ANWB kletst maar wat

Dubbel.

*bericht bewerkt door peterpos op 15 feb 2019 20:26

Peter Pos

Om 8 uur vanuit Amsterdam vertrokken, om 19u in München aangekomen. Behoorlijk druk onderweg met relatief veel files. ANWB had zeker niet geheel ongelijk.

Dat belooft nog wat voor morgen dan…

Mr. Slow

Wij een zeer rustige reis vandaag hoor; maar wel naar Zwitserland, geen Oostenrijk. Zijn om 10 uur vertrokken regio Amsterdam, via Maastricht, Saarbrücken, Strassbourg, Basel; om 18:30 bij hotelletje Egerkingen. Twee pauzes om de kinderen even lekker uit te laten. Alleen bij Strassbourg een korte file. Morgenochtend nog 2,5 uur naar onze bestemming in Val d’Anniviers.

❄️

Dat is eigenlijk altijd wel een rustige route. Gelukkig maar!

Kwam om 21:00 aan in het superleuke Hotel bij het Technik Museum in Speyer.
Ik weet mijn gaspedaal altijd goed te vinden maar kreeg er vandaag geen kans toe. Ik verbaasde me over de drukte ‘s avonds op de weg ook.
Ben overigens nauwelijks gestopt, 1x tanken en 1x sanitaire stop.
De 10,5 uur die ik er normaal over doe ga ik niet halen deze keer hahaha. Het is gewoon hardstikke druk op de weg.
Morgen lekker weer verder. Geen haast. Nu een GT en dan lekker slapen.
@peterpos ik heb de 3 gepakt.

mama on a mission in the snow

Om 8 uur vanuit Amsterdam vertrokken, om 19u in München aangekomen. Behoorlijk druk onderweg met relatief veel files. ANWB had zeker niet geheel ongelijk.

paolie op 15 feb 2019 20:05

Zó! Daar heb je dan ook een pittig tijdje over gedaan!

mama on a mission in the snow

Kwam om 21:00 aan in het superleuke Hotel bij het Technik Museum in Speyer.
Ik weet mijn gaspedaal altijd goed te vinden maar kreeg er vandaag geen kans toe. Ik verbaasde me over de drukte ‘s avonds op de weg ook.
Ben overigens nauwelijks gestopt, 1x tanken en 1x sanitaire stop.
De 10,5 uur die ik er normaal over doe ga ik niet halen deze keer hahaha. Het is gewoon hardstikke druk op de weg.
Morgen lekker weer verder. Geen haast. Nu een GT en dan lekker slapen.
@peterpos ik heb de 3 gepakt.

Skimams op 15 feb 2019 22:02

Ik hoorde van vriend die eerder vertrokken was dat hij lang stil had gestaan op 3 ivm ongeluk/kettingbotsing. Daarom uitgeweken naar Sauerlandbahn.

Wij zitten nu tussen Neurenberg en Ingolstadt. Rijden max 120. (Wij zijn de langzaamste personenauto op de weg zei mijn vriendin net. ;-) )

Half 3 vertrokken uit Almere.
Verwachte aankomsttijd 1.38. dus iets meer dan 11 uur. 40 minuten langer dan vorige keer terug.
Fijne reis morgen. Pistes waren vandaag perfect hoorde ik!!!

Peter Pos

@Peterpos, ik wil je niet echt aanvallen in dit topic, want ik begrijp je punt t.a.v. de Anwb, maar dat is echt gewoon best wel lang…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@peterpos dankjewel en jullie ook veel plezier.
Ik speel de komende tijd terrasmeisje terwijl mijn kids trainen en racen.
Kan helaas de skies nog niet op na dat akkefietje een paar weken geleden.
Maar dat drukt de pret maar een beetje😉

mama on a mission in the snow

@Peterpos, ik wil je niet echt aanvallen in dit topic, want ik begrijp je punt t.a.v. de Anwb, maar dat is echt gewoon best wel lang…

Shane op 15 feb 2019 22:40

Ik zal tegen m'n vriendin zeggen dat ze wat gas moet geven :-)

1027 km in 11.08 uur ipv 10.30 uur, wat mijn snelste tijd is. Ik ben tevreden.

Peter Pos

@peterpos dankjewel en jullie ook veel plezier.
Ik speel de komende tijd terrasmeisje terwijl mijn kids trainen en racen.
Kan helaas de skies nog niet op na dat akkefietje een paar weken geleden.
Maar dat drukt de pret maar een beetje😉

Skimams op 15 feb 2019 22:47

Wat voor akkefietje?
Wel jammer als je niet de piste op kan. Nou ja… Dan maar genieten van de zon. Had er om gevraagd bij @Roel :-)

Peter Pos

@peterpos als ze echt gas geeft kan ze de 10 uur redden hoor. Als ik zonder de kids rij leef ik me lekker uit😜 Maar om nog even on topic te gaan: anwb had best een beetje gelijk denk ik😉

mama on a mission in the snow

Als ik zo naar de files kijk, kletst alleen de tp uit zn nek. Stemmingsmakerij

echte mannen lopen naar boven,

De Anwb en Adac begrijpen er inderdaad niets van, er zijn helemaal geen file’s.
Dit is ook fake news: https://www.nu.nl/buitenland/5746263/files-op-oostenrijkse-d…
;-)

De Anwb en Adac begrijpen er inderdaad niets van, er zijn helemaal geen file’s.
Dit is ook fake news: https://www.nu.nl/buitenland/5746263/files-op-oostenrijkse-d…
;-)

jannie20 op 16 feb 2019 10:43

null

Peter Pos

Haha dit hadden we kunnen verwachten natuurlijk :). Fijne vakantie @peterpos en succes aan iedereen die in de file staat :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vind heel eerlijk gezegd een uur nog wel meevallen. Door Duitse controles hebben wij voor de grensovergang bij Kufstein vanuit Oostenrijk op zaterdag 12 januari maar liefst 1u45min verloren, en dat was buiten alle vakantieperiodes en eigenlijk gewoon in het relatieve laagseizoen. Je kunt gewoon merken dat het iedereen economisch voor de wind gaat. Daarbij helpen de Zwitserse koersen ook niet mee; NL, DE en alles ten oosten daarvan gaat nu zo ongeveer naar Oostenrijk toe. Dat vertaalt zich nu eenmaal in drukte.

Mr. Slow

Haha dit hadden we kunnen verwachten natuurlijk :). Fijne vakantie @peterpos en succes aan iedereen die in de file staat :).

Roy83 op 16 feb 2019 13:41

Dank je wel.
Voorraad de mensen die morgen beginnen. Het klopt echt wat @Rogier afgelopen week uitlegde. Ondanks de warmte (bijna 10 graden) zijn de pistes nog steeds perfect!
Dus wel iets om naar uit te kijken!!!

Peter Pos

De Anwb en Adac begrijpen er inderdaad niets van, er zijn helemaal geen file’s.
Dit is ook fake news: https://www.nu.nl/buitenland/5746263/files-op-oostenrijkse-d…
;-)

jannie20 op 16 feb 2019 10:43

Klopt, is inderdaad fake news, of minstens geen nieuws. Het is ieder jaar in de weekenden in feb en begin mrt druk of de wegen naar de sneeuw. Afgelopen weekend was absoluut geen uitzonderlijk weekend. Geen nieuws dus.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

https://nos.nl/artikel/2273106-extreme-verkeersdrukte-vandaa…

@peterpos, anwb kletst weer wat. Zeg er wat van

Ooit hadden we hier duimpjes omlaag. Soms mis je die een beetje

https://nos.nl/artikel/2273106-extreme-verkeersdrukte-vandaa…

@peterpos, anwb kletst weer wat. Zeg er wat van

SkiTrol op 23 feb 2019 08:07

Flauw. Ik had het over vorige week. Nu is er een nieuwe vakantieweek en dus een nieuwe situatie.
Vorige week waren er idd wat files, maar die zijn er elke zaterdag in het wintersportseizoen. Het was niet extreem druk zoals ANWB beweerde!

Peter Pos

Plaats een reactie