Merk met de grootste verhouding tussen BSL en schoenmaat

Om een setje ski's uit te kunnen lenen vraag ik me even af of er verschil is tussen de diverse schoenmerken in de verhouding tussen BSL en schoenmaat. Ze zoekt waarschijnlijk een schoen met een zo groot mogelijke BSL bij bv schoenmaat 37. Iemand enig idee of er hierbij een duidelijk verschil is tussen de verschillende merken of dat dit elkaar niet veel ontloopt. Minimale BSL van de bindingen ins 299 namelijk en we gaan voor een weekje uitlenen geen gaten boren ;)

Edwin van Riel

Ik heb wel een keer geconstateerd dat de huurschoenen die ze bij Snowworld in Zoetermeer hebben een erg grote BSL hebben ten opzichte van de Mondopoint-maat.
Ikzelf heb Mondo 26.5 en BSL 305. Ik zag daar een dame met schoenmaat 38 of zo (mondo 24.5 gok ik) en dezelfde BSL…
Kijk dus ook naar specifieke huur-schoenen. Ik heb me daar toen laten uitleggen dat al hun volwassenen huurschoenen (de hele maten-range), maar 3 verschillende BSL's hebben. Scheelt met het afstellen van bindingen…
Misschien is het onzin, misschien is het waar. Ik heb het verder niet uitgezocht. Dit werd mij daar verteld.

Duidelijk, @gigi, dank je!

Edwin van Riel

@evr66 sowieso in de goedkopere klasse zijn de schoenen wat groter…
@GiGi lijkt me toch een best sterk verhaal. Ik ben dit in de huurwinkels waar ik werk nog nooit tegen gekomen. En afstellen is afstellen. Of je dat naar drie maten moet doen of naar oneindig aantal maten, dat maakt voor de handeling (enkele seconden) niet uit.

Click. Click. Peace

Ik vond het ook vreemd, @Rogier. Maar dat was wat ze zeiden. Zoals ik al aangaf: ik heb het zelf verder niet onderzocht.

Ze zoekt waarschijnlijk een schoen met een zo groot mogelijke BSL bij bv schoenmaat 37.

Dat is ook een manier om op zoek te gaan naar een schoen :-P

Antwoord op je vraag: Geen idee :-)

When life gets too complicated.... SKI

Klopt Alex, heel apart, vandaar dat ik dacht s ff vragen hier, beetje vermaak moet ook kunnen toch ;)

Die mevrouw wil voor een paar dagen tourskis evt van mijn dochter lenen. Gaat waarschijnlijk alleen een beetje op een vlak stuk heen en weer lopen maar tourskis zijn verplicht voor examen. Op deze latten zitten framebindingen voor schoenen vanaf bsl 299, vandaar. Maar aangezien het vrouwtje iets van 1.70 is, kan het nog wel een uitdaging worden.

Om het nog mooier te maken: ze kan gewoon echt niet skiën ;). Ski's zijn ook iets aan de lange kant, maar goed, zo lang ze geen kick-turns gaat proberen zal het wel loslopen ;)

*bericht bewerkt door evr66 op 20 feb 2019 15:52

Edwin van Riel

en toerskischoenen zijn nog net even wat korter dan andere schoenen.

Maar, waarom huurt ze niet een paar…

(off-topic)
En andere vraag, waarom doe jij je dochter 'frame-bindingen' aan :-) arme meid :-)
(/off-topic)

Click. Click. Peace

(off-topic)
En andere vraag, waarom doe jij je dochter 'frame-bindingen' aan :-) arme meid :-)
(/off-topic)

Rogier op 20 feb 2019 15:58

ROFL :-)

When life gets too complicated.... SKI

in een kooi stoppen mag niet meer tegenwoordig. Dus dan maar framebindingen. Scheelt ook veel kosten in skipassen als ze alles lekker zelf omhoog mag sjouwen ;)

@rogier: moet haar een beetje handicappen anders houd papa het niet meer bij ;)

Voeten zijn nu zo ongeveer uitgegroeid, wordt tijd voor tourschoenen. Maar ieder jaar 2 paar vervangen werd me wat te gek.

Edwin van Riel

Lekker GiGi, van die uitgespaarde centen kunnen we dan lekker een dagje met gids op pad toch. 2 daagjes nog, mogen we weer ;)

Edwin van Riel

@evr66 sowieso in de goedkopere klasse zijn de schoenen wat groter…

@GiGi lijkt me toch een best sterk verhaal. Ik ben dit in de huurwinkels waar ik werk nog nooit tegen gekomen. En afstellen is afstellen. Of je dat naar drie maten moet doen of naar oneindig aantal maten, dat maakt voor de handeling (enkele seconden) niet uit.

Rogier op 20 feb 2019 14:00

Het klopt wel inderdaad. Er zitten in 1 buitenschaal meerdere afmetingen binnenschoenen. Zo kiezen ze bij die BSL een ski die alleen op die zoollengte is afgemeten. Dus geen zoolengte-afstelling meer nodig op de ski zelf. Komt de snelheid van het klanten helpen op een drukke weekenddag ten goede. :)

@evr66 sowieso in de goedkopere klasse zijn de schoenen wat groter…

@GiGi lijkt me toch een best sterk verhaal. Ik ben dit in de huurwinkels waar ik werk nog nooit tegen gekomen. En afstellen is afstellen. Of je dat naar drie maten moet doen of naar oneindig aantal maten, dat maakt voor de handeling (enkele seconden) niet uit.

Rogier op 20 feb 2019 14:00

Het klopt wel inderdaad. Er zitten in 1 buitenschaal meerdere afmetingen binnenschoenen. Zo kiezen ze bij die BSL een ski die alleen op die zoollengte is afgemeten. Dus geen zoolengte-afstelling meer nodig op de ski zelf. Komt de snelheid van het klanten helpen op een drukke weekenddag ten goede. :)

BoardingBjorn op 28 feb 2019 21:13

Normaal is dit 2 maten per schoen. Maar dat het meer dan twee maten heb ik nog nooit gezien. Wel benieuwd welk merk dit soort schoenen voert.

Click. Click. Peace

@evr66 sowieso in de goedkopere klasse zijn de schoenen wat groter…

@GiGi lijkt me toch een best sterk verhaal. Ik ben dit in de huurwinkels waar ik werk nog nooit tegen gekomen. En afstellen is afstellen. Of je dat naar drie maten moet doen of naar oneindig aantal maten, dat maakt voor de handeling (enkele seconden) niet uit.

Rogier op 20 feb 2019 14:00

Het klopt wel inderdaad. Er zitten in 1 buitenschaal meerdere afmetingen binnenschoenen. Zo kiezen ze bij die BSL een ski die alleen op die zoollengte is afgemeten. Dus geen zoolengte-afstelling meer nodig op de ski zelf. Komt de snelheid van het klanten helpen op een drukke weekenddag ten goede. :)

BoardingBjorn op 28 feb 2019 21:13

Normaal is dit 2 maten per schoen. Maar dat het meer dan twee maten heb ik nog nooit gezien. Wel benieuwd welk merk dit soort schoenen voert.

Rogier op 28 feb 2019 21:17

Dat zijn speciale Salomon rental boots. Ze komen wel eens met die boots in de shop voor een testski, dan zie je heel andere zoollengtes dan bij de normale consumentenboots. Vandaar…

Dat zijn speciale Salomon rental boots. Ze komen wel eens met die boots in de shop voor een testski, dan zie je heel andere zoollengtes dan bij de normale consumentenboots. Vandaar…

BoardingBjorn op 28 feb 2019 21:25

Klinkt nog steeds zeer onwaarschijnlijk. Waarom zou Salomon dit uberhaupt doen? En de de achterliggende gedachte dat ze een ski kiezen bij een BSL omdat ze dan de binding niet hoeven te verstellen nog onwaarschijnlijker.

Hoe waarschijnlijk is het dat je op een bepaald een ski verhhuurt waarvan de BSL al goed staat? En je zegt dat ze wel eens met ‘zulke’ schoenen in de winkel komen voor een testski. Huren ze die schoenen dan niet bij jullie in de winkel?

When life gets too complicated.... SKI

Huren ze die schoenen dan niet bij jullie in de winkel?

Alex op 1 mrt 2019 08:17

Je kunt bij Duijvestein geen schoenen huren.
Je geloofde toch ook niet dat de breedte van een schoen toeneemt met de lengte?

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 mrt 2019 08:27

Laten we niet op de man spelen.

Click. Click. Peace

Het zou kunnen als het speciale schoenen zijn voor de indoorbanen, dan ken ik me het nog voorstellen, voor outdoor niet want die willen wel gewoon hun werk doen😜
De grootste massa die schoenen huurt zijn toch mensen die die ondingen nooit goed vinden zitten en standaard 1 of meer maten te groot neemt.

@evr66, als ze toch niet ken skiën dan is een grotere maat schoen ook gewoon de optie die het probleem simpel oplost🥶

LA NORMA😍☃️

*bericht bewerkt door Rogier op 01 mrt 2019 10:02

Click. Click. Peace

Plaats een reactie