Sella ronda

Wij zitten op dit moment te bespreken over hoe we de sella ronda zullen doen. Wij hebben namelijk een paar mindere skiers bij en ook die willen hem doen. Voor mij en enkele andere maakt het niet uit. Maar voor de wat mindere skiers willen we graag de makkelijkste variant nemen. Nu zien we op internet allemaal tegenstrijdige verhalen wat de eenvoudigste kant is de oranje met de klok mee of de groene tegen de klok in. Wie heeft er advies.

Benny

Allebei de richtingen zijn goed te doen voor mindere skiërs, ik heb steeds gehoord dat de groene richting makkelijker was maar zo veel verschil is er niet. Op een aantal plekken kan je kiezen tussen een blauwe en een rode piste om aan dezelfde lift uit te komen. Laat de mindere skiërs gewoon de tijd en het komt zeker goed. Enjoy!

welke de makkelijkste is weet ik niet. Heb zelf in december de oranje gedaan en is nooit ergens moeilijk. Ik denk 150m zwart ofzo en voor de rest hoofdzakelijk rood( lichtrood). en je hebt tijd genoeg om de benen te laten bekomen door in de liften te zitten :).

De groene variant is het makkelijkst. Maar staar je er niet blind op. Van de ronde af zijn veel leukere, mooiere en rustigere pistes te vinden!

Mr. Slow

De groene variant is het makkelijkst. Maar staar je er niet blind op. Van de ronde af zijn veel leukere, mooiere en rustigere pistes te vinden!

Quick op 4 feb 2019 21:15

Eens, veel mensen focussen (mijns inziens) ook te veel op de SR, terwijl en legio ‘zij gebieden’ zijn, waar je je al een dag lekker uit kunt leven.

Rob

Vorige week beide rondes op 1 dag gedaan, de groene is idd wel iets makkelijker.

En als je er toch bent en de SR nog nooit hebt gedaan, moet je toch de SR een keer doen. Het zijn nu eenmaal van die dingen die je moet afvinken 😜

Daarna nog tijd zat voor alle andere pistes 😎

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 04 feb 2019 21:47

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Zie het als aanvoerroute voor de andere pistes.
Beide richtingen zijn niet echt lastig.

Ik vond de groene variant, vanaf corvara richting val Gardena, via grödnerjoch nogal saai. Erg veel in de liften zitten tot op de joch. Andersom (oranje) sta je voor Mn genoeg sneller op de joch.

Verder hebben wij de ronda veel gebruikt om in andere gebieden te komen, voornamelijk de oranje variant, maar nergens echt moeilijk nee.

*bericht bewerkt door JurrianvanLoo op 04 feb 2019 23:23

Let it snow

Groen is de makkelijke kant, maar volgens mij altijd flink drukker. En daardoor dus juist weer moeilijker.
Oranje is nu ook weer niet zo makkelijk als hierboven wellicht lijkt. Daar zitten best een paar stukken tussen die wat steiler zijn, maar het zijn bij lange na geen “donkerzwarte” pistes.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik vond de groene variant, vanaf corvara richting val Gardena, via grödnerjoch nogal saai. Erg veel in de liften zitten tot op de joch. Andersom (oranje) sta je voor Mn genoeg sneller op de joch.

Verder hebben wij de ronda veel gebruikt om in andere gebieden te komen, voornamelijk de oranje variant, maar nergens echt moeilijk nee.

JurrianvanLoo op 4 feb 2019 23:21

Idd dat stuk van Corvara naar Val Gardena is vooral liften nemen i.p.v. skiën. Meer variatie als je het rondje andersom doet.

May the ski force be with you !!

Als je ‘mindere’ skiërs bij je hebt zou ik zeker tegen de klok in gaan, dat is de groene variant. Ik weet niet wat ‘minder’ is qua niveau maar als je relatieve beginners mee hebt (en er toch een beetje verantwoordelijk voor bent als gevorderde) zou ik nooit de oranje versie doen.

Ik vond de groene variant, vanaf corvara richting val Gardena, via grödnerjoch nogal saai. Erg veel in de liften zitten tot op de joch. Andersom (oranje) sta je voor Mn genoeg sneller op de joch.

Verder hebben wij de ronda veel gebruikt om in andere gebieden te komen, voornamelijk de oranje variant, maar nergens echt moeilijk nee.

JurrianvanLoo op 4 feb 2019 23:21

Idd dat stuk van Corvara naar Val Gardena is vooral liften nemen i.p.v. skiën. Meer variatie als je het rondje andersom doet.

CJAHulskamp op 5 feb 2019 09:00

Opmerkelijk…
van corvara tot aan boven zijn inderdaad aardig wat liften en een paar korte pistes… maar wat dacht je van de route omhoog van Canazei naar Passo Pordoi? Of van Selva naar passo Gardena? Net zo saai…

Zoals ik al meerdere keren zei : " SR : Been there, done that! "

Born to run. B.S.

Groene variant is het makkelijkst.

Maar, zoals hierboven gezegd, ga lekker van de SR af voor de mooiste pistes.
Doe bijvoorbeeld de bedevaartsroute naar St.Croce. Geen moeilijke pistes en heerlijk rustig altijd. En lekker eten bij Lee. Een goed restaurant op de laatste piste vlakbij St.Croce. Herkenbaar aan de wigwam die buiten staat.

*bericht bewerkt door Noblesse op 06 feb 2019 09:39

Zoals ik al meerdere keren zei : " SR : Been there, done that! "

dan58 op 6 feb 2019 09:24

inderdaad heb het in december voor de eerste en laatste keer gedaan.
wel leuk om andere gebieden te ontdekken. Zo vond ik alta badia en arabba het leukste van de rest heb ik niet echt kunnen genieten want ik moest nog terug met de bus en laatste lift naar de st vigillio en een dikke km te voet door het dorp omdat laatste lift toe was :)

Plaats een reactie