Welk wintersportgebied voor wandelaars en skiërs

Voor de wintersport voor carnaval 2020 zijn wij op zoek naar een nieuw skigebied. De afgelopen jaren zijn wij naar Ortisei in Italië geweest. We zoeken een gebied voor skiërs maar ook wandelaars die bij de skiërs kunnen komen om bijvoorbeeld samen te lunchen. We hebben beginnende en gevorderde skiërs, 2 kinderen en wandelaars. We willen wat minder afhankelijk zijn van de auto’s. Een heel eisenpakket dus… Kent iemand een gebied dat wij zoeken? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jungfrau Region, uitstekende winterwandelwegen en bovendien hele leuke pistes. Ook is het uitzicht adembenemend. Uitstekend OV-netwerk en skibussen zijn goed geregeld.

*bericht bewerkt door Quick op 10 mrt 2019 17:24

Mr. Slow

Als Zwitserland een optie is; wij waren met gezin in Grimentz, Val d’Anniviers, schitterend gebied, prachtig dorpje. Het dorpje zelf heerlijk om doorheen te wandelen, maar er waren daar vooral heel veel sneeuwwandelpaden die bij de pistes uitkwamen. Zagen vaak wandelaars alleen, in groepjes of met een hond. Er waren ook veel mogelijkheden voor de slee en ik zag echt opvallend veel telemarkers.
Voor het skiën ieder wat wils; easy blauw tot uitdagend zwart, freestyle, freeride etc.

❄️

Kitzbuhel is ook een optie.

Trois Vallees met les Menuires als verblijfplaats. Met de wandelpas kun je ook in een groot deel van het gebied komen. Als skiër heb je ruim 600 km. ter beschikking voor elk niveau.

Hen48

Rond Königsleiten valt veel te wandelen. Ook naar hutten die op de piste staan in het gebied Gerlos Königsleiten Hoch Krimml.

It is an amazing world

Oberstdorf misschien? Op de grens met Oostenrijk? Het is Beieren. Sfeervol. Mijn ouders waren er in 1957, wandelen in de zomer. Op sandalen naar de Nebelhorn. Ik weet niet hoe sneeuwzeker het is. Meestal zijn wintersportplaatsen met goede
langlaufmogelijkheden ook goede wandelgebieden.

Serfaus Fiss Ladis, heel veel hele mooie wintereandelwegen dwars door het gebied en een speciali liftpas voor wandelaars.

Gstaad heeft uittekende winterwandelen en snowsporten.

Kleinwalsertal. Kunnen de wandelaars ook leuk per bus dagje Oberstdorf doen.

Idd kleinwalsertal. Prachtig voor wandelaars, en super voor skiërs. Voor ons was het de ideale combinatie 👍🏻

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Klopt kleinwalsertal, vrouw en dochter gingen lekker wandelen en met de lift omhoog. Ik lekker skiën.

Plaats een reactie