Salomon S/max X9 en F10

In mijn zoektocht naar de S/Max 10 kwam ik de S/max X9 tegen, en even later ook de S/Max F10.
De omschrijvingen leken identiek aan de 10. Dus maar even wat mailtjes rondgestuurd.

  • Salomon: de X9 is gelijk aan de 10 en is een speciaal model voor Intersport:
  • Intersport: de X9 zitten tussen de 8 en de 10 in; de titanium plaat loopt minder ver door dan bij de 10; dat heeft een vertegenwoordiger van Salomon ons verteld;
  • Intersportwinkel uit Duitsland: de X9 is hetzelfde als de 8.

Ik heb de X9 in een winkel vergeleken met de 10, en inderdaad leek hij minder stijf.
Wie het weet, mag het zeggen 😜.

Toevallig recent nagevraagd bij outdoor xl. Volgens hen "lijkt de x9 meer op de 8 dan op de 10"…tsja vond dat ook weinig overtuigend klinken 🙈🙈🙈

Het is toch erg dat kennelijk niemand weet wat ze verkopen.

Je zou toch verwachten dat Salomon zelf het 't beste weet…

Mr. Slow

Zag een stapel F10s staan bij de Hervis en Sport 2000 filialen. Heb helaas geen vergelijkingsmateriaal, maar lijkt een budgetvriendelijke versie te zijn.

De X9 zie je eigenlijk alleen in NL, de F10 alleen in Duitsland en Oostenrijk. Lijkt iets geografisch te zijn. De prijs van de X9 en de F10 is ook allebei € 399 (uitzonderingen daargelaten).
Ze hebben ook allebei de Z11 als binding.
Nu komt het mooie: De gewone 10 kun je ook met de Z11 krijgen (naast de 12, waarmee hij het meest wordt verkocht)

Overigens heb je ook nog de Salomon S/max W10. Dat is de vrouwenversie.

Dat doet dan weer vermoeden dat de F10 inderdaad gelijk is aan de gewone 10.

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 feb 2019 23:06

Plaats een reactie