Bizar ongeval

Dit onderwerp gaat over de bestemming Châtel

Franse media: Nederlands meisje (6) zwaargewond bij ongeluk stoeltjeslift - https://nos.nl/l/2272965

Heftig nieuws

Voor nu hopen dat het goed komt met het meisje

Zielig😢

Daarom let ik altijd op een kind als dat naast mij zit in de lift!

Tijd voor een uitpakparty?!

Las het, vraag me af hoe je dat niet door kunt hebben als je er meteen naast zit.

Echt vreselijk. Onvoorstelbaar dat je dit als mede passagier niet in de gaten hebt. Hopelijk herstelt ze volledig.

Kleintjes kunnen doorgaans beter overweg met zuurstoftekort dan volwassenen. Hopen dat het goed komt… 🤞

Wat erg. Heb helaas zelf gezien hoe gemakkelijk het gebeurs toen mijn zoontje (toen 8) met z’n vriendinnetje samen de stoeltjeslift voor ons pakten. Kletsend de lift in, 4 jongens die ‘t ook druk hadden en de beugel dicht knalden zonder opzij te kijken. Mijn zoontje zat met z’n neus tussen z’n knieën en zat dus vast. De liftman had eerst niks door, terwijl wij hard stonden te roepen achter die @#%* poortjes. Totdat ie 6 paar skies/boards zag en maar 5 helmen… We hebben er toen erg om gelachen, maar als je leest hoe ‘t ook af kan lopen… Vreselijk. Hoop dat ‘t goed komt.

Hopelijk komt het helemaal goed met het meisje…
Ben zelf twee jaar geleden nog in Chatél geweest. Er zijn daar nog wat oudere skiliften, die (als je niet uitkijkt) je lelijk in de knel kunnen laten zitten.

*bericht bewerkt door XtremeBlitz op 21 feb 2019 22:41

Echt een nachtmerrie. Ik vraag me heel erg af hoe de mensen naast een kindje in de lift dit niet door kunnen hebben.

Click. Click. Peace

Wat erg! Als er een kind alleen naast me in de lift zit let ik juist altijd extra of het kind goed zit en er niet uit kan vallen etc. Soms vragen liftbediendes ook even extra of je op ze wil letten.

Don`t eat yellow snow

Dit zie je toch als je er naast zit? En worden de meeste kinderen niet begeleid in de liften bij skilessen?
En waarom zien die liftmannen dat niet? Hangen daar geen camera's?
Dit is echt een nachtmerrie. :(

Bla, bla, bla.

Hoop dat alles goed komt met het meisje en dat er een onderzoek in gang wordt gezet door justitie. Ik zeg niet dat de volwassenen in de lift fout zaten, maar hoe zoiets kan gebeuren moet wel onderzocht worden.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Verschrikkelijk, maar ik begrijp het wel @Rogier. Gebeurt toch bijna elke dag wel dat ik het beugeltje even tegen moet houden om een kind goed te laten gaan zitten bij het instappen, of het voetje op de beugel moet houden omdat de anderen hem alweer veel te vroeg omhoog willen doen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Verschrikkelijk, maar ik begrijp het wel @Rogier. Gebeurt toch bijna elke dag wel dat ik het beugeltje even tegen moet houden om een kind goed te laten gaan zitten bij het instappen, of het voetje op de beugel moet houden omdat de anderen hem alweer veel te vroeg omhoog willen doen.

Shane op 22 feb 2019 08:41

Klopt, ik sta altijd te kijken hoe mensen altijd maar door blijven duwen ook als er iemand nog niet goed zit. Maar dan moet je na een paar minuten toch zien dat dat kindje naast je helemaal in de knel zit.

Zelf vind ik het lift gedeelte van de skilessen van Lisa het engste. Ze is vrij groot, staat lekker op de ski's, maar is ook nog maar vier jaar oud, dus kan de verantwoording voor goed en veilig zitten niet zelf dragen… Als je dan mensen naast haar hebt zitten die gewoon niet opletten…

Dit is wel echt een probleem voor skilessen waar ik niet zomaar een oplossing voor zie.

Click. Click. Peace

"Ikke , ikke en de rest kan stikken…zie maar eens hoe kwaad sommige "volwassenen???" DUWEN wanneer er een skiklasje met kleine hummeltjes van opzij mag voorbijschuiven.😈👿

*bericht bewerkt door dan58 op 22 feb 2019 09:19

Born to run. B.S.

Vreselijk. En dat het niet opgemerkt is.
Soms zijn mensen zo bezig met degenen met wie ze op pad zijn, dat er geen aandacht is voor de omgeving.
Gisteren nog bij zo"n geval in de lift gezeten. Die was ook niets opgevallen.
Hopelijk herstelt de kleine meid. Wat een nachtmerrie.

It is an amazing world

Ik snap ook niet hoe iemand het niet kan merken. Als ik zo'n klein hummeltje naast me hebt til ik die altijd even de lift in en houdt ik even de capuchon vast totdat de beugel dicht zit zodat ze niet de lift uit kunnen glijden.

Born to Ride

Ik las het verhaal en dacht hoe is het mogelijk… wat een idioten die er naast hebben gezeten…

Ik let altijd op, zeker als er kinderen in de stoeltjes zitten dat de beugel, rustig en gecontroleerd neer gaat (desnoods houd ik het tegen, en dat gebeurt best vaak) hiermee voorkom ik dat kinderen klem komen te zitten. Regelmatig gezien dat kinderen met hun arm klem komen te zitten omdat de volwassenen en soms ook andere kinderen als een malle die beugel naar beneden trekken.

Ook vlak voor het bovenstation moet ik zo vaak mede liftgenoten tegenhouden om vroegtijdig de beugel omhoog te laten, dat geeft weleens boze blikken en gemor maar dan wijs ik ze op de borden… En ook dan de beugel gecontroleerd omhoog zodat niemand er achter blijft haken…

Mijn kinderen prent ik telkens weer dat ze op die beugel moeten letten bij het neerlaten zodat ze niet armen en hoofd klem komen te zitten, idem met opendoen: niet eerder open doen dan de borden aangeven…

*bericht bewerkt door Chonn op 22 feb 2019 09:06

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Gelukkig worden de kinderen goed getraind @Rogier (snel zitten, goed naar achteren, op tijd weer naar achteren bij het uitstappen), want van de volwassenen hoeven ze het vaak niet te hebben.

Mijn bloed gaat echt koken van dit incident. brrr

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gelukkig worden de kinderen goed getraind @Rogier (snel zitten, goed naar achteren, op tijd weer naar achteren bij het uitstappen), want van de volwassenen hoeven ze het vaak niet te hebben.

Mijn bloed gaat echt koken van dit incident. brrr

Shane op 22 feb 2019 09:08

Precies! Lisa roept al hard… "Papa dat weet ik toch, en dat kan ik zelf wel…", maar ja… ze is nog maar 4 ;-)

Click. Click. Peace

precies wat je zegt; ze weten het vaak wel, maar wat als ze afgeleid zijn… niet opletten of een onverlaat de beugel al dicht doet/open doet… de verantwoordelijkheid kunnen en mogen ze niet dragen op die leeftijd!

zijn vast kinderloze volwassenen die niet opletten (speculatie van mijn kant)

Je weet niet wat er naast heeft gezeten. De meeste hier hebben zelf kinderen en dan help je uiteraard mee en let je op. Want dan ken je de kwetsbaarheid van kinderen.

Een stel 14 jarigen daarentegen zijn vaak nog enorm op zichzelf gericht.

Hopelijk komt het helemaal goed.

Ik heb meerdere keren woorden gehad met volwassenen, vanwege het tegenhouden van de beugel die zelf met hun kind in de lift zaten, dus nee. Het zijn niet enkel kinderloze volwassenen, hetgeen de hoge aantallen van mensen die zich schuldig maken aan dit gedrag overigens ook al duidelijk maken.

Als iedereen die zelf kinderen had goed op zou letten, dan zou je overigens ook niet al die als idioten rondscheurende ouders bij de scholen zien.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hopelijk komt het helemaal goed met het meisje…
Ben zelf twee jaar geleden nog in Chatél geweest. Er zijn daar nog wat oudere skiliften, die (als je niet uitkijkt) je lelijk in de knel kunnen laten zitten.

XtremeBlitz op 21 feb 2019 22:39

Ik las in een nieuwsbericht dat het om een nieuwe 6 persoons stoeltjeslift ging die in januari in gebruik was genomen.

Laten we hier niet speculeren over het ongeluk. We weten niet precies hoe het mis is gegaan.

Click. Click. Peace

De krant Le Dauphine ( https://www.ledauphine.com/haute-savoie/2019/02/21/grave-acc… ) noemt inderdaad de Pierre Longue lift die sinds december draait.

Mag ik dan wel een algemene vraag stellen zonder te speculeren:
Hebben liften met automatische beugelsluiting sensoren die reageren mocht er iets tussen de beugel zitten?

Don`t eat yellow snow

WoW heftig . Dat wil je niet als ouder mee maken .
Maar bizarre vind ik nog steeds dat degene naast kind niets hebben gemerkt ?? Maar misschien let ik altijd extra goed op met een kind naast me . Hopelijk gaat goed komen.

@JaapM Goede vraag! @henri ? @frans ?

Click. Click. Peace

Ik heb meerdere keren woorden gehad met volwassenen, vanwege het tegenhouden van de beugel die zelf met hun kind in de lift zaten, dus nee. Het zijn niet enkel kinderloze volwassenen, hetgeen de hoge aantallen van mensen die zich schuldig maken aan dit gedrag overigens ook al duidelijk maken.

Als iedereen die zelf kinderen had goed op zou letten, dan zou je overigens ook niet al die als idioten rondscheurende ouders bij de scholen zien.

Shane op 22 feb 2019 10:01

Ok: ik vind dat normaal. :)

Het is helemaal niet zeker dat het kind klem zat, misschien was er een andere oorzaak.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190222_04197849

Zoniet hadden de andere personen niet veel kunnen doen voor ze boven waren

Verschrikkelijk!

Kinderen uit de klasjes zitten inderdaad zo goed als altijd aan een zijkant omdat de liftmedewerkers ze dan kunnen helpen instappen.

Vandaag trouwens (weer) ervaren dat mensen alleen met zichzelf bezig zijn. Stoeltjeslift en nog niet iedereen zat goed (waaronder ik), beugel wordt meteen naar beneden getrokken en keihard op het hoofd. Gelukkig een helm op maar laten we allemaal wat beter rekening met elkaar houden.

Thank God summer is over!

Die hebben geen sensoren, ze gaan gewoon dicht. Al is "dicht" niet dicht zoals bijvoorbeeld een deur of automatische poort, er zal dus steeds een opening zijn. Maar - zoals in dit spijtige geval - kan je hier wel degelijk in bekneld raken mits verkeerde houding.

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie