Fernpass Pasen

Hoi

Wij gaan met Pasen voor het eerst naar Solden, dus we zouden via de Fernpass kunnen gaan. Wat zijn jullie ervaringen tijdens het Paasverlof? Te doen? Of toch beter omrijden?

Tnx
Alain

Wij zij vorig jaar volledig omgreden omdat fernpass zeer druk was. Had vooral te maken met de vele duitsers die ook onderweg waren. Het betreft wel gewoon verkeersdrukte, weersomstandigheden en rijomstandigheden zijn over algemeen ok in april (maar zeg nooit nooit)

better to be off piste, then to be pisted off

Hangt af van het tijdstip.

Bla, bla, bla.

Ik verwacht dat tijdens Pasen het heel druk zal worden bij de Fernpass, reden is dat zowel in NL, DLD, B mei vakantie is van 2 weken en er veel mensen naar de sneeuw gaan of richting het Gardameer, Fernpass zal dan een drukke route gaan worden.

Groeten, Harald

Wanneer is het eigenlijk exact meivakantie in NL, is dit enkel eerste week mei of ook de week ervoor nog? Wij zijn ook aan het bekijken om eind april nog een laatste tripje te boeken, maar vermijden liefst zoveel mogelijk drukte ;) Aangezien de meerderheid van Duitsland ook al vakantie heeft wordt dat nog wel een uitdaging

Nederlanders hebben helaas geen paasvakantie meer, ben meerdere malen daar over heen gereden zonder problemen. Ligt natuurlijk ook aan dag/tijdstip/weer. Net als tijdens alle andere drukke dagen, bij memmingen de keuze maken hoe te rijden. Overigens zal de drukte wel meevallen, met Pasen heb je vooral klasjes met Belgen die dan wel vrij hebben…wat een geluk hebben ze toch in Belgie. Overigens in de NL meivakantie van 27 apr 2019 t/m 5 mei 2019

*bericht bewerkt door tomwillem op 11 mrt 2019 15:22

Pasen valt dit jaar voor(iig het zuiden) in de meivakantie. Het eerste weekend is Paasweekend.
Ik ben de laatste jaren op goede vrijdag rond een uur of 8 over de fernpass gereden en geen problemen gehad. Je kon goed doorrijden. Dat is natuurlijk geen garantie voor dit jaar. In Dld heeft men over het algemeen op goede vrijdag vrij. Dat zal voor veel Nederlanders niet zo zijn. Voor België weet ik het niet.

Wij hebben dit jaar meivakantie van 22 april t/m 3 mei, dus voor ons valt Pasen in de meivakantie.
België heeft de 2 weken voor Pasen vakantie.
Wij gaan 20 april een week naar Ischgl, hoop dat er nog skilessen zijn voor de kinderen, de skischool kon dit nog niet met zekerheid zeggen.

Er is maar een verplichte week meivakantie in Nederland, van zaterdag 27 april t/m zondag 5 mei 2019. Nu Pasen zo laat valt, kiezen veel scholen de voorafgaande week voor een week extra vrij, dus al vanaf 19 april 2019 (Goede Vrijdag). Per saldo kom je dan uit op ruim twee weken vakantie.

Gewoon even een uurtje op voorhand hun webcams raadplegen en dan zie je direct of het doenbaar is.

Lekker ‘S nachts rijden en dan rond uurtje of 7 de pas over!

Let it snow

Hoi

Wij gaan met Pasen voor het eerst naar Solden, dus we zouden via de Fernpass kunnen gaan. Wat zijn jullie ervaringen tijdens het Paasverlof? Te doen? Of toch beter omrijden?

Tnx
Alain

Alain_H op 11 mrt 2019 11:26

We gaan al sinds 2002 met Pasen (meestal tweede week van de Belgische paasvakantie) naar skigebieden die het ‘gemakkelijkst’ via de Fernpas te bereiken zijn. Of op papier althans. Vaststellingen:

  • zelden sneeuw gehad op de rijbaan
  • drukte zeer variërend: hangt af vd reisdag (op zondag of maandag reizen verschilt van vrijdag of zaterdag) en het moment waarop je erover rijdt op de drukkere dagen doet ook veel.
  • mijn indruk: als je de Fernpas oversteekt bij hogere temperaturen en mooi weer, lijkt de pas aantrekkelijker om te gebruiken door vrachtverkeer en lokaal toeristisch verkeer. Heb je een colonne vrachtwagens voor jou rijden, inhalen is niet altijd gemakkelijk bij druk verkeer.

Zoals enkelen al aangaven, verkeersberichten volgen en afhankelijk van weer/drukte beslissen of je de pas neemt of niet. En ja, of je de tol wil betalen of niet als je via de Arlbergtunnel wil rijden.

Lekker ‘S nachts rijden en dan rond uurtje of 7 de pas over!

JurrianvanLoo op 11 mrt 2019 16:49

Zo is dat, liefst nog wat eerder. 👍

Bla, bla, bla.

17:00 vertrekken en tussen 24:00 en 1:00 de pas over bevalt mij al jaren erg goed!

17:00 vertrekken en tussen 24:00 en 1:00 de pas over bevalt mij al jaren erg goed!

Helmert op 12 mrt 2019 09:59

En dan om 3 uur bij de accommodatie aankomen waar je vervolgens niet in kan?

Ik ben vorige week naar Sölden geweest en ben op de heenreis via de Fernpass gereden, omdat ik al in de vakantiemodus was en de omgeving schitterend is, wel dik 2 uur vertraging.
Via Bregenz en de Arlbergtunnel is denk ik ook qua tijd niet zo heel veel langer als je op beide trajecten door kan rijden (15 a 20 min).

Er zijn nogal wat skigebieden die 22 april dichtgaan. Dus waarom zou het extra druk zijn?? Bovendien is vrijdag 19e goede vrijdag en dus eindelijk de geliefde ‘lesvrije’ reisvrijdag voor de vakantie. En dus spreidt het verkeer zich over meer reisdagen.

Xx10

Bovendien is vrijdag 19e goede vrijdag en dus eindelijk de geliefde ‘lesvrije’ reisvrijdag voor de vakantie. En dus spreidt het verkeer zich over meer reisdagen.

xx10 op 13 mrt 2019 20:08

Ik ken heel wat scholen die nooit op goede vrijdag vrij zijn. Ook dit jaar niet.

Oh dat was dom van mij om aan te nemen dat dat normaal was van goede vrijdag. Sorry. Ik ben zelf al 25 jaar vrij op die dag en hier in de omgeving is dat heel normaal. Foutieve generalisatie van mij. Had nooit gedacht dat dat anders was.

Xx10

Ik verbaasde mij er ook over. Bij ons op de zaak ‘verplichte’ vrije dag, maar mijn vrienden zouden gewoon moeten werken.

Let it snow

Plaats een reactie