Te koop: Nieuwe Fischer Pro MTN 80 Ti (173cm)

> Prijs: €370,- (nieuwprijs d.d. 23-2-2019: €429,- factuur aanwezig)
> 1 afdaling gebruikt, geen gebruikerssporen.

Op basis van hele positieve reviews heb ik op 23-2-2019 deze ski's gekocht bij SkiOutlet Venray voor €429,-. Dit ter vervanging van mijn oude (Fischer Motive 76). Ik vrees dat ik ze een maat te groot heb gekocht en/of dat ze te stug zijn voor me. Zodoende heb ik de afgelopen week na 1 afdaling de ski's alweer terug in de tas gedaan en ben verder gegaan met mijn oude ski's.

I.v.m. de grootte van het pakket gelieve de ski's op te komen halen in Overloon (Noord-Brabant).

1 afdaling? Dat is echt wel weinig om te wennen aan een nieuwe ski. Zou je ze niet gewoon eens wat langer uitproberen…

Dat zou ik ook doen, eerst een hele dag de ‘veranderingen’ inleren.

En kijk eens naar de positie van de binding. Misschien staat die niet helemaal in het dezelfde stand t.o.v. je Motives.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Tja, dat zou je zeggen. Maar ik merkte gewoon al meteen dat ze wat minder “speels” zijn. Ik had het idee dat met name de achterzijde van de ski’s op één of andere manier niet mee werkten. Ik wilde geen / zo min mogelijk gebruikerssporen voor verkoop of retour. Je ziet er gelukkig niks van dat ik ze 1 afdaling gebruikt heb. Toen ik de Motives terug aan deed merkte ik meteen een behoorlijk groot verschil en ging het skiën weer als vanouds. Het skiede lichter en gemakkelijker.

Ik ben van 168cm naar 173cm gegaan. Waarij de MTN80 TI ook nog ietsje stugger is. Ik twijfelde al een beetje over de lengte toen ik ze kocht. Wellicht zou één maatje kleiner beter zijn.

Ik ga ook nog naar de verkoper om te kijken of ik ze kan retourneren of wellicht kan ruilen tegen een kleinere maat. Desondanks inventariseer ik ook alvast via deze weg of er interesse is in een overname.

De lengte zal het probleem niet zijn. De Pro Mtn 80ti id gewoon veel stijver dan de Motive serie. Ik heb de Motive 80 gehad, en dat was al een enorm verschil. De Motive 76 is bij mijn weten nog minder stijf.

Ook ik denk dat een andere lengte geen verschil gaat maken. Dan kun je beter op zoek gaan naar een ski die meer op de Motives lijkt. Als ik kijk naar Phil z’n voorkeuren zou een salomon Xdr 80ti wel eens kunnen passen. Mocht je bij allmountains willen blijven.

Die aantal cm’s gaan inderdaad het verschil niet maken. Vraag me wel af waarom je een stijvere lat koopt om daarna terug te verkopen omdat ze stijver zijn dan de motives?

Heb je trouwens ook de achterzijde eens proberen afbotten? Soms zijn ski’s nogal ver ‘doorgeslepen’ vanuit de fabriek…

Ook ik denk dat een andere lengte geen verschil gaat maken. Dan kun je beter op zoek gaan naar een ski die meer op de Motives lijkt. Als ik kijk naar Phil z’n voorkeuren zou een salomon Xdr 80ti wel eens kunnen passen. Mocht je bij allmountains willen blijven.

elisabeth101 op 6 mrt 2019 13:16

Mee eens, de XDR 80ti vind ik idd vergelijkbaar met de Motive 80.

Heb je ze al verkocht? Prijs zal wel naar beneden moeten want ik koop ze nieuw op XSPO voor € 379.

Plaats een reactie