijn uitverkocht' horen terwijl de praktijk is dat de skischool stiekem nog 50 vrije plaatsen heeft van aso's die gereserveerd hebben maar niet komen opdagen? Of is het voor iedereen beter als zij zekerheid willen over komen opdagen?

Sorry als ik onaardig over kom, zo bedoel ik het echt niet. Maar volgens mij zit er iets mis in hoe jij dingen benaderd; je redeneert nogal vanuit je eigen situatie.

Dat is ontzettend rot. Beterschap!

Volgens mij zit er overigens wel wat mis in jouw verwachtingspatroon; omdat het jou met je werk niet goed uit komt om te reserveren moet het maar mogelijk zijn dat je last-minute reserveren kunt??? Werkt dat ook zo met de accommodaties? Moeten de gemeentes in Oostenrijk e.d. ook maar onbeperkt huizen bouwen zodat mensen 2 weken van te voren nog kunnen reserveren? En hoe kijk je aan tegen restaurants die het lef hebben om volgeboekt te zijn op een zaterdagavond of met Kerst?

Wat mij betreft zeg je niets geks als je tegen je baas zegt hoe deze wereld werkt en dat je dus gewoon een vrije week wilt hebben over 1 jaar; dat lijkt me vrij haalbaar voor een baas toch? Als dat niet zo is moet je misschien eens over een andere baas gaan nadenken lijkt mij of in ieder geval van je baas een compensatie (in geld??) vragen voor dit soort dingen zodat je bijvoorbeeld 2 of 3 weken kunt vastleggen en er maar 1 gaan.

En trouwens; is 100 of 200 euro vooruitbetalen voor een les echt een probleem? Moet je het daar op laten klappen? Mijn gevoel zegt dat dit van een skischool héél logisch is… Of wil jij 'nee sorry we zijn uitverkocht' horen terwijl de praktijk is dat de skischool stiekem nog 50 vrije plaatsen heeft van aso's die gereserveerd hebben maar niet komen opdagen? Of is het voor iedereen beter als zij zekerheid willen over komen opdagen?

Sorry als ik onaardig over kom, zo bedoel ik het echt niet. Maar volgens mij zit er iets mis in hoe jij dingen benaderd; je redeneert nogal vanuit je eigen situatie.

MiKeZZa op 18 feb 2019 13:53

Ik zie de reactie zeker niet als onaardig (bedankt voor de beterschapswens), het was echter niet helemaal de insteek van mijn bericht. Die was of het een tendens is dat je tegenwoordig voor de skiles (maar bijvoorbeeld ook voor skihuur) moet reserveren, terwijl dat een aantal jaar geleden nog niet het geval was?

Enige navraag in mijn omgeving lijkt mijn stelling te bevestigen.
Ik snap de skischolen goed, al vind ik het zelf niet zo'n fijne tendens (want steeds minder ruimte voor last-minute beslissingen).

Ik heb mijn les in ieder geval geleerd en ga het voor volgend jaar anders doen. Nu eerst uitzieken.

*bericht bewerkt door Maritte op 18 feb 2019 14:13

Excuses. Nu ik nogmaals je posts zie lees ik dat inderdaad ook terug. Ik ging echter af op dit soort passages:

Zimoski, dat snap ik. Maar ik mag toch van een skischool verwachten dat ze de vraag in de drukke weken aan kunnen? Daar moeten ze het immers van hebben, niet van het buitenseizoen. Als 2 weken van te voren reserveren al niet voldoende is, wat is dan nog de waarde van reserveren?

Ik heb helemaal geen problemen met reserveren, maar als dan al in 2018 voor feb 2019 moet gaan reserveren…

Ieniemienie, maar ik reserveer dus 2 weken van te voren, en dat is kennelijk al niet voldoende vroeg. Ik snap dat een skischool graag een inschatting wil kunnen maken van het aantal kinderen dat komt lessen in een bepaalde week. En ik snap dat het op een gegeven moment vol kan zijn. Maar als ik een skivakantie boek verwacht ik eigenlijk wel dat mijn kinderen (vooral die van 5) op les kunnen. Dat zou net zoiets zijn als dat mijn bij de kassa zou zeggen dat er geen skipassen meer worden uitgegeven, omdat het gebied vol zit.

Bij deze skischool moet je ook nog een fiks bedrag aanbetalen bij reserveren en ik ga natuurlijk geen 100- 200 euro vooruit betalen als ik nog niet eens geboekt heb.

Maar goed, om je vraag te beantwoorden: wij zitten aan de schoolvakanties vast en zowel appartement als skiles doen we 1 jaar van te voren. Waar mogelijk zelfs nog langer; overal is het super druk dus dat is echt wel nodig. Zeker als je wat noten op je zang hebt zoals een skileraar o.i.d… Stap je met allemaal goede skiërs in de auto en heb je slechts een dak boven je hoofd nodig dan heb je aan dikke portemonnee wel voldoende. Wil je meer dan moet je vroeg zijn.

Maar goed, nogmaals; ik ken je situatie niet maar gevoelsmatig is van een baas verwachten dat hij het mogelijk maakt dat je ook privé wat leuke dingen doet niet onrealistisch toch? En mocht je zelf de baas zijn; de wereld draait ook zonder jou door (kan ik je uit ervaring vertellen, als baas zijnde :))

*bericht bewerkt door MiKeZZa op 18 feb 2019 14:22

Ik ga het volgend jaar zeker anders doen. Voor alles is een oplossing te vinden. Ik moet alleen ook even -en dat is iets wat bij mijzelf ligt- een mentale sprong maken: ik ben erg van het last minute beslissen en boeken en dat wordt steeds minder handig.

Volgende uitdaging is nu een reis voor meivakantie boeken, als een soort van compensatie voor deze gemiste wintersport. Ben ik natuurlijk ook weer aan de late kant, maar gelukkig geen skiles nodig.

Volgende uitdaging is nu een reis voor meivakantie boeken, als een soort van compensatie voor deze gemiste wintersport. Ben ik natuurlijk ook weer aan de late kant, maar gelukkig geen skiles nodig.

Maritte op 18 feb 2019 15:07

Kom naar de dutch week . Is nog plaats . Ook bij de skiklassen van prosneige is nog plek. Ook voor de 5 jarige. Mij kids zijn er ook ( 4 en 8) . Val Thorens. En ze kunnen nog skien dit jaar . 27 april - 4 mei

*bericht bewerkt door miepmiep op 18 feb 2019 15:15

Bedankt voor de tip Miepmiep!

Plaats een reactie