Kappl of Galtür

Ik heb de keuze om volgend jaar met de voorjaarsvakantie een appartement in Kappl of Galtür te boeken. De bedoeling is om 3 dagen in het kleine gebied te verblijven en 3 dagen in Ischgl te skiëen.
De vraag is wat de beste keuze zou zijn, Kappl of Galtür?

Kappl. Zie ook het recent door @Roel geplaatste artikel.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ik zou in dat geval voor Kappl gaan inderdaad, je zou ook ook kunnen kiezen om 3 dagen Ischgl te doen, en daarnaast een dag in Kappl, Galtur en ook See.

Tussen See en Kappl ken ik ook nog een mooie verblijfsoptie :)

Voor wat betreft gebied om te skieen, ik zou het ook deels van het weer laten afhangen. Bijvoorbeeld deze week zijn de sneeuwcondities in See beter dan in Kappl (noord vs zuid). Zijn beiden heerlijke skigebieden om je een paar dagen te vermaken, zeker op de weekenddagen die in Ischgl erg druk zijn.

Als je meerdere gebieden in t dal wilt aandoen is t wrl handig vooraf te bedenken hoe je naar de gebieden wilt reizen. Ga je ket de auto dan kan natuurlijk beide. Wil je met de skibus kijk dan heel goed waar je zit ten opzichte van de bushalte, en in t geval van kappl of dit boven in t dorp is of aan de wrg dopr t dal. Ik zou, indien ik met de bus zou reizen zeker niet boven in t dorp willen zitten in verband met t aanbod in bussen. Als je twijfelt tussen de dorpen qau gezelligheid zou ik voor Galtur kiezen maar ben je voor alle dagen afhankelijk van de bus (pistes Galtur zijn niet in t dorp maar bij Wirl).
Ik zou ook eens kijken in Mathon of Valzur als ik jou was, mooi tussen alle gebieden in. Als skipas ben je toch op de pas voor t hele dal aangewezen (voor Ischgl zelf alleen te kopen als je daar ook slaapt).

Qua verbinding zeg ik Kappl, maar wij hebben ons toen 2 dagen super geamuseerd in Galtür. Er was een mooie 30 cm gevallen en qua freeride is het dan 10 keer zo goed daar in Galtür dan in Kappl. Ook ligt er in Galtür altijd het meeste sneeuw van het dal. Wij zijn toen 1 dag in Kappl geweest, 2 dagen Galtür en 3 dagen Ischgl.

Plaats een reactie