vakantie in zuid-frankrijk vs Valmorel en Val Cenis

Beste mensen,
hoe is het gesteld met de drukte in de skigebieden in frankrijk wanneer het zuiden vakantie heeft? Denk daarbij aan valmorel of val cenis? Is het direct over de grens zoals bardonechio rustiger?
Dank voor jullie reactie

Valt denk ik wel mee. De Zuid-Fransen gaan eerder naar gebieden die wat zuidelijker liggen, grofweg alles onder Alpe d’Huez.

Mr. Slow

Precies Val Cenis ligt voor Zuid Franse vrij ‘lastig’ en prijzig vanwege de Frejus tunnel of ze moeten via Grenoble omrijden.

Click. Click. Peace

Wij zijn twee keer in Val Cenis geweest terwijl Zuid-Frankrijk ook vakantie had, en beide keren was het absoluut niet druk. Bij alle liften maximaal een paar mensen voor je, alleen bij de Solert moest je soms 2 minuutjes wachten.

Val Cenis vonden wij overigens een ontzettend leuk gebied :)
Als je met (jonge) kinderen gaat is Lanslevillard de beste uitvalsbasis (vanwege de groene pistes en het funpark onder de Colomba), met volwassenen is Lanslebourg wat ons betreft de beste keuze ivm de snelle aansluiting op het fanstastische gebied van Termignon.

Net terug uit Val cenis en ik kan het zeker aanbevelen. Ik heb het daar nog nooit druk gezien. Ook niet in de voorjaarsvakantie. Volgens de overzichten was het afgelopen week de drukste periode van het jaar, Solert hebben we max 5 minuten moeten wachten.

Plaats een reactie