Fischer Progressor F19 Ti (2018/19) 170 cm

In december bij XSPO gekocht voor 499 gekocht!
maximum 12u gebruikt, perfecte staat nog!
Vraagprijs 345 euro!

Stay frosty

Ze bevallen niet, begrijp ik? Hoe komt het, als ik vragen mag?

12 uur? Dat is nog sneller dan ik 😉

Met kerst, voor mijzelf de F19 170 gekocht en voor mijn vrouw de F18 167. De omstandigheden in Sankt Anton met Nieuwjaar waren niet optimaal om het euforisch te zeggen, veel sneeuw, ijzige ondergrond door de regen een week ervoor. de geroemde stabiliteit op snelheid, bleek inderdaad correct te zijn, maar ik voelde mij al snel wat onzeker op een steile bultige zwarte piste. Het kort draaien ging wat moeizaam en ski's voelde zwaar aan.

Vorige week gaan shortskien in Mayrhofen, condities waren perfect en had de F18 167 meegenomen, de ervaring was top, licht insturen, voldoende stabiliteit, super wendbaar, voelen licht aan, bij echt hoge snelheid wat instabieler, maar ik was onmiddellijk verkocht …

@Siard, thanks! Ik heb ze echter net besteld, ze zijn al onderweg uit t buitenland. Einde seizoen bracht me ruim binnen mn budget.

Met kerst, voor mijzelf de F19 170 gekocht en voor mijn vrouw de F18 167. De omstandigheden in Sankt Anton met Nieuwjaar waren niet optimaal om het euforisch te zeggen, veel sneeuw, ijzige ondergrond door de regen een week ervoor. de geroemde stabiliteit op snelheid, bleek inderdaad correct te zijn, maar ik voelde mij al snel wat onzeker op een steile bultige zwarte piste. Het kort draaien ging wat moeizaam en ski's voelde zwaar aan.

Vorige week gaan shortskien in Mayrhofen, condities waren perfect en had de F18 167 meegenomen, de ervaring was top, licht insturen, voldoende stabiliteit, super wendbaar, voelen licht aan, bij echt hoge snelheid wat instabieler, maar ik was onmiddellijk verkocht …

StevieP71 op 27 feb 2019 21:51

Thx. En treffend het verschil tussen de F18 en de F19 beschreven. Meteen ook het fabeltje de wereld uit dat de F18 alleen voor lichte personen geschikt is. Succes met de verkoop.

Meteen ook het fabeltje de wereld uit dat de F18 alleen voor lichte personen geschikt is. Succes met de verkoop.

DrPhil op 27 feb 2019 23:34

Volgens mij heeft @StevieP71 niks geroepen over zijn gewicht of heeft ie dat in een ander topic gedaan? 🤔

When life gets too complicated.... SKI

*bericht bewerkt door DrPhil op 28 feb 2019 08:47

Vraagprijs is hoger dan nieuwe F19 online nu @StevieP71

*bericht bewerkt door Gaston op 28 feb 2019 08:49

Tijd voor een uitpakparty?!

Dat moeizamer draaien en zwaar aanvoelen als het tempo niet zo hoog ligt herken ik ook wel. Maar gisteren, op gladgestreken autobahnen, super fijne ski. Ik twijfel dus om mijn F19’s in 177 ook weer van de hand te doen…

Ik heb ook de F19’s (177) en herken dat zware of moeizaam draaien in korte bochten helemaal niet eigenlijk. Ook niet in buckels. Naar mijn idee gaat het gewoon erg makkelijk en soepel.

Wintersport, het beste wat er is.

Ik heb ook de F19 (182). Juist een heerlijke ski in laag tempo met de kinderen zowel korte als lange bochten, maar nog fijner om even lekker op tempo te skieen.

Dat moeizamer draaien en zwaar aanvoelen als het tempo niet zo hoog ligt herken ik ook wel. Maar gisteren, op gladgestreken autobahnen, super fijne ski. Ik twijfel dus om mijn F19's in 177 ook weer van de hand te doen…

franksplinter op 28 feb 2019 15:24

Dat herken ik ook… maar bij mij is dat ook nog mijn beperkte techniek. Ik verwacht/hoop dat dit verbeterd naarmate mijn techniek ook beter word.

*bericht bewerkt door Taco op 28 feb 2019 22:49

StevieP71 heb je de skies nog te koop staan ?

jep

Zo zie je maar weer met ski reviews is er niet 1 waarheid. Grootste deel valt samen met techniek en vaardigheid. Wat de een een moeilijke ski vindt, vindt de ander juist niet uitdagend genoeg. Vooral zelf proberen voordat je koopt. Ik had de f19 niet getest en op basis van reviews gekocht destijds, voor mij viel de ski tegen omdat ik deze persoonlijk te licht vond. Ze staan nog op zolder 2 weken gebruikt. Ik vond ze niet zo stabiel op hoge snelheid maar juist wel heel makkelijk en licht in de buckels door de rocker. Heb ze zelfs nog een keer gebruikt tijdens een buckeltraining.

Ik zou zeggen, lees reviews en verschillende ervaringen maar probeer ook altijd een ski zelf. Over de f19 bestaan ook uiteenlopende meningen gebaseerd op eigen techniek en ervaringen zolang je niet weet hoe de reviewers techniek zich verhoudt tot de jouwe is testen altijd goed.

*bericht bewerkt door Skiwi87 op 22 sep 2019 09:06

Zo zie je maar weer met ski reviews is er niet 1 waarheid. Grootste deel valt samen met techniek en vaardigheid. Wat de een een moeilijke ski vindt, vindt de ander juist niet uitdagend genoeg. Vooral zelf proberen voordat je koopt. Ik had de f19 niet getest en op basis van reviews gekocht destijds, voor mij viel de ski tegen omdat ik deze persoonlijk te licht vond. Ze staan nog op zolder 2 weken gebruikt. Ik vond ze niet zo stabiel op hoge snelheid maar juist wel heel makkelijk en licht in de buckels door de rocker. Heb ze zelfs nog een keer aangedaan tijdens een buckeltraining.

Ik zou zeggen, lees reviews en verschillende ervaringen maar probeer ook altijd een ski zelf. Over de f19 bestaan ook uiteenlopende meningen gebaseerd op eigen techniek en ervaringen zolang je niet weet hoe de reviewers techniek zich verhoudt tot de jouwe is testen altijd goed.

Skiwi87 op 22 sep 2019 08:58

Mooi verwoord. Heb de zelfde menig over de F19.

@StevieP71 Het verschil in condities was toch wel heel erg groot in jouw vergelijking. Met veel sneeuw heeft elke pisteski het lastig. Als die kortere F18 nu perfect aanvoelt in goede condities, dan is de F19 wel een logische volgende stap. Zelf zou ik een jaartje wachten met de verkoop en de ski’s nog eens naast elkaar testen in dezelfde condities.

@StevieP71 Het verschil in condities was toch wel heel erg groot in jouw vergelijking. Met veel sneeuw heeft elke pisteski het lastig. Als die kortere F18 nu perfect aanvoelt in goede condities, dan is de F19 wel een logische volgende stap. Zelf zou ik een jaartje wachten met de verkoop en de ski’s nog eens naast elkaar testen in dezelfde condities.

Hupla op 22 sep 2019 10:07

ja eens ook.

Gewoon verkopen. De F18 is gewoon een heel andere type ski.

@DrPhil Weet jij of de opvolger van de F18 de RC ONE 72 MULTIFLEX is?

De 74 lijkt de opvolger van de F18, de 73 van de F19 en de 72 een nieuwe F20. Dat is mijn indruk.

Hoe kan ik dingen plaatsen aub op markplaats?
Het lukt mij niet.
Mvg

Wat lukt je precies niet?

Wat wil je ervoor hebben? Kunt u ook foto’s sturen?

Hoe kan ik dingen plaatsen aub op markplaats?
Het lukt mij niet.
Mvg

Pdslupe22 op 26 sep 2019 11:33

Je probeert het zeker via mobiel? In het uitklapmenu staat helemaal bovenaan de knop nieuw topic als je op de hoofdpagina van het forum zit, anders staat er forum overzicht.

*bericht bewerkt door Shane op 26 sep 2019 16:01

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vandaag in Ischgl op een strakke piste wezen skiën met deze skies. Ik weeg 72 kg lengte 1.74 . Kleine grote bochten carvend geslipte bochten dit alles gaat zonder problemen. Ook dit alles met een flinke snelheid. Onder deze omstandigheden een goede ski.

Plaats een reactie