Skies bij elkaar houden met straps?

Ik zag vandaag een trainingteam die hun skies niet gewoon bij elkaar deed met die "dingen" zodat ze gewoon automatisch bij elkaar bleven, maar met van die straps. Dan hadden ze de binding omhoog gedaan alsof je ski er in staat en die "dingen" ook en dan met straps bij elkaar gehouden.

Alleen ik vroeg mij dus af, waarom doen ze dat eigenlijk?

Wintersport, het beste wat er is.

Zo dat is een lastige post luuk777w!

Toch denk ik dat ik het snap. De bindingen van wedstrijd ski's hebben een klein wigje waarmee ze de remmetjes in kunnen klappen alsof de schoen in de binding zit. Handig voor onderhoud. Als je ze dan samen wil vasthouden heb je iets anders nodig om ze bijeen te houden. Dat doen ze dus met 1 of 2 klitteband straps.

Heb ik nu gewonnen?

@SPAM, je hebt gewonnen!

Je kan natuurlijk ook gewoon de 'dingen' omlaag houden en een klitteband strap op de tips zetten zodat je dubbele zekerheid hebt.

Freeride = Life

@SPAM Ja oké, maar waarom zou je dat doen als je gewoon weer de lift in gaat om de afdaling daarna nog een keer te doen? Elke keer deden ze dat.

Wintersport, het beste wat er is.

Ik zag vandaag een trainingteam die hun skies niet gewoon bij elkaar deed met die "dingen" zodat ze gewoon automatisch bij elkaar bleven, maar met van die straps. Dan hadden ze de binding omhoog gedaan alsof je ski er in staat en die "dingen" ook en dan met straps bij elkaar gehouden.

Alleen ik vroeg mij dus af, waarom doen ze dat eigenlijk?

luuk777w op 18 feb 2019 23:21

'dingen'?? een vraag wat duidelijker stellen zou misschien wel handig zijn…

Dit is echt wel een 'dingetje' :-)

When life gets too complicated.... SKI

Photo, or it didn't happen. ; )

One life. Live it.

ik heb hier thuis ook van die "dingetjes" en gebruik ze nooit.

Born to run. B.S.

Aangezien die lui allemaal van die "maniakale" dingen doen om het belag en de kanten goed te houden is de kans groot dat dit daar ook weer mee te maken heeft. Ik kan me voorstellen dat je op deze manier de belagzijdes niet langs elkaar hoeft te laten schuiven, wat anders wel het geval is.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Precies @Shane
Bandje tussen en om de tips. Bandje tussen en om de tails. Kanten raken elkaar dan niet. Alles om de kanten maar niet ergens langs te hoeven schuiven.
De echte pro zet ze ook niet in het bakje aan de buitenkant van de gondel (staal tegen je kanten, oh horror) maar neemt de latten mee in de gondel.
In de stoeltjeslift ook niet op het steuntje zetten maar los laten hangen. Niet naast een boarder gaan zitten, want zo'n board hangt dwars…
Racer zijn is echt niet altijd makkelijk…😄

Dit zijn dan geen straps, maar wel supercool :-)

https://gearjunkie.com/magnetic-edges-g3-genuine-guide-gear-…

*bericht bewerkt door Alex op 19 feb 2019 14:28

When life gets too complicated.... SKI

@Shane heeft het bij het juiste eind… inderdaad om te zorgen dat het belag niet aangeraakt wordt en dus de structuur en de wax niet aangetast wordt…
Enne raak nooit hun belag met je vette vingers aan… dat overleef je waarschijnlijk niet ;-)

Click. Click. Peace

Om hieraan toe te voegen, een gewone sterveling / op een geopende piste ga je het verschil in deze behandeling niet merken… Dus 'stoer doen alsof' werkt niet.

Click. Click. Peace

Aah oké, duidelijk. Ik snap het :)

Wintersport, het beste wat er is.

Hebben ze wel remmen op die skies?

From a galaxy far far away.............

@yahoo zeker wel!

Click. Click. Peace

@yahoo ook racers hebben er een hekel aan om hun latten na een release ergens op de parkeerplaats naast het dalstation uit een autoruit te plukken. Zoiets is echt niet goed voor je kanten en belag…

Plaats een reactie