Op zoek naar een appartement

Allen,

Mijn vrouw en ik willen graag van 9 maart t/m 16 maart een weekje gaan skiën in Oostenrijk. Nou zijn we al een tijdje aan het zoeken, maar hebben nog geen mooie accommodatie kunnen vinden. De gebieden waar we in zoeken zijn:

  • Ski Arlberg (bij voorkeur Sankt Anton)
  • Ischgl
  • Serfaus-Fis-Ladis
  • Flachau

We zijn op zoek naar een appartement voor een enigszins betaalbaar bedrag (€800, pp incl skipas). Normaal vinden we eigenlijk altijd wel een mooie aanbieding via de grotere touroperators, maar dit jaar lijkt alles schreeuwend duur te zijn, of volgeboekt.

Hebben jullie nog tips om een mooi appartement (naast de piste of skibushalte) te vinden? Want de "eenvoudige" methode van een uurtje zoeken bij de touroperators lijkt niet te gaan werken.

Alvast dank voor de hulp!

Heel simpel: geef een zoekopdracht bij de plaatselijke tourist office. Zo doe ik het ieder jaar in Livigno en bij twee plaatselijke boekingsburo's die je daar hebt.

Van deze gebieden ben ik alleen in Serfaus Fiss Ladis geweest. Als ik daar op de site kijk zie ik diverse app nog vrij, waaronder app. Pale (Fiss) voor 1349, (totaal voor 2pers)wel iets boven je budget, maar hier ben ik 2 jaar geleden geweest. Heel mooi appartement. Aan de andere kant van het dorp en de piste, maar als je je spullen bij de gondels opslaat dan loop je in iets minder dan 10 minuten op je snowboots naar de lift
https://www.serfaus-fiss-ladis.at/de/fiss/appartement/apartm…

Er staan ook app voor minder op hoor, maar die ken ik niet.

*bericht bewerkt door skikip op 09 feb 2019 10:29

Sankt Anton, Haus Korona, al geeft de site aan vol, als je ze direct een e-mailtje stuurt hebben ze vaak nog wel iets vrij. Bushalte naast de deur maar het is ook te lopen naar de dichtstbijzijnde lift

Haus Salzburgerland in Altenmarkt (paar km van Flachau)
Bushalte op 100m van het huis
Appartementen en kamers met ontbijt

Haus Salzburgerland in Altenmarkt (paar km van Flachau)
Bushalte op 100m van het huis
Appartementen en kamers met ontbijt

Raar, ik heb het maar 1x gepost

Touroperator? Anno 2019??
Daarmee beperk je jezelf wel heel erg, zowel in kwantiteit, maar vooral in kwaliteit van het aanbod.
Daarbij verbaast je selectie van bestemmingen me ook nogal.
St.Anton en Flachau bijvoorbeeld, dat zijn zulke verschillende skigebieden! Grote kans dat wanneer je Flachau mooi vindt, je St.Anton verschrikkelijk vindt…
Grootste probleem vermoedelijk is verder dat er in O’rijk nogal weinig 2 pers appartementen zijn…

Tip: in Lech zag ik nog beschikbaar huizen Eldorado en Holiday; liggen ongeveer in jullie prijsklasse
Wel zelf boeken via http://www.lech.at

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 09 feb 2019 12:09

Inderdaad best gewoon op de site van het gebied zelf zoeken.Wij doen dit al jaren,wel nog niet in de gebieden geweest die je aangeeft maar wel Flachau al overwogen en mails gestuurd rechtstreeks naar de accomodaties.Van allemaal netjes antwoord gekregen.Aangezien jullie een week na de drukste periodes zoeken zal er vast nog wat te vinden zijn.In de gebieden waar wij regelmatig gaan,Westendorf en Saalbach,zijn er net wel redelijk veel 2-persoonsappartementen te vinden.

Touroperator? Anno 2019??
Daarmee beperk je jezelf wel heel erg, zowel in kwantiteit, maar vooral in kwaliteit van het aanbod.
Daarbij verbaast je selectie van bestemmingen me ook nogal.
St.Anton en Flachau bijvoorbeeld, dat zijn zulke verschillende skigebieden! Grote kans dat wanneer je Flachau mooi vindt, je St.Anton verschrikkelijk vindt…
Grootste probleem vermoedelijk is verder dat er in O’rijk nogal weinig 2 pers appartementen zijn…

Tip: in Lech zag ik nog beschikbaar huizen Eldorado en Holiday; liggen ongeveer in jullie prijsklasse
Wel zelf boeken via http://www.lech.at

Wunderkammer op 9 feb 2019 11:59

St Anton vond ik wel een gaaf gebied, vandaar dat die in de lijst staat. Flachau en SFL ben ik nog niet geweest, maar ik hoor van veel mensen dat dit ook mooie gebieden zijn.

En ja, touroperator, snel boeken, nergens zorgen over maken. Dus complete vakantie boeken in een kwartiertje :) Ik weet het, heel erg lui, maar tot nu toe hebben we altijd hele mooie appartementen gehad tegen goede aanbiedingen. Alleen in Val Gardena boek ik altijd rechtstreeks.

Ik ga even naar Lech kijken, daar heb ik helemaal geen rekening mee gehouden, omdat het gewoon heel duur klinkt!

Thnx voor de tip!

Sankt Anton, Haus Korona, al geeft de site aan vol, als je ze direct een e-mailtje stuurt hebben ze vaak nog wel iets vrij. Bushalte naast de deur maar het is ook te lopen naar de dichtstbijzijnde lift

Nicol op 9 feb 2019 10:31

Heb ze gebeld, helaas helemaal vol geboekt. Alleen het grote appartement was nog beschikbaar (maar dat is ver boven budget). Dank voor de tip!

@remcoski
in Ladis…niet ver van de Gondelbaan…https://www.luxaparttirol.at
Studio of 1 slpkmr App. in Maart zo 1000 tot 1500 Euro.

Geen Idee of er iets beschikbaar is.
In het algemeen altijd even persoonlijk kontakt opnemen als je echt geinteresseerd bent in een object,
ook als er op de website geen beschikbaarheid wordt aangegeven.

MfG,

Wij zoeken en boeken altijd via oostenrijkdirect.nl, kies tabblad zoek en boek (vvv), dan krijg je een overzicht van plaatsen, dan scroll je door tot de pagina waar bv Flachau staat, en dan bij Flachau op 'boeken via vvv' klikken. Daar aantal personen en periode invoeren, evt nog extra opties als appartement en centrale ligging aanvinken en op zoeken drukken. Is wel wat meer uitzoekwerk en je moet zelf je skipas kopen, maar is prima te doen.

Is het mIsschien een optie om een week later te gaan? Dan ben je uit de krokusperiode en zijn er waarschijnlijk goede aanbiedingen. Zoeken op Pauschalangebote. Op Flachau na zijn de gebieden hoog genoeg voor goede omstandigheden.

Is dat al niet de week na de krokus?Of heeft een deel van Nederland nog later?

Als je je grenzen wil verleggen naar Hochkönig, ons huis is nog vrij prijs komen we wel uit.
Het is nl een groot app voor 11 personen ;) je mag mij mailen info@diealteschule.eu of pb sturen als je interesse hebt, het is alleen vanaf 10 mrt vrij de gasten met de krokus blijven nachtje langer.

Dienten Die Alte schule

Bedankt voor de hulp allemaal! @AstridG, oostenrijkdirect.nl is echt een hele goede tip! Via die site bij de VVV gekomen en een geweldige aanbieding gescoord, voor €750,- een 2 kamer appartement op 200m van de skilift! Ben helemaal blij!

Leuk om te horen dat het gelukt is @remcoski, fijne vakantie!

Plaats een reactie