Tips voor mooie bestemming in Oostenrijk?

hebben jullie nog tips voor skidorpjes met Onderstaande voorkeuren?
Ik zoek voor de voorjaarsvakantie nog een leuke bestemming voor 4 pers.

Niet meer dan 900 km vanaf Utrecht.
Redelijk skigebied, hoeft niet supergroot te zijn, eventueel sfeervol dorp
Appartement op loopafstand van de piste
Locker aanwezig bij de lift is altijd fijn
En dan het liefst nog onder de 1000 EUR.

€ 1000,- in totaal? Is dat niet heel weinig?

Wat zoek je verder? Wel of geen apres ski? Vooral makkelijke of vooral moeilijke pistes?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

.

*bericht bewerkt door Nbd op 11 mrt 2019 22:04

Nee apres ski hoeft niet. We gaan met kids van 11 jaar, dus blauw en rood. Zwart hoeft niet.

Dit jaar hadden we in lermoos een mooi app voor minder dan 1000 dus ik hoop wat leuks te kunnen vinden voor die prijs.

Als het dichtbij moet zijn kan ik Mellau aanraden.

En voor echt lage prijzen Schoppernau. In KWT moet dat ook lukken. Kijk voor het handigste depot dan naar Riezerln.

Kwt kan, maar ik zat daar 3 nachten voor € 350 in een 2 persoons appartement. In het laagseizoen, en een van de goedkoopste opties (ligging was goed, douche ook maar verder was het niet echt wat ik normaal zou boeken). Dus het zou kunnen, maar dan moet je goed zoeken denk ik. En misschien ook wel in de minder centrale dorpen?

Qua bestemming zou ehrwald of berwang ook wel kunnen, maar ik weet niet goed of je daar goedkope acco kan vinden.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Beide krokus vakanties nog vrij
https://www.hochkoenig.at/de/betriebe/db52df42-3aa1-4784-8b8…
Wel iets meer dan 900 km vanuit NH is het 1040 km maar alles snelweg of provinciale weg en 10 min laatste stuk de berg op.

*bericht bewerkt door Elly3 op 12 mrt 2019 12:21

Dienten Die Alte schule

Schladming

Voorjaarsvakantie, gegezellig dorp, lopen naar de piste en onder de 1000, geef me even een seintje als je die gevonden hebt.

Deze in Schoppernau kun je proberen: https://www.stelzhammers.net/kontakt/
Is 5 minuten lopen naar de lift.

Voorjaarsvakantie, gegezellig dorp, lopen naar de piste en onder de 1000, geef me even een seintje als je die gevonden hebt.

marklit op 12 mrt 2019 19:58

Prima te doen hoor. In de wat kleinere gebieden en nog makkelijker als je niet teveel eisen stelt aan comfort (bijv. 1 slaapkamer en 1 slaapbank in de woonkamer).

Lofer

Lofer, app.Pechtlgut, zijn wij vorig jaar met kerst geweest. Mooie appartementen met 2 slaapkamers voor ongeveer €900. 5 min. lopen naar de lift.

Waidring (Steinplatte/pillerseetal). Gemoedelijk plaatje en omgeving.
Betaalbare appartementen, mogelijkheid om lockers te huren bij de gondel.
Gebied zelf rond de 44 km pistes, maar mooie deelgebieden ( die in deze skipas horen) die met de skibus makkelijk bereikbaar zijn. ( lofer hoort hier ook bij). Veel succes met zoeken.

Aanraders: fewo danzl dorfstrasse, fewo korporal, zitten beide rond de 500 euro voor een week. Maar zo zijn er nog meer vakantie woningen. Kijk op deze site https://www.kitzbueheler-alpen.com/de/pillerseetal/urlaub-sk…

*bericht bewerkt door Maartje op 13 mrt 2019 06:54

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Plaats een reactie