Skigebied gezocht.

Hallo,

dit soort posts komen natuurlijk veelal voor en ik moet eerlijk zeggen dat ik al een tijdje niet meer op deze site ben geweest.

Ik vroeg me af of hier iemand tips heeft voor leuke gebieden voor de kerst vakantie.
Voor de laatste 25 jaar reist mijn familie, bestaand uit 11 leden, elke kerstvakantie richting Kirchberg om daar te skien. De laatste jaren is dit eigenlijk alleen maar omdat het vertrouwd is, maar hebben de snowboarders het steeds minder naar hun zin. Kirchberg is groot, heeft veel pistes maar over het algemeen erg verspreid met veel paden. Wat voor snowboarders ook niet echt ideaal is. Bij goede sneeuw zijn de poeder mogelijkheden ook niet ideaal. Wat een deel van mijn reizigers juist wel trekt is het rustige dorp en de mooie (makkelijke) wandelpaden in het dal langs de beek richting Aschau bijvoorbeeld.

Nou vroeg ik me af of iemand een leuk gebied kan aanraden met de volgende criteria:

  • een groot aanbod aan pistes
  • sneeuwzeker
  • leuke poeder mogelijkheden
  • gezellig Oostenrijks dorp (hoeft geen levendige apres ski te zijn, daar doen we toch niet aan)
  • in het dal leuk te wandelen (voor 60+ers met honden).
  • leuke skischool voor de jongste (9)

Na de krokus vakantie zijn er 4 in Solden geweest en dat vonden de boarders helemaal geweldig, hoge bergen en lange afdalingen.
De wandelaars vonden het vreselijk met veel te veel "spugende jongeren", druk en nergens in het dal om lekker te wandelen. Persoonlijk zou ik Arlberg of Solden heerlijk vinden maar dus geen idee hoe het daar met wandelpaden zit.

Ik lees graag jullie ideeën.

Bart

Is Oostenrijk per se een must? Als ik jou zo hoor is ook Laax in Zwitserland zeker een optie. Droomgebied voor boarders, veel wandelmogelijkheden en Flims is ook zeker een prima dorp. Laax Muretschg doet wat franser aan maar heeft ook voldoende plekjes om gewoon iets te drinken na het skiën.

Wintersport? Yes please....

Is Oostenrijk per se een must? Als ik jou zo hoor is ook Laax in Zwitserland zeker een optie. Droomgebied voor boarders, veel wandelmogelijkheden en Flims is ook zeker een prima dorp. Laax Muretschg doet wat franser aan maar heeft ook voldoende plekjes om gewoon iets te drinken na het skiën.

chrissieg op 12 mrt 2019 08:23

Voor mij zou Laax inderdaad ook geweldig zijn, voor de andere boarders ook. Alleen vind de rest van de familie dat weer te duur… Ik vind Laax geweldig!

Wanneer Oostenrijk géén must is:

Samoëns in Grand Massif (Fr.) ; +/- 800km vanaf Midden-België.

Zéér leuk, authentiek dorp.
Alpen-botanische tuin
Overdekt zwembad, sportcentrum
Véél wandelpaden.
Prachtig natuurgebied op +/- 10km (achter Sixt (nl.Sixt -fer-a-cheval.)
Grote gondel naar 1600m met verbindingen naar Morillon, les Carroz en Flaine.

Born to run. B.S.

Wanneer Oostenrijk géén must is:
Samoëns in Grand Massif (Fr.) ; +/- 800km vanaf Midden-België.

dan58 op 12 mrt 2019 10:12

Lijkt mij zeker een goede aanbeveling! Hoewel ik het prijsniveau best pittig vind. Ook de reis (afstand, tol of vignet) is iets duurder dan Oostenrijk. maar wie weet kom je een goede deal tegen voor 25 man.

*bericht bewerkt door Taan op 12 mrt 2019 13:44

Wanneer Oostenrijk géén must is:

Samoëns in Grand Massif (Fr.) ; +/- 800km vanaf Midden-België.
[/post]

Prijs niveau is inderdaad iets om naar te kijken. Zo heel veel verder rijden is het niet alleen komen er natuurlijk de franse tolwegen bij. Verder is het het wel waard om verder naar te kijken! Merci :)

Plaats een reactie