Oostenrijk 2020 week/midweek/paar dagen samen lessen

Ik wil in 2020 kijken of het mogelijk is om een week/midweek/3 dagen in een klein gezellig gezelschap gemotiveerde relaxte redelijk ervaren skiërs (rood geen probleem) lessen te nemen om techniek en skills te vergroten en een hoop skiplezier te hebben. Ik heb zelf een paar jaren ski-ervaring en ik merk dat ik het leuk vind om beter te leren skiën.

Ik wil daarna nog een week "vrij" skiën met familie en eventueel vrienden of wie zin heeft om te blijven.

Skigebied maakt me niet uit, als het maar sneeuwzeker is, wel bij voorkeur in Oostenrijk. Periode: wsch Februari. Ik vind het niet erg om naar een duurder gebied te gaan als de pistes daar leuker/beter zijn. Accommodatie: maakt me niet uit. Ben wel gesteld op een slaapkamer voor mezelf.

Ik ben een man van 43 jaar, sportief, relaxt. Groepssamenstelling: de dynamiek van verschillende personen maakt het gezellig. Ik heb een auto, rij graag, maar vliegen of met de bus is ook geen probleem.

Samenvattend:

  • klein gezelschap
  • sportief/gemotiveerd om gedurende een paar dagen goed aan de slag te gaan met skilessen
  • een vaste leraar lokaal of juist niet
  • hotel/chalet (eigen slaapkamer(s)
  • Februari 2020
  • Auto/Vliegtuig/Bus mogelijk (ik heb zelf een comfortabele reisauto)

Als mensen andere ideeën hebben om hieraan invulling te geven, dan hoor ik dat ook graag.

Hi,

Heb je al eens naar de volgende mogelijkheden gekeken:

https://www.skiexperience.nl/onze-experiences/techniek-en-fu…

https://siaaustria.com/clinics/

Ben zelf erg te spreken over de laatste: SIA.

Ik kan de Skiexperience zeker aanbevelen. Ik ben dit jaar voor de 2e maal mee geweest.

When life gets too complicated.... SKI

Bedankt voor de tips :) Ik ga de twee linkjes eens goed bestuderen.

@Alex, welke course heb je gedaan bij skiexperience, en hoe heb je gezorgd dat je op het juiste niveau bent ingestapt?

Ik kan de Skiexperience zeker aanbevelen. Ik ben dit jaar voor de 2e maal mee geweest.

Alex op 28 feb 2019 23:50

Kan je daar iets meer over vertellen? Hoe groot was de groep, wat was jouw instapniveau?

De groepen zijn max 8 man groot en mijn instapniveau was 4. Ik ga er vanuit dat je op hun site hebt gekeken m.b.t. hoe zij precies werken. Dat systeem met de oortjes werkt echt heel goed. Verder vind ik het goede leraren en zijn ze ook nog eens super-chill.

Anwoord op jouw eerdere vraag: Ik ben 2x mee geweest naar Zell am See. Op hun site staan de beschrijvingen van de niveaus, maar tijdens de 1e dag hebben ze een prima beeld van jou skills en kunnen ze je een groep hoger of lager plaatsen mocht dat beter voor je zijn.

*bericht bewerkt door Alex op 01 mrt 2019 20:34

When life gets too complicated.... SKI

Klopt, ik heb gekeken :) Bedankt voor de informatie.

mbt tot SIA… Heb nu al meerdere clinics met ze gedaan. Bevalt me prima, het is wel iets anders dan die van ski experience. In het verleden zoiets via de Nederlandse ski vereniging gedaan.

Bij SIA staat de dag echt in het kader van training en geen vrij skiën en dat 5 dagen. De dag start 0850 op de piste en houdt op om 1500. Je kan er zelfs twee weken van maken als je wilt :-) Bij ski experience zijn het minder dagen en kan je in de middag zelf skiën.

Bij SIA is het geen groepsreis en zie je elkaar op de piste. Wanneer je met anderen af wil spreken kan dat natuurlijk maar aangezien je zelf je locatie moet/kan regelen, zal je daar zelf wat meer moeite voor moeten doen.

Bij SIA is het gezelschap internationaal. Het kan voorkomen dat je mee traint me skileraren in opleiding. Dit hangt af van de samenstelling van de mensen die alleen een clinic volgen. Dit is bij ski experience duidelijk anders. Nederlands georiënteerd en er zijn alleen recreanten.

Mbt het niveau is het bij SIA zo dat je inschrijft voor een clinic met een bepaald niveau. Aangezien de clinics gegeven worden tegelijkertijd met andere clinics en opleidingen, is er over te spreken om een stapje hoger te trainen wanneer daar aanleiding voor is en je er open voor staat.

Ze zijn met elkaar te vergelijken en als je dat doet zie je dus heel veel verschillen. Het is net wat je het beste past.

@pluk71 Ik zie dat er een improver skiclinic is voor 400 euro, neem aan dat de skipas er nog bijkomt?
https://siaaustria.com/product/improver-ski-clinic/…

Leuk onderwerp! Thnx voor de links.
Wellicht dat ik mij voor november inschrijf voor een clinic.

De clinic prijzen zijn inderdaad zonder skipas, onderkomen etc. Alleen de training dus.
Leuk om te horen dat je interesse hebt in verdere training!

*bericht bewerkt door pluk71 op 09 mrt 2019 12:36

Zo, ben inmiddels mee geweest met Ski-Experience naar Val Thorens. Prettige organisatie, en de skilessen waren ook goed. Dat met die oortjes werkt redelijk, al wisten we soms niet voor wie de aanwijzingen bedoeld waren :)

Ik overweeg nu een SIA cursus. Ik denk dat ik met 5 uur trainen op een dag verder kom. Ik ga de improver cursus doen, van Dec 8, 2019 to Dec 12, 2019. Na zo'n dag ben je wel zowat klaar met skiën dus is gezamenlijk skiën na de lessen van minder belang, maar hoop ditmaal op wat meer gezelligheid in het weekend en de avondmaaltijden. Ik ga proberen een goede en betaalbare accommodatie te vinden, die betaalbaar is voor 1 persoon. Hebben jullie nog tips? En gaan er mensen naar dezelfde cursus?

Die gezelligheid van samen skiën had ik gehoopt te vinden bij Ski-Experience, maar iedereen in mijn klas skiede 's middags met eigen partner/familie. Snap ik ook. De eerste dagen vond ik dat wel prima, maar de laatste dagen miste ik toch wel wat gezelligheid op de ski's.

*bericht bewerkt door a.b. op 26 mei 2019 20:31

Die gezelligheid van samen skiën had ik gehoopt te vinden bij Ski-Experience, maar iedereen in mijn klas skiede 's middags met eigen partner/familie. Snap ik ook. De eerste dagen vond ik dat wel prima, maar de laatste dagen miste ik toch wel wat gezelligheid op de ski’s

a.b. op 26 mei 2019 20:26

De Skiexperience bij de Dutchweek is niet te vergelijken met de reis die ze in januari organiseren. Dan zit je met zijn allen in dezelfde accomodatie en ontbijt en diner je met de hele groep. Na het lessen samen skiën is makkelijker te organiseren als je met zijn allen in dezelfde acco zit.

When life gets too complicated.... SKI

Dat wist ik niet. Als je alles van te voren zou weten…

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb de tip over SIA gevolgd, en ben een weekje de ski improver course gaan doen. Klein groepje met enkel Engelsen. Was supergezellig en een goede coach en organisatie.

Daarna nog een weekje met familie geskied en dankzij een paar goede tips van meer ervaren skiërs gaan de zwarte pistes me inmiddels goed af en ik heb minder moeite met slechte stukken en buckels. Ik ben nu wel te goed om nog genoeg uit de ski-improver course te halen, maar heb nog genoeg te leren en ga op zoek naar iets geschikters. Ik zal het forum afstruinen naar meer informatie :)

Met de kennis van nu, welke organisatie zou je dan aanbevelen?

Bij mij past SIA beter. Langere lesdagen, kleinere klas. De skileraar vond ik goed. SIA kijkt ook naar je gear en geeft daar advies over. Ik vond het allemaal wat volwassener en serieuzer, wat goed bij mij past. Iedereen deed zijn best maar met voldoende lol en relativering. De klas was kleiner (kan toeval zijn geweest) en de sturing was strenger / serieuzer en meer betrokken. Het leek onze leraar te interesseren of we vorderingen maakten. Alhoewel het geen wereld van verschil is, zijn het voor mij deze kleine dingen het doen.

Maar goed, ik was mee met de Dutchweek. Ik heb dat verkeerd ingeschat. Skiexperience schijnt ook serieuzere skiweken te hebben.

*bericht bewerkt door a.b. op 17 mei 2020 10:06

Plaats een reactie