Pisteski's voor naast twintips

Afgelopen jaar heb ik m'n Atomic Redster Edge GS verkocht en twintips gekocht. Erg blij mee. Alleen in de ochtend op strakke pistes, vooral als er wat ijs ligt en aan het einde van de dag als de pistes kapot zijn mis ik echt wat grip, vooral aan de achterkant van de ski's. Daarnaast merk ik dat op de twintips niet echt aan techniek te werken is. Daarom ben ik nu op zoek naar een setje ski's voor erbij.

Ben 85kg, 190cm, qua techniek niveau 7 en grote bochten. Belangrijk is dat ze stabiel zijn op hoge snelheid, dat ze me uitdagen en helpen stappen te zetten op gebied van techniek.

De Redster Edge GS die ik had beviel opzich goed maar is eigenlijk nergens meer te vinden (voor een goede prijs). Daarnaast vraag ik me af of ik wel voor een pure GS ski moet gaan. Speels hoeven ze niet te echt te zijn want daar heb ik m'n twintips voor. Lees over ski's met dual radius, is dat iets wat interessant voor me kan zijn?

Ik probeer nu een lijstje met kandidaten te maken en zo m'n opties wat breed te houden. Het liefst iets tweedehands omdat ik niet tever geld uit wil geven.

Iemand tips?

Atomic Redster X9 (even wachten tot na Pasen, dan komt het vanzelf op eBay)
Atomic Redster G9 of de iets eenvoudigere Atomic Redster G7
Volkl Racetiger GS
Stöckli Laser AX of GS
Head World Cup Rebels i.GS of de iets eenvoudigere GSR
Nordica heeft ook nog leuke Dobermann GS
Keuze zat!
Just to name a few

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ter aanvulling op bovenstaande lijst

Salomon s max blast 175cm
Nog niet 2e hands te vinden. Maar qua grip erg leuk.

Atomic Redster X9 (even wachten tot na Pasen, dan komt het vanzelf op eBay)
Atomic Redster G9 of de iets eenvoudigere Atomic Redster G7
Volkl Racetiger GS
Stöckli Laser AX of GS
Head World Cup Rebels i.GS of de iets eenvoudigere GSR
Nordica heeft ook nog leuke Dobermann GS
Keuze zat!
Just to name a few

dokteruk op 9 mrt 2019 17:43

Bedoel je tweedehands op ebay of nieuw? Qua beschrijving en reviews sluit hij goed aan bij m’n wensen. Nieuw vind ik hem echt wat te duur om er bij te kopen.

Wat zijn andere ski’s in dezelfde categorie?

Blizzard Quattro RS, heerlijke ski om snel over de piste’s te snijden. Ik vond ze wat makkelijker te skien dan de Atomic Redster GS. Al is de max lengte van 1.81 ms wat te kort

I

Atomic Redster X9 (even wachten tot na Pasen, dan komt het vanzelf op eBay)

Atomic Redster G9 of de iets eenvoudigere Atomic Redster G7
Volkl Racetiger GS
Stöckli Laser AX of GS
Head World Cup Rebels i.GS of de iets eenvoudigere GSR
Nordica heeft ook nog leuke Dobermann GS
Keuze zat!
Just to name a few

dokteruk op 9 mrt 2019 17:43

Bedoel je tweedehands op ebay of nieuw? Qua beschrijving en reviews sluit hij goed aan bij m’n wensen. Nieuw vind ik hem echt wat te duur om er bij te kopen.

Wat zijn andere ski’s in dezelfde categorie?

KappuhH op 10 mrt 2019 19:56

@KappuhH ik bedoelde tweedehands op eBay. Ik heb ze namelijk al voorbij zien komen. Let op, in 2018 was er ook al een X9 als je op de Duitse EBay zoekt kom je ze wel eens tegen.

Succes!

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Blizzard Quattro RS, heerlijke ski om snel over de piste’s te snijden. Ik vond ze wat makkelijker te skien dan de Atomic Redster GS. Al is de max lengte van 1.81 ms wat te kort

tomwillem op 10 mrt 2019 20:00

ten opzichte van de Redster Edge GS of de double deck GS? Heb het idee dat de nieuwe G7 meer naar de Edge neigt. Klopt dat?

Heeft iemand ervaring met de Elan Race GSX? Meest linkse op pagina 22: https://issuu.com/mountainblogit/docs/elan_dealer1516_gb_low…

Misschien iets te heftig?

Die Elans ken ik. Die zijn zeker niet heftig. Binnen dat genre de vriendelijkste. Net iets pittiger dan de Redster Edge GS en een stukje vergevingsgezinder dan de andere GS’sen.

Thanks @GiGi Ook specifiek de FIS approved versie? Welke lengte zou dan 't beste zijn? 188 is ongeveer gelijk aan lichaamslengte. Radius van 30 klinkt wel heel heftig ;-)

De FIS versie heb ik niet geskied. Dat lijkt me ook redelijke overkill voor een recreatieve skiër overigens…

3o meter is alleen leuk op een lege piste.

Voor normaal skieen zware overkill

echte mannen lopen naar boven,

Flinke uitdaging die 30m radius, slalommen op een drukke piste aan het einde van de dag met bulten :P

Afgelopen jaar niks gekocht dus nu rustig weer wat aan het zoeken. Kom de Fischer the Curv Ti tegen in 178. Iemand die deze geskied heeft en ook de Atomic Redster edge GS 183 die me het verschil tussen de ski’s kan vertellen? @GiGi misschien?

Als ik de reviews lees lijkt de Fischer iets meer allround. Maar vind het lastig in te schatten hoe ze zich ten opzichte van elkaar verhouden als het gaat om (technische) uitdaging.

Ja die ken ik beiden. Ik denk dat ze erg vergelijkbaar zijn, ook qua technisch niveau dat ze vereisen. Dat is niet een hele hoge instap. Maar ook niet het meest explosieve wat je ooit onder de voet zal hebben. Ik denk dat je wel kan stellen dan de Curv TI de nieuwe Redster Edge GS is als pisteski.

Wat bedoel je met die laatste zin @GiGi? En waarin verschillen deze ski's? Welke van de twee heeft het beste grip op een harde piste?

*bericht bewerkt door KappuhH op 24 sep 2019 07:14

De Redster Edge bestaat al een tijdje niet meer. De Curv TI is de courante ski met zeer vergelijkbare eigenschappen. Grip en andere eigenschappen zijn dus echt heel vergelijkbaar.

zou eerder de rc4 pakken dan de ti. Ti is een leuke beginnerslat. met je gewicht en niveau trap je daar zo door heen

echte mannen lopen naar boven,

^^haal je niet een aantal dingen door elkaar? Wat bedoel je met “de RC4”? Alle racelijn modellen a fischer zijn RC4, waaronder RC4 the curv modellen.🙅

^^haal je niet een aantal dingen door elkaar? Wat bedoel je met “de RC4”? Alle racelijn modellen a fischer zijn RC4, waaronder RC4 the curv modellen.🙅

elisabeth101 op 24 sep 2019 18:52

nee ik haal geen dingen door elkaar bedoel de normale rc4 wc. alle t1 gt dtx zijn allemaal aftreksels daar van.

echte mannen lopen naar boven,

Als je de Redster Edge GS lekker vond is de RC4 WC-serie een flinke stap omhoog (en misschien overkill). De Curv TI is het equivalent qua pit en energie en grip.

Plaats een reactie