Skieen eind april

Wie heeft er ervaring met het laat in het seizoen op wintersport gaan.
Ben op zoek naar een gebied in het liefste Oostenrijk waar zowel de beginner en gevorderde nog redelijk tot goed kan skieen.
Kunnen helaas niet begin maart gaan.

Gewoon afwachten en niet van tevoren boeken. 2 jaar terug topweek gehad in Solden begin mei. Afgelopen jaar was het rond die tijd wat minder, zijn we niet gegaan. Er komen wel meer hoger gelegen gebieden in aanmerking, denk bv aan Val d’Isere/Tignes

Edwin van Riel

Ischgl, Obergurgl - Hochgurgl komen bij mij op. Maar ik zou inderdaad pas laat boeken en pas vlak van tevoren kijken waar in de Alpen condities het beste zijn.
Ik ben twee jaar geleden nog wel eens in obergurgl geweest van 28 april - 1 mei omdat er een halve meter sneeuw viel in dat weekend. Waren echt perfecte condities.

@jeroen999 klopt, was zo ongeveer de beste week van het seizoen toen. Zelfs dalafdaling in Solden was te doen ;)

Edwin van Riel

Inderdaad zo lang mogelijk afwachten. We hebben eind april wel eens een prachtweek gehad (met verse sneeuw) in een wat lager gebied (1400-2400), maar ook weleens een paar dagen regen in Val Thorens.

Even handig om te weten is dat sinds het samenvoegen van de skigebieden van Sölden en Gurgl op één pas ze (met dank aan de late pasen) vorig jaar en dit jaar de winterskigebieden na 2e paasdag sluiten. Dan zijn alleen de gletsjers van Sölden open. Enige echte skigebied dat daarna nog open is naast de gletsjer skigebieden is Ischgl.

Hebben vorig jaar in de slotweek 3 dagen ons prima vermaakt in les deux alpes. Was vanaf 23 april.

Plaats een reactie