Tips voor het ophangen van ski's

Hallo,

Allereerst welkom bij deze topic. Ik heb vorig jaar dan eindelijk mijn eigen ski’s gekocht en deze moeten een mooi plekje krijgen tot het volgende seizoen. Nu heb ik niet echt een geschikte opbergplek voor mijn ski’s, dus wil ik deze ophangen aan een muur.

Graag wil ik jullie vragen of jullie tips en ideeën hebben om mijn ski’s op mooie, praktische en wellicht creatieve manier aan de muur te bevestigen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/0beef608f761b4f9562cfa02...

Heb er hier gewoon wat spijkers doorheen geslagen, maar ga ze volgend seizoen waarschijnlijk niet weer gebruiken.
Wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar toch.

Ik mocht in mijn huurwoning niet in de wanden boren. Dus heb ik mijn snowboard er maar met dubbelzijdige tape tegenaan geplakt. Die van de Xenos is niet alles. Dat plakt ongeveer een week. Bison is erg goed. Heb je een jaar of 3,5 plezier van. Schrok me wel rot toen de plank ineens van de muur viel. Bisonkit is een beetje overkill.

Ik mocht in mijn huurwoning niet in de wanden boren. Dus heb ik mijn snowboard er maar met dubbelzijdige tape tegenaan geplakt. Die van de Xenos is niet alles. Dat plakt ongeveer een week. Bison is erg goed. Heb je een jaar of 3,5 plezier van. Schrok me wel rot toen de plank ineens van de muur viel. Bisonkit is een beetje overkill.

Bennie op 4 feb 2019 09:26

Volgens mij is het niet de bedoeling dat de ski’s vast aan de muur bevestigd moeten worden aangezien hij ze ook nog wil gebruiken :-)

When life gets too complicated.... SKI

Werkelijk? Dus je zou een set schragendragers met vilt kunnen bekleden en aan de muur schroeven? Of van die fotoplankjes kunnen gebruiken? Of van die gereedschapshaken met rubber grip monteren? Of…

Bedankt voor het meedenken! Ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan :)

Ik heb mijn ski’s afgelopen zomer in mijn appartement opgehangen. Ik heb acht haken bij de Multimate gehaald met een paar schroefjes, en die aan de muur geschroefd. De haken komen relatief ver van de muur af, waardoor de stoppers de muur niet raken en er dus geen/weinig spanning op de ski staat. De ruimte tussen de ski en de haak/muur heb ik opgevuld met piepschuim, waardoor de ski ook niet beschadigd raakt. Op het moment staan de haken leeg, ski’s zijn in gebruik!

null

null

*bericht bewerkt door Thomas6 op 06 feb 2019 19:16

It's all about believing!

Dat ziet er goed uit. Zal er ook eens naar gaan kijken

From a galaxy far far away.............

Volgens mij moet je ski’s koel en donker bewaren in de tijd dat je ze niet gebruikt.

Heeft dat advies betrekking op ski’s of op bier? ;-) maar je hebt wel een punt al zijn mijn groene Automatics bijna aan het eind van zijn leven, en de rode skis blijven op deze manier behoorlijk goed. Is natuurlijk ook een kwestie van goed onderhoud na iedere trip.

It's all about believing!

Plaats een reactie