Tips voor midweekje oostenrijk in April

Hallo allen,

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met wintersport in april?
En zo ja of jullie nog tips hebben qua gebied, welke gebieden zijn doorgaans in april nog goed qua sneeuwcondities?

Zoek een bovengemiddeld hoog gebied, kijk een paar dagen van tevoren wat het weer gaat doen en dan pas boeken.

Hey @hansiehans aan je profiel te zien waar je bestemmingen zijn geweest begrijp ik je vraag.
Wel das een makkie: alles boven de 2000m kom je vlot af in april.
Dieper zal het zeker slusch zijn maar voor mezelf niet minder. Ik ben tot 14 april in Galtür te vinden. Silvapark.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ik was vorig jaar de 2e week van april nog in Portes du Soleil (Champery, dus de Zwitserse kant) - niet bovengemiddeld hoog maar het waren topdagen! Tuurlijk, slush in de middag, maar dat heb je overal… Last minute boeken is geen slechte tip, maar het ligt er ook een beetje aan of je begin of eind april nog weg wil… Vergeet niet de sluitdata van verschillende gebieden te checken!

Setting forth in the universe

Hintertuxer Gletscher (het hele jaar door - dus vooral ook in April een perfekte keuze!) Daarbij kun je met de Zillertaler superskipass t/m 22 April van de meeste andere skigebieden in het Zillertal ook nog prima gebruik maken. Afhankelijk van de sneeuwcondities natuurlijk!

Plaats een reactie