Wie zijn wij dan om te zeggen dat het verstandig is om een helm te dragen?

null

I rest my case.

Übung macht den meister!!!

Tu reste ton casque?

je zou hem maar per ongeluk omver skien.

en daar is het jaarlijkse "De koning draagt geen helm"-topic

en door…

Ik zag het ook weer, maar volgens mij is al uit eerdere jaren gebleken dat dit puur voor het fotomoment is en dat zowel WA als Maxima een helm draagt tijdens het skiën.

Hier quote uit het AD van twee jaar geleden:

"Voor alle duidelijkheid: tot de wintersportuitrusting van alle Oranjes behoort volgens Romani een helm. ,Ook de koning en koningin skiën normaal gesproken met een helm op, dat weten we van verschillende kanten. En heel eerlijk: ik snap best waarom ze die helm bij de fotosessie even niet droegen. Er staat een batterij fotografen en cameramensen, het is bij een kleine sleepliftpiste, de helling stelt niets voor. Maar toch, het had zo'n prachtig statement kunnen zijn, juist vanwege die grote mediabelangstelling.''"

Bert Romani is of was woordvoerder van de NSKiv.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Dichter bij huis zie ik dagelijks lokale politie agenten zonder helm op de fiets. Niet dat ik van hen spectaculaire achtervolgingen verwacht maar vind het toch heel erg onverstandig als werkgever (met betrekking tot arbeidsongevallen) en ook als werknemer.

null

kuch 🇧🇪😉

(1-1, denk ik dan)

*bericht bewerkt door Morzel op 25 feb 2019 13:02

Wie zijn wij dan om te zeggen dat het verstandig is om een helm te dragen?

RFKANGOO op 25 feb 2019 12:47

Wij zijn hopelijk gewoon onszelf en nemen onze eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig heeft de koning nog 3 verstandige dochters die wel het goede voorbeeld geven.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

en door…

Daffie op 25 feb 2019 12:56

Ach, fotomomentje. Je moet caberetiers ook niet teveel voer geven ("Willempie!" )

En bij het backflippend indroppen in de Schindler Rinne schijnt hij gewoon een helm te dragen :D

*bericht bewerkt door Hessel op 25 feb 2019 14:11

Wat ik me dan afvraag waarom hebben de dochters de skibrillen niet op? Tenminste niet over hun ogen. :-)

(Antwoord is hetzelfde: fotomomentje… )

Click. Click. Peace

Alles for the gram toch?
Verder wordt hij gewoon gedragen voor zover ik weet, maar toch: moet een ieder voor zich weten.

Ik vraag me eigenlijk nog meer af wat de nieuwswaarde is van deze jaarlijkse fotoshoot(s).

Peter Pos

Ik vraag me eigenlijk nog meer af wat de nieuwswaarde is van deze jaarlijkse fotoshoot(s).

peterpos op 25 feb 2019 15:06

De nieuwswaarde is er niet echt. Dit is onderdeel van de Mediacode, die zegt dat de pers op bepaalde momenten in het jaar een ochtend foto's mag nemen van de koninklijke familie; in ruil daarvoor laten ze ze buiten die momenten om met rust.

Belangrijker; zou WA ook op F19's staan?

Belangrijker; zou WA ook op F19's staan?

Userd op 25 feb 2019 16:19

voor dat geld hoop ik dat hij op Joint Strike Fighters staat…

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Als je goed kijkt naar de tip van de ski herken je een Kästle.

Belangrijker; zou WA ook op F19's staan?

Userd op 25 feb 2019 16:19

Kästle zo te zien.

Sorry hoor, Ik vind die hele helmen discussie grote onzin!

Voor kinderen is het op veel plekken verplicht en men moet zich gewoon aan de regels houden. Voor volwassenen is het een vrije keuze. Iedereen kan voor zichzelf de afweging maken om een helm te dragen of niet. Men kent allemaal het verhaal van Michael Schumacher. Nou die droeg dus wel een helm. Mogelijk heeft de helm ertoe bijgedragen dat hij het overleefd heeft. Sommigen zullen wensen dat ze liever er niet meer waren in zijn geval. Ieder verstandig mens kan zijn afweging maken. Onze koning kan ook deze afweging maken, net als jij en Ik. Dus graag iedereen in zijn waarde laten en niet een mening proberen op te dringen.

*bericht bewerkt door dokteruk op 25 feb 2019 17:31

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Slim van WA. Na de fotoshoot ander pak aan, die JSF-skis onder, snel een (geen oranje!) helm op, Hestraatjes verwisselen door goedkoop merk en niemand herkent m meer. Geheel on topic hebben de prinsessen niet wat te lange stokken? Of zou dat ook camouflage zijn? Staan ze stiekem op een snowboard?

*bericht bewerkt door Sndr op 25 feb 2019 17:42

Nou de helmendiscussie laten we maar even voor wat het is, ik vind het wel goed geregeld dat er zo een persmomentje is en dat ze daarna lekker zelf kunnen skien.

Lijkt me best grappig als je naast Willempie in de lift zit, lijkt me best een geschikte vent.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nou de helmendiscussie laten we maar even voor wat het is, ik vind het wel goed geregeld dat er zo een persmomentje is en dat ze daarna lekker zelf kunnen skien.

Lijkt me best grappig als je naast Willempie in de lift zit, lijkt me best een geschikte vent.

Roy83 op 25 feb 2019 18:01

Ik denk niet dat je naast m in de lift komt.
Hoewel ik wel benieuwd ben hoe ze dat eigenlijk doen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 feb 2019 18:06

Ik denk t eigenlijk ook niet, maar zou daar ook wel benieuwd naar zijn.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nee daar zetten ze kindjes van de skischool naast. Zonder te vragen.

Vorig jaar Les arcs, Frankrijk gedaan en daar had werkelijk iedereen een helm op. Dit jaar 4Vallees, Zwitserland en het viel echt op hoeveel mensen zonder helm skiën. Is er een verschil in mentaliteit tussen die twee landen?

Maakt toch allemaal niets uit! Zolang het niet zo is dat een helm een excuus is om ongecontroleerd iemand anders eronder uit te skieen is het mij allemaal best.

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Er zijn staatshoofden die veel engere dingen doen dan voor de foto een afdaling zonder helm maken…

🏂

Ben ze wel eens in het wild tegengekomen op de piste, in de tijd dat een muts ook nog gangbaar was. Denk dat het januari 2009 was of zo.
WA+Mxa en zijn broers en schoonzussen.
Niks bijzonders, ze deden gewoon zichzelf na.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik vraag me eigenlijk nog meer af wat de nieuwswaarde is van deze jaarlijkse fotoshoot(s).

peterpos op 25 feb 2019 15:06

De nieuwswaarde is er niet echt. Dit is onderdeel van de Mediacode, die zegt dat de pers op bepaalde momenten in het jaar een ochtend foto's mag nemen van de koninklijke familie; in ruil daarvoor laten ze ze buiten die momenten om met rust.

GiGi op 25 feb 2019 15:18

Op zich is dat een goede 'deal', maar nogmaals… waarom elk jaar dezelfde foto's van deze mensen. Wie zit daar nou op te wachten?

Peter Pos

Als ze mij elk jaar die miljoenen belastingvrij overmaken mogen ze me prima onbeperkt bij het skien op de foto zetten hoor, trouwens bij het sch**ten ook nog wel 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Als ze mij elk jaar die miljoenen belastingvrij overmaken mogen ze me prima onbeperkt bij het skien op de foto zetten hoor, trouwens bij het sch**ten ook nog wel 😉.

Shane op 25 feb 2019 22:07

Dat zeg je nou wel fff snel @Shane maar ze zouden maar met die camera’s inzoomen tijdens jouw schaft en zien dat je weer eens je korstjes niet op eet🥶

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie