Zoek hulp met uitzoeken skies, heb al wat uitgetest...

Sorry dat ik geen originele vraag heb, maar ik hoop dat iemand me kan helpen bij uitzoeken van skies. Ik heb laatst de Elan studio delight supreme PS en de cloud 9 uitgeprobeert in Zoetermeer. De Elan vond ik heel fijn, wendbaar en lollig. De cloud 9 was stabiel, maar beetje log/saai. Ben een relatief lichte dame, 63 kilo op 176 cm (45 jaar oud). K heb na een paar dagen in de skivakantie last van opzwellende knieen waardoor ik de rest van de vakantie niet meer kan hurken en last heb tijdens het skieen (geen beste knieen). Om die reden denk ik aan dames skies (want licht). Ik heb door de jaren ook al aardig wat les gehad en doe nu weer een blok van 8 lessen op de rolband. Ben een 5 tot 6 op de schaal van Gigi, vind m'n techniek verbeteren leuker en belangrijker dan snelheid. Ben niet geinteresseerd in off piste.
De knakker in zoetermeer raadde me de K2 luv machine 74 en de cloud 11 aan. De cloud 11 zie ik niet zitten. De luv machine ken ik nog niet, maar lees ik heel veel goed over, maar zoals gezegd vond ik de Elan delight supreme ook erg fijn. Ten slotte lees ik ook goeie dingen over de Fischer My Turn 68.
Het gaat mij er om dat ik me verder technisch kan ontwikkelen en dat ik dus een aantal jaren plezier kan hebben van de ski en zo min mogelijk mijn knieen daarmee belast…
Heeft iemand ervaringen met een of meer van deze skies of andere tips voor mij?
Dank jullie wel en groetjes!

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Ik heb onlangs voor mijn vrouw de Fischer My Trinity gekocht dat naar mijn weten zelfde ski is als de Fischer My Turn 68 maar dan met een andere print. We gaan hem binnenkort uittesten, maar heb hem van het weekend gewaxt en extra geslepen en de ski ziet er prima uit en voelt erg goed aan. En natuurlijk zegt dit nog niet alles hoe die skiet en of deze bij jou past daarvoor moet je ze eerst testen. Ik heb ze aangekocht o.b.v. online research en een zeer scherpe aanbieding (en als het niks is dan verkopen we ze wel weer). Ik heb deze hier gekocht: https://www.extremevital.com/en/ski/womens-skis-my-trinity-p…
Prima service btw van die webshop uit Slovenie.

MW Janssen

Beste Mw Janssen,

Goeie tip over die online shop!
Geen idee of trinity hetzelfde is als de my turn 68. Soms zijn ski's die qua naam op elkaar lijken totaal verschillend. Zo blijkt dat de k2 luv machine 74 iets heel anders is dan de 74 Ti.
Ik zal es even gaan verdiepen in de Trinity.

Maar misschien zou je kunnen laten weten hoe ze bevallen?

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Er is idd niet heel veel te vinden over de "My Trinity" vs "My turn 68", maar ik lees wel "Der My Trinity ist ein Sondermodell des My Turn 68." Qua afmetingen en prijs zijn ze ook het zelfde (en ook de bindingen). Qua materiaal etc weet ik niet maar denk dat het gewoon een marketing truc is (andere naam, ander printje zelfde ski). Ik zal aan mn vrouw vragen hoe ze bevallen :)

MW Janssen

Ah mooi, dan is dat in elk geval duidelijk :-)

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Nou, de Trinity-serie van Fischer was een algemene benaming voor dames-specifieke modellen (wat nu "My…" is). Je had verschillende modellen Trinity-ski's. De huidige My Turn 68 is dus maar gelijk aan één oud Trinity-model, maar niet per se aan alles met de naam Trinity erin…
Dus even goed opletten dat je appels met appels vergelijkt.

Ah okee, ja zie je ik weet er niet veel van af. Zoek gewoon de juiste skies voor mezelf :-)

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Als iemand nog ervaringen over de door mij genoemde skies of adviezen heeft voor de keuze, dan hoor ik het heel graag. Kan zijn dat je met moeilijke knieen hele andere skies nodig hebt dan diegene die ik gevonden heb b.v.
Groetjes!

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Mijn vriendin heeft na wat testen de luv machine (niet de ti) gekocht. Zij heeft de cloud 11 getest, maar vond dat die best wat werk vroegen, terwijl ze vooral ook ondersteuning zoekt in wat mindere omstandigheden. Dat lijken die luv machines meer te doen, terwijl je die ook prima met meer techniek lekker rustig kan skien.

Qua knieën, geen idee, maar mijn boerenverstand zegt dat je daar met wat lichtere ski’s misschien iets minder last van hebt?

Zij had ook de Elan Amphibio getest, maar de kans op een haat liefde verhouding was haar te groot, maar met een goede basistechniek zijn dat ook hele fijne ski’s denk ik.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hoi @roy83 dank je wel voor je reactie, ja de cloud 11 was mij aangeraden, maar vond ik geen goed idee. Op moment van testen voelde de elan wat lichter en daardoor prettiger aan… De k2 luv 74 was mij aangeraden, maar helaas niet kunnen testen (was veeel te druk in zoetermeer: leermomentje: kies je moment van testen en ga niet op de bonnefooi)… Elan amphibio ken ik nog niet, maar ga ik ook even uitchecken.

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Okee, om het plaatje compleet te maken: ik ben naar een betrouwbare winkel gegaan voor advies. Mij is een Elan Insomnia aangeraden. De insomnia zit vermoedelijk aan de bovenkant van mijn niveau, dus ik kan doorgroeien (wat dat betreft heb ik er vermoedelijk meer aan dan de Elan delight supreme). Maar het is vooral een ski die zeer soepel draait, wat bevorderlijk zou zijn voor m'n lastige knieën. Om het mijn knieën nog makkelijker te maken is mij een korte variant aangeraden. Ik ben ook totaal geen race mens, dus zou alles goed moeten gaan op mijn snelheid.
Dus… gisteravond een paar zeer nette Insomnia's gescoord op marktplaats en nu vingers gekruist dat ze bevallen!
Bedankt voor de reacties en veeeel skiplezier allemaal!

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Plaats een reactie