Ik kom er maar niet uit: Zugspitz Arena vs Skiwelt

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Wij willen nog graag 1 weekje skiën, van 17 t/m 23 maart. Volgens mij blijven de condities nog goed de komende weken. We willen graag aan de noordkant van de alpen blijven. Nu twijfel ik zo tussen Lermoos (Zugspitze arena) En Ellmau/Scheffau (Skiwelt) Ik kom er maar niet uit. Skiwelt ligt misschien wel te laag, maar volgens mij is het daar wel heel gezellig de komende weken. Bij Lermoos heb je nog de keus als de temperaturen wat oplopen dat je dan de Zugspitze nog op kunt. maar mijn gevoel zegt dat het gebied een beetje saai is. Ik weet het even niet.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 07 mrt 2019 15:23: Titel inhoud gegeven

Ik zou eerder voor een Montafon of Arlberg gaan. Het is allemaal wat hoger gegelegen waardoor je minder snel last hebt van hogere temperaturen. Ook is dat makkelijk aan te rijden.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 07 mrt 2019 15:28

Born to Ride

We willen graag aan de noordkant van de alpen blijven.

Waarom? Omwille van een uurtje minder lang rijden als je al een week gaat?

Bla, bla, bla.

Montafon of Bregenzerwald (Mellau/Damüls, Schoppernau, Warth/Schröcken) bieden meer uitdaging en wat meer hoogte.
Hoewel Skiwelt er goed bij ligt is de kans op een uurtje ijs en daarna bakken met zachte hopen groot.

De vergelijking tussen die twee is wel heel groot. Zugspitz Arena is primair gefocust op families met kinderen, Skiwelt trekt een sportiever publiek. Belangrijk verschil is ook - ondanks de vergelijkbare hoogte - de sneeuwzekerheid. Skiwelt ligt veel meer op noordhellingen en is daardoor sneeuwzekerder/minder gevoelig voor middagpap. Belangrijkste verschil is echter dat Skiwelt één geheel is, waar je (lange) tochten kan maken. Grootste gebied van ZA is volgens mij Berwang/Bichlbach met iets van 30 kilometer piste. Daar ben je dus veel meer op je eigen auto of de skibus aangewezen.

Verder ligt er aan de noordkant van de Alpen nog veel meer moois, zeker in die periode, maar ik zal je keuze niet nog moeilijker maken :) .

Belangrijk verschil is ook - ondanks de vergelijkbare hoogte - de sneeuwzekerheid. Skiwelt ligt veel meer op noordhellingen en is daardoor sneeuwzekerder/minder gevoelig voor middagpap.

Vorige week maakten die noordhellingen al niet zo veel meer uit. Doordat de toppen rond de 1600m liggen voor het overgrote deel is het een kwestie van de bredere ski’s onderknopen en lekker slushskiën. De Westendorfer kant is nog het beste te doen; Rustiger en ook veel noord-west oriëntatie.

Ik ga volgende week naar Skiwelt, er ligt méér dan genoeg sneeuw dus dat zal het probleem niet zijn.
De temperatuur is nog even afwachten, voor nu staat vanaf midden volgende week nog een aardig pak verse sneeuw en temperaturen ruim onder 0 op de kaart. Even afwachten hoe dat zich ontwikkelt.

Wij zijn nu in Westendorf en het is toch echt wel behoorlijk slush,zelfs al s morgens.De dalafdalingen zijn droevig,zeker op de blauwe piste is het gras al terug te zien op verschillende plaatsen.

Ik denk niet dat je hier een nuttig antwoord gaat krijgen met de weinige informatie die je geeft…

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Plaats een reactie