Action cam

Ik droom al jaren van eigen filmpjes maken met een action cam maar ben helaas een echte kneus op vlak van computer en technologie. De verkoper zegt dat het heel makkelijk in gebruik is en dat iedereen het kan. Voor een stuk ook een mooi verkoopspraatje😉 Klopt dat het voor iedereen haalbaar is of berg ik mijn droom maar beter op, het gaat trouwens toch om veel geld.

Iedereen kan dit. Er zitten zo weinig knopjes op, kan niet missen 😉

Lekker op marktplaats een leuk tweedehands exemplaar kopen om mee te beginnen.

Ik bedoel eigenlijk die filmpjes dan vanop de action cam op de computer krijgen en monteren, dat lijkt me niet simpel.

Je hoeft geen enorme technicus te zijn om het te kunnen. Creatief zijn is belangrijker. Maar wat wel belangrijk is, is dat je het leuk moet vinden om uren achter de compu te zitten. En een beetje redelijke computer te hebben.

Click. Click. Peace

Kabeltje van cam naar pc en voila.

Zou wel beginnen met een eenvoudig montage programma, zodat je niet verdrinkt in alle mogelijkheden. Zijn vast wel mensen hier die dat weten.

Filmora Wondershare (voor windows) zou ik aanraden om video's te maken als beginner.

Niet heel ingewikkeld in gebruik, maar als je wilt zijn de wat uitgebreidere mogelijkheden er wel.

Voor Apple, is iMovie de ideale keuze.

In beide gevallen: Met een beetje video bewerken ben je al snel een paar dagen zoet. Je moet namelijk al je video's bekijken (waar zitten de leuke stukjes), en dan opnieuw bekijken om die stukjes eruit te knippen. Daarna moet je ze op volgorde zetten die je wilt, en een muziekje eronder.

Al met al kost het best wat tijd. Puur om iets terug te kijken.

Doe je nu ook al iets met filmen/foto's maken? Vind je het thuis ook leuk om leuke gebeurtenissen te filmen? Want als dat zo is, zou ik het zeker doen. Zo niet? dan zou ik het lekker links laten liggen. Tijd die je filmt ben je toch vaak minder bezig met daadwerkelijk skiën. En dat zeg ik, die jaarlijks zo'n 4 vakantie-video's in elkaar draait :-P

Laatste optie: Koop een Gopro, en laat Quik (de video-editor van Gopro) zelf een filmpje maken op basis van wat de software denkt. Is niet ideaal natuurlijk, en krijg je niet exact wat je wilt. Maar je hebt wel in een paar klikken een filmpje! Google Photo's kan hetzelfde trouwens.

*bericht bewerkt door Waah op 05 mrt 2019 11:04

Qua apparaatje heeft de Polaroid Cube+ maar 1 knop! dat is toch wel het makkelijkste apparaatje dat er is op dat gebied. Maar de technologie is prima. Beeldstabilisatie, 1440p HD video, WiFi, app erbij en hij ziet er ook nog eens heel leuk uit (+ hij is heel klein). https://meetpolaroid.com/product/polaroid-cube-plus/…
Die + in de naam is in dit verband heel belangrijk, want zijn voorganger, de Cube is een stuk minder geavanceerd.
Ik krijg 'm voor m’n verjaardag :-)

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Sinds afgelopen jaar ook de eigenaar van een GoPro hero 5 black.
Zelf vond ik de Quick editor van GoPro niet heel erg fijn werken. Deze was tevens gelimiteerd in tijd.

Kijk even 30 minuten lang dit filmpje en je snapt al heel veel :)

Ik film elke keer vrij veel, maar echt een totaal filmpje komt er bij mij door tijd en zin bijna nooit uit.
1x voor mijn doen een aardig filmpje gemaakt maar daar zaten de nodige uurtjes werk in.

Laatste optie: Koop een Gopro, en laat Quik (de video-editor van Gopro) zelf een filmpje maken op basis van wat de software denkt. Is niet ideaal natuurlijk, en krijg je niet exact wat je wilt. Maar je hebt wel in een paar klikken een filmpje! Google Photo's kan hetzelfde trouwens.

Waah op 5 mrt 2019 11:02

Een tegenhanger van automatisch filmpjes maken die t ook behoorlijk goed doet is google photo’s, die maakt ook wel aardige filmpjes.

Iedereen bedankt voor de reacties maar het zal bij een droom blijven denk ik. Genieten van elke seconde op de ski’s zal beter zijn voor mij denk ik 😃

Ja, prioriteiten stellen he :)

Wat je kan doen is toch alles filmen, je acties opslaan op een disk of nas en er vervolgens niet meer naar kijken.

Pas als je weer eens in de wintersportsfeer wil komen of gewoon herinneringen wil ophalen ga je de ruwe data weer bekijken, daarna gooi je alles weg…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie