Fischer f19ti welke lengte

Hallo ik overweeg de Fischers F19 ti aan te schaffen, er is al veel over gezegd en heb al een hoop gelezen, maar toch de vraag, ik ben 1,81 lang en ca 82 kg zwaar, is de 1,77 lengte dan goed voor mij ? Ca 15 jaar ski ervaring , elk jaar een week of 5 dagen. Mijn vorige ski,s waren de motive 80 van 1,74m . Wat betreft skiën alleen op de piste , maar mocht er wat losse sneeuw of wat meer papperige sneeuw liggen moet ik er ook mee uit de voeten kunnen .

Of zou ik toch def18 moeten hebben? Die is wat speelser en vergeving gezinder … maar mijn lengte en gewicht ??

Heb een mooie aanbieding gezien van de f19…

Ben benieuwd naar jullie reactie,s

Gr Martijn

*bericht bewerkt door Lukkie76 op 18 feb 2019 14:44

Lengte lijkt me OK.
ter vergelijking: ik heb de F19ti in 1m82 en ben 1m84+ ±92kg

Glide on!

Ik zou de F19 nemen in 177 of 182.

Dan ga ik de 177, bestellen, incl verzenden 364,90 , lijkt me een nette prijs…

https://www.sport-robl.at/de/ski-sets/fischer/fischer-progre…

https://www.sport-robl.at/de/ski-sets/fischer/fischer-progre…,

De F18 ook zeer aantrekkelijk geprijsd , 274,90 excl verzenden

Gezien je postuur zou ik toch echt voor de F19 gaan. Is meer dan alleen een ander kleurtje.

Zelfde shop heeft model 2017 voor 299,90-
https://www.sport-robl.at/de/demo1/ski-sets/fischer/fischer-…

@GiGi weet vast wel of daar verschil in zit met model 2019 (behalve printje en binding?). Ik dacht dat de ski gelijk was gebleven…

...ski-addict...

Alle F19 modellen zijn technisch identiek

Gezien je postuur zou ik toch echt voor de F19 gaan. Is meer dan alleen een ander kleurtje.

GiGi op 18 feb 2019 15:40

Hij is 181 en 82kg.
Ik ben 183 en 80 kg.
Hou toch eens op. De F18 kan prima.

*bericht bewerkt door DrPhil op 18 feb 2019 18:06

F18 op lichaamslengte wordt lastig als je 1.81m bent.

De F18 is een ander type ski, die ski je korter.

F19 veel meer ski dan F18

Zelfde shop heeft model 2017 voor 299,90-
https://www.sport-robl.at/de/demo1/ski-sets/fischer/fischer-…

@GiGi weet vast wel of daar verschil in zit met model 2019 (behalve printje en binding?). Ik dacht dat de ski gelijk was gebleven…

maik100 op 18 feb 2019 16:52

Maar alleen lengtemaat 163…

F19 veel meer ski dan F18

Skiwi87 op 18 feb 2019 18:42

Ach, 177 vs 174 is maar 3cm.
Het gaat erom hoe je het gebruikt. Zeggen ze 😜

*bericht bewerkt door DrPhil op 18 feb 2019 19:04

Beetje twee strijd dus , f18 ander type ski ? Dr Phil ?

Ik zoek een ski die met een. Beetje ervaring goed te skiën is. Ik ben geen perfecte skiër , kan best al wat carven, vooral lange bochten gaat me redelijk af, korte bochten moet ik het carven meer onder knie krijgen. Ook met pistes eind van de dag vindt ik best lastig al die bulten… tja… lastig

De F18 is veel levendiger en veel meer gericht op korte bochten. Je moet zelf beslissen waar je voorkeur ligt.
Ik wou alleen dat mensen eens ophielden met die gewichtsonzin. That’s all.

Wat is trouwens de reden dat je de Motive 80 wil vervangen? Fijne ski’s!

Ik vond de motive 80 wat moeilijker op de korte midden lange bochten, plus zwaar , ik had de versie waar nog geen airtec was toegepast…

F19 kan prima voor elk gewicht joh. Misschien dat een vrouw van 60kg er wat moeite mee heeft, maar dat komt dan vooral omdat een vrouw per definitie (veel) minder krachtig is dan een man.

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik heb de Motive 80 uit 2013 gehad. Die vond ik niet echt zwaar. Ultra stabiel en veel grip. Korte bochten vond ik het grootste nadeel.
Wat bedoel je met de korte midden lange bochten? Alle bochten?

F19 kan prima voor elk gewicht joh. Misschien dat een vrouw van 60kg er wat moeite mee heeft, maar dat komt dan vooral omdat een vrouw per definitie (veel) minder krachtig is dan een man.

Gaston op 18 feb 2019 19:33

Het ging erom dat hij te zwaar zou zijn voor de F18.

Kort tot midden lange bochten vond ik het lastigst , volgens de motive die ik had was van 2012. Beetje zelfde probleem als jij dus drPhil

Ok. De Motive 80 is natuurlijk ook niet gemaakt voor korte bochten. Ik weet niet of je budget het toelaat, maar in dat geval zou ik je de salomon XDR 80 aanraden. Skiet makkelijker dan de Motive, en korte bochten vind ik daarmee erg gemakkelijk. De F19 is ook niet echt een ski voor korte bochten. De F18 wel, maar die is qua stabiliteit minder dan de Motive.

Ik denk niet dat de F19 korte tot middellange bochten beter skiet dan de Motive 80. De XDR wel.

Zal daar ook ff naar kijken bedankt .

Fischer advies voor de lengte van de ski kan je hier vinden.

http://www.fischerbindingtest.com/assets/TECH%20MANUAL/w4071…
Van 2016 - 2017, maar de F18 en F19 bestonden toen al.

Voor ski's met rocker raden ze ook nog +5 cm aan, dit geld voor zowel de F18 en F9.

Ikzelf ben 1.78 en zou de F19 skien op 177 gaan (maar ik zou de 182 prima kunnen skien), met een lengte van 180 voor de 182.
De F18 is niet een ski die mijn persoonlijke voorkeur zou hebben, gezien hun radius range, maar als je korte bochten je voorkeur hebben zou ik voor de 174 gaan. Het radius verschil tussen beide op max lengte is "slechts" 2 meter.

Voor echt korte bochten zou ik als ik voor mezelf aan het zoeken was kijken naar een SL.

Ik (190cm, 90kg) heb zelf de F19's (177) en heb er nu twee dagen op geskied, en vind ze HEERLIJK!
Van hoppen over/tussen de buckels tot heerlijke lange bochten. Ik vind het echt een super ski!

Wintersport, het beste wat er is.

Fischer the curv ti ook overwogen?
Ben recentelijk overgestapt vd motive80 naar deze ski om dezelfde reden; wendbaarder en beter korte bochten draaien.

Ik ga deze discussie wel missen hoor, als de Progressors dadelijk niet meer te koop zijn 😁

Haha nou ik weet het inmiddels niet meer. Lol de de XDR 80 ti lijkt me ook wel wat… maar erg leuk deze discussie en tips ,

Advies hier op het forum is sowieso altijd minimaal een model te hoog en een lengte te lang.

TS is een recreatieve skiër, niet bijzonder lang en niet bijzonder zwaar. Waarom zou hij dan een high performance ski in de langste lengte nodig hebben?

Plaats een reactie