Skiadvies voor dames

Een vriendin van mij wil graag nieuwe ski's kopen. Zij is 1m58, 50kg en skiet al meerdere jaren, vooral op piste en dit aan een zeer degelijk tempo.
Que ski voor haar dacht ik aan een Head Super Joy of Atomic cloud 12, maar qua lengte van de ski twijfel ik. Welke lengte zou voor haar de beste zijn? En als jullie andere ski's kunnen aanraden hoor ik dit ook graag.

Dank

Wada

Hier geen atomic fan… maar dat is persoonlijk. Kijk ook eens naar de salomon w max 10 of 12 of k2 luv machine. Mijn inziens allemaal betere opties tov de atomic. Head zelf geen ervaring mee…

Zou kijken voor een skilengte van 1.55 tot 1.60

de beide ski's die je noemt zijn totaal verschillend qua karakter. Beide niet geweldig imo. Ik sluit me aan bij Jst81 dat een ski uit de dameslijn van K2 of salomon veel beter is. Die zijn heel allround en kunnen veel en hebben eigenlijk geen minpunten. Te testen in zoetermeer.

Ik zo qua lengte gaan voor 1.50-1.55.

Vriendin van me is zeer tevreden over de Head Super Joy. Ik ben sinds vandaag helemaal blij met mijn K2 burnin luv 74.

Bijkomend voordeel van beide ski’s is dat ze heel licht zijn, ook aangenaam bij cabineliften en andere wandelingetjes als je moet tillen.

Wat betreft de K2 luv machine, raden jullie dan een 74 of een 72 aan?

De reviews van de heads zijn allen zeer lovend, mag ik dan ook vragen van waar de voorkeur voor de K2’s?

Wat betreft de K2 luv machine, raden jullie dan een 74 of een 72 aan?

De reviews van de heads zijn allen zeer lovend, mag ik dan ook vragen van waar de voorkeur voor de K2’s?

De clouds zijn relatief zwaar, zowel om te tillen als te skien. Ze zijn vrij eenzijdig in dat ze goed carven maar niet zo goed slippen en weinig vergevingsgezind in buckels of slush.

De heads zijn daarentegen wel heel makkelijk te skien, zijn vrij allround maar het grote minpunt is dat ze gemaakt zijn van materialen die de ski extreem licht maken. Hierdoor wordt de ski stuiterig op oneffen terrein en is de demping niet goed. Daarbij loopt de tip zo breed uit dat ie vaak in de weg zit en alle kanten op schiet.

De k2 en salomon zijn beide heel allround, laten zich in alle omstandigheden goed skien. Lekker smooth en makkelijk. Goede bouw en redelijk tot goed demping. Je knieen zullen je dankbaar zijn😉

Volledig eens met mijn voorgangster 😉

Zonder het topic over te willen nemen: Wat denken de "kenners" van de Völkl Flair 79?
Iets breder, maar in internationale test komt deze ski er goed uit…

Ik heb eind vorig seizoen de Salomon W max 12 gekocht in de opruiming, na alle positieve reviews daarvoor gekozen. Mag ze volgende week dan toch eindelijk gaan uitproberen!

Spannend… heb paar weken geleden de Head Super Joy aangeschaft…

Afgelopen 3 jaar elke keer op wintersport wat ski's getest maar helaas is daar niet altijd voor handen wat je zou willen testen. Het lekkerst heb ik toen op Head gestaan. Maar dat was een model alleen voor de verhuur…

Helaas was in Zoetermeer niet mogelijk deze Heads te testen… Dus na jaren wikken en wegen, uiteindelijk gekozen voor de Super Joys (veel positieve skitests gelezen!). Pfff en dan lees ik net bovenstaande niet enthousiaste verhalen. Ben heel blij dat er ook nog een positieve bij zit!

Volgende week gaan we het meemaken… fingers crossed

*bericht bewerkt door reiziger14 op 18 feb 2019 17:45

^^die head super joy skiet echt wel prima hoor. Maar als je aan mij vraagt wat ik het beste vind dan komen de K2 en salomon er m.i. wat beter uit. Maar verder is het een prima ski hoor.

Afgelopen week heerlijk geskied op mijn nieuwe Head Super Joy skies! Ik dacht ik laat het jullie even weten! Ze draaien super lekker.

Op oneffenterrein heb ik inderdaad dat stuiterige gevoeld maar op dat moment had ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal bij me… en of dat op dat stuk ook zou zijn geweest met mijn oude ski’s… Tja,…Meteen mijn mede-skiërs gevraagd of ze op dat stuk ook door elkaar werden geschud en daar hadden zij ook last van… Dus durf nog niet te zeggen of dat nu aan deze ski’s ligt…

Verder voel ik mijn bovenbenen (en stukje net boven de knie) meer dan andere jaren. Maar ook daarvan weet ik niet of het aan de nieuwe ski’s ligt (en of het bij elke nieuwe ski is die stijver is dan de ski’s waar ik inmiddels ‘doorheen trap’) of vanwege het feit dat we nu in gebied zaten met heel veel lange sleepliften (pffff). Verder in dit gebied geen enkele gondel dus je hebt (op lunch na) de hele tijd je ski’s aan en sta je dus in skihouding. Ik denk dat dat ook vermoeiend is…

Tot zover mijn bevindingen met de Head Super Joy.

Waar zijn jullie geweest?

Les Sybelles

Plaats een reactie