En daar sta je dan.......

…op de 96 richting Lindau. Om 8.15 uur, ongeveer 10 minuutjes voor ons een LKW Unfall. We staan nu zo'n 2,5 uur volledig stil. En er is al van alles langsgekomen aan bergingsmateriaal met als laatste een grote hijskraan net, dus we staan nog wel even :)

Had je toch maar de 7 naar Füssen moeten nemen… ;)

Sterkte en een goede reis voor iedereen die vandaag op pad is.

Dat zei ik hier in de auto ook al. Volgende keer gaan we over de Fernpaß. :)

Bij ons allemaal soepel tot net over de brenner. Toen dit:

null

Stoepje op parkeerplaats over het hoofd gezien.
Nu wachten op een sleep.

Don`t eat yellow snow

Ai, dat is ook zuur zeg. Succes met de sleep. Hier is net nog een schrootwagen gepasseerd 😐

Wilde ook bijna via Lindau gaan, maar toch via garmisch gekozen. Was voor mij voor het eerst maar is goed bevallen.

Don`t eat yellow snow

Geluk hebben zeg:)

Inmiddels staan we 4 uur stil. Er schijnt nu een Poolse vrachtwagen in de hijskraan te hangen. Het lijkt een eenzijdig ongeval te zijn…

Mooi klote @Franksplinter, maar je komt er vanzelf en dan wacht er als beloning een week Kaiserwetter op je 😉👍.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@jaapm Das nooit fijn. Ook overkomen laatste vakantie bij overnachtingshotel. Ook stoeprandje en gat in de wang van de band. Koste me 2 verse winterrubbers en die zijn duur in Duitsland. Afslepen, 6 uur wachten ivm bestelling en montage. Schade: 600 euro 😞
Sterkte en alsnog fijne vakantie gewenst.

Vraag me altijd af, wat heeft een Poolse vrachtwagen daar te zoeken op de drukste zaterdag van de winter?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Vraag me altijd af, wat heeft een Poolse vrachtwagen daar te zoeken op de drukste zaterdag van de winter?

Ferdinand op 23 feb 2019 15:11

Waar slaat dat nou weer op??

Vraag me altijd af, wat heeft een Poolse vrachtwagen daar te zoeken op de drukste zaterdag van de winter?

Ferdinand op 23 feb 2019 15:11

hij staat daar om toeristen te pesten

Vraag me altijd af, wat heeft een Poolse vrachtwagen daar te zoeken op de drukste zaterdag van de winter?

Ferdinand op 23 feb 2019 15:11

Net jouw tablets, telefoons, etenswaren of meubels afgeleverd in Nederland waarschijnlijk…
Begreep dat het vandaag geen pretje is van en naar de skigebieden.

Mr. Slow

Vraag me altijd af, wat heeft een Poolse vrachtwagen daar te zoeken op de drukste zaterdag van de winter?

Ferdinand op 23 feb 2019 15:11

Die vraagt zich af wat al die toeristen daar doen.

Bla, bla, bla.

Wow, ik merk dat wat ik me afvroeg veel reacties losmaakt. Ligt het zo gevoelig?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Wow, ik merk dat wat ik me afvroeg veel reacties losmaakt. Ligt het zo gevoelig?

Ferdinand op 23 feb 2019 17:01

Het dringt kennelijk nog steeds niet door.

Wow, ik merk dat wat ik me afvroeg veel reacties losmaakt. Ligt het zo gevoelig?

Ferdinand op 23 feb 2019 17:01

Domheid heb je ook in gradaties…

Mr. Slow

Na 4,5 uur was er 1 rijstrook beschikbaar en begon het weer te rijden.

De boosdoener

null

Maar het was het allemaal waard.

null

@franksplinter, fijn dat je veilig bent aangekomen.
Veel plezier komende week!

*bericht bewerkt door Ferdinand op 23 feb 2019 17:30

fijne site hè, dat wintersport.nl?

null

Bij ons ook helemaal goedgekomen en nu een weekje genieten in dolomiti superski!

Don`t eat yellow snow

Alleen voor een lekke band, of had je meer schade?
Je zou toch denken dat een reservewiel best handig is in dit geval.

Die heeft toch bijna geen enkele auto meer tegenwoordig

Oliveira lijkt me niet echt Pools. Had overigens op terugreis enkele weken terug ook een waarschuwing op mijn display "controleer bandenspanning". Bij controle bleek 1 band enigszins leeg te lopen. Met nog 800 km. voor de boeg nog 2 maal gecontroleerd en wat bijgepompt. Uiteindelijk wel heel thuisgekomen. Inmiddels bij eigen garage laten controleren en bleek een niet in te zitten. Verwijdering en inbrengen rubber kostte me welgeteld €20,–. Wel bleek de druk gezakt naar 1,20.
Moraal van het verhaal was uiteindelijk wel dat je een waarschuwing op het display beter niet kunt negeren. Het had anders af kunnen lopen.

Hen48

Die heeft toch bijna geen enkele auto meer tegenwoordig

marklit op 23 feb 2019 21:12

Dat merk ik ook inderdaad. Ik vraag me wel altijd af waarom? De dealer waar ik ging kijken voor een auto vertelde trots dat hun pechhulp ervoor zorgt dat je binnen een paar uur weer op weg bent. Nou, ik heb toch liever een reservewiel dat ik in 5 minuten even verwissel.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 23 feb 2019 23:35

Die heeft toch bijna geen enkele auto meer tegenwoordig

marklit op 23 feb 2019 21:12

Dat merk ik ook inderdaad. Ik vraag me wel altijd af waarom? De dealer waar ik ging kijken voor een auto vertelde trots dat hun pechhulp ervoor zorgt dat je binnen een paar uur weer op weg bent. Nou, ik heb toch liever een reservewiel dat ik in 5 minuten even verwissel.

Martin7182 op 23 feb 2019 23:34

Bron: ANWB.nl
Reparatiesetje
Steeds meer nieuwe auto’s worden geleverd zonder een volwaardig reservewiel of kleinere en lichtere thuiskomer. In plaats daarvan wordt een reparatiesetje meegeleverd dat bestaat uit een spuitbus met schuim en een kleine compressor.

Daarmee worden kosten, gewicht, ruimte en brandstof bespaard. Het reparatiesetje is goedkoper en compacter dan een reservewiel en doordat de auto lichter is wordt er iets minder brandstof verbruikt. Dat werkt ook door in de metingen om de CO2-uitstoot vast te stellen. Voor fabrikanten is er alles aan gelegen om die zo laag mogelijk te krijgen.

Alleen kleine lekken
Allemaal prima zolang je geen lekke band krijgt. Gebeurt dat wel, dan kan je zonder reservewiel toch een probleem hebben. De reparatiesetjes werken niet altijd. Als het wel werkt kunnen alleen de kleinere lekken worden gedicht. De spuitbus met dichtmiddel werkt niet bij vrieskou en bij een kapot gereden band is de set sowieso onbruikbaar.

Wegenwacht
De Wegenwacht kan je verder helpen door een passend reservewiel te regelen, maar bandenpech wordt zo wel een erg tijdrovende activiteit. Ons advies is om toch een vijfde wiel in de auto te hebben, al is het een zogenaamde thuiskomer.

Bij nieuwe auto's staat een reservewiel vaak op de optielijst, bij een gebruikte auto kan een reservewiel apart worden aangeschaft.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Die heeft toch bijna geen enkele auto meer tegenwoordig

marklit op 23 feb 2019 21:12

Dat merk ik ook inderdaad. Ik vraag me wel altijd af waarom? De dealer waar ik ging kijken voor een auto vertelde trots dat hun pechhulp ervoor zorgt dat je binnen een paar uur weer op weg bent. Nou, ik heb toch liever een reservewiel dat ik in 5 minuten even verwissel.

Martin7182 op 23 feb 2019 23:34

Helemaal mee eens. Hiervoor 15 jaar zonder lekke band met altijd netjes een reserveband achterin. Nu paar maanden andere auto zonder reserveband. Denk je ach ja zal wel los lopen. Nu kostte het me inderdaad 5 uur vertraging, terwijl ik met zelf reserveband wisselen een half uur max kwijt zou zijn geweest. Reparatieset was hier niet tegenop gewassen. Lessons learned: reserveband aanschaffen :)

Don`t eat yellow snow

Winterbanden zitten nu onder de auto en een zomerband ligt als reserve achterin. In de zomer net andersom, ja ik heb extra velgen.

Ik heb bewust voor een reserve band gekozen
Hangt mooi onder de auto

Winterbanden zitten nu onder de auto en een zomerband ligt als reserve achterin. In de zomer net andersom, ja ik heb extra velgen.

Wintergast op 24 feb 2019 08:40

Mag je volgens de geldende verkeersregels in bijvoorbeeld Oostenrijk met 3 winterbanden en 1 zomerband rijden?

Ik heb all seasons banden en een normale reserveband. Realiseer me nu pas dat die reserveband een gewone zomerband is. Wel AWD, maar moet dat toch eens nakijken wat dat betekent zou hebben als ik mijn leeglopende band wel had moeten vervangen.

Hen48

Plaats een reactie