3 persoons stoeltjes te koop, afkomstig van Fleiding ligt in westendorf.

Graag wil ik kijken of er interesse is in complete 3 persoons stoeltjes van de stoeltjeslift in westendorf, deze gaat dit jaar afgebroken worden, en worden medio mei vrijgegeven.
Je kunt er onder andere een bank van maken, of gewoon in de tuin ophangen en het hele jaar naar kijken.

Kostprijs?
Transport?

Hallo
Sorry, maar dat is inderdaad wel handig om te vermelden.
De prijs ligt er natuurlijk een beetje aan hoeveel er afgenomen worden.
Maar reken een beetje rond de 4 a 500 euro, dan kunnen ze in nederland afgehaald worden.

Foto?

One life. Live it.

Volgens mij is dit hem.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/4cf76f40c112d8e546416cd2...

Filmpje op: undefined

Dat werd wel tijd wat was die lift gedateerd zeg.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Werden die dingen in Westendorf niet voor 250 EUR/stuk verkocht na het seizoen?

https://www.skiwelt.at/de/fleidingbahn-westendorf.html…

Dan vind ik persoonlijk 150 à 250 meerprijs om ze in Nederland op te halen i.p.v Oostenrijk aan de hoge kant.

Werden die dingen in Westendorf niet voor 250 EUR/stuk verkocht na het seizoen?

https://www.skiwelt.at/de/fleidingbahn-westendorf.html…

Dan vind ik persoonlijk 150 à 250 meerprijs om ze in Nederland op te halen i.p.v Oostenrijk aan de hoge kant.

Morzel op 13 mrt 2019 16:38

Dus jij denkt dat je zo’n stoeltje voor minder dan € 150 in België kunt krijgen? Dan ben ik wel benieuwd hoe?

Hallo Morzel,
Ze worden inderdaad verkocht voor 250 euro.
Maar zoals DrPhil terecht aangeeft, ze komen niet vanzelf in Nederland. Ik zit te denken om er met een grote bus heen te rijden om en een aantal te halen, maar voor 3 stoeltjes is dat ook niet rendabel.

Hallo Morzel,
Ze worden inderdaad verkocht voor 250 euro.
Maar zoals DrPhil terecht aangeeft, ze komen niet vanzelf in Nederland. Ik zit te denken om er met een grote bus heen te rijden om en een aantal te halen, maar voor 3 stoeltjes is dat ook niet rendabel.

Ingrediënten:

  • mijn aanhangwagen
  • mijn bedrijfswagen met Europese tankkaart
  • een vrij lang weekendje begin mei

Recept:

  • Ik rij met mijn aanhanger richting Oostenrijk
  • Ik vermaak me daar voor enkele dagen (bijvoorbeeld techniektraining op de Hintertuxer gletsjer)
  • Op de terugweg maak ik een kleine omweg naar Westendorf en laad ik een 4-tal stoeltjes in.
  • In België verkoop ik er 3 aan het dubbele van de prijs
  • Ik heb gratis geskied en een gratis stoeltje in mijn tuin 😎.

Het enige nadeel is dat je zelf naar daar moet karren, maar zoals Cruyff al zei: elk nadeel heb ze voordeel…

*bericht bewerkt door Morzel op 13 mrt 2019 18:24

In België verkoop ik er 3 aan het dubbele van de prijs.
Topidee. Dat heb ik vandaag ergens eerder gezien.
Bedankt voor je positieve feedback

Ingrediënten:

  • mijn aanhangwagen
  • mijn bedrijfswagen met Europese tankkaart
  • een vrij lang weekendje begin mei

Recept:

  • Ik rij met mijn aanhanger richting Oostenrijk
  • Ik vermaak me daar voor enkele dagen (bijvoorbeeld techniektraining op de Hintertuxer gletsjer)
  • Op de terugweg maak ik een kleine omweg naar Westendorf en laad ik een 4-tal stoeltjes in.
  • In België verkoop ik er 3 aan het dubbele van de prijs
  • Ik heb gratis geskied en een gratis stoeltje in mijn tuin 😎.

Het enige nadeel is dat je zelf naar daar moet karren, maar zoals Cruyff al zei: elk nadeel heb ze voordeel…

Morzel op 13 mrt 2019 18:23

En de kosten op de zaak boeken, toch, @morzel?

*bericht bewerkt door DrPhil op 13 mrt 2019 18:41

En alles op de zaak boeken, toch, @morzel?

DrPhil op 13 mrt 2019 18:38

Natuurlijk, bedrijfswagens en België zijn nog steeds twee handen op één buik 😛…

Of je kan gewoon de kosten combineren met een uitstap naar Oostenrijk die toch al gepland stond omdat we skigekken zijn. Of omdat we in de zomer ook een vakantie in de bergen gepland hebben. Of er door moeten om naar Italië te rijden.

Voor een particulier zijn er mogelijkheden genoeg zonder al te veel extra kosten zolang je bereid bent en beetje moeite te doen. Als ik graag zo’n stoeltje zou hebben, zou ik persoonlijk een leuk excuus zoeken om toch in de buurt te moeten zijn.

En als je echt kostenbewust wil zijn neem je contact op met transportmaatschappijen die groupage rijden op Oostenrijk. Als ik het me een beetje goed herinner kan je voor een zestigtal euro’s een enkel europallet tussen de lage landen en Oostenrijk verschepen. Daar moet wel één stoeltje op passen als het gedemonteerd is. Als je er dan een aantal gaat halen kan je vast wel een prijsje onderhandelen.

Als ik het me een beetje goed herinner kan je voor een zestigtal euro’s een enkel europallet tussen de lage landen en Oostenrijk verschepen. Daar moet wel één stoeltje op passen als het gedemonteerd is. Als je er dan een aantal gaat halen kan je vast wel een prijsje onderhandelen.

Morzel op 13 mrt 2019 18:54

Help me even, waar kan dat?
PS. Wie gaat het stoeltje voor jou op die pallet zetten?

Het probleem is dat het 3zitters zijn.
Die passen en niet op een europallet, en die mannen van de liftmaatschappij gaan ze echt niet netjes uit elkaar halen en op een palletje binden voor die 250 euro hoor.
Als we het toch over voetbal uitspraken hebben. Zijn wij nou zo slim, of jullie zo dom?
Maar voor de mensen die geen bedrijf met tankpas in België hebben, en ook niet even naar Italie rijden om dan toevallig op de terugweg langs westendorf komen, ik hoor het graag.

De meeste transporteurs zetten hun prijzen niet meteen online, maar je kan bijvoorbeeld eens kijken bij https://www.freightwatch.nl/nl/tarieven/pallets voor een indicatie.

Als je meerdere van die dingen wil hebben in een project zal je vast wel een transporteur vinden die een mooi prijsje wil maken. En dan vind je vast nog wel een manier om die dingen in te pakken 😉.

Maar nogmaals: enkel en alleen voor één (of zelfs een paar) stoeltje(s) naar Oostenrijk rijden gaat niet erg rendabel zijn - zeker niet als je daarvoor niet het juiste vervoer hebt. Als particulier kan je met wat nadenken en moeite de extra kost wel laag houden als je om een of andere reden toch die kant uitgaat. En ik denk dat veel mensen die hier zitten vaker dan gemiddeld in Oostenrijk passeren.

Dus ja: persoonlijk vind ik het een behoorlijke transportkost per stuk, en mocht ik zelf zo’n stoeltje willen zou ik naar een andere oplossing zoeken. Maar ik vind even goed spruitjes en lever lekker, terwijl sommige andere mensen eerder uit het raam zouden springen dan dat te moeten eten - dan zullen er vast wel mensen zijn die dit wél een goed idee vinden en die extra kost willen dragen.

@Heeren89: het lijkt me alvast duidelijk dat je minstens even skigek bent als ik dat je speciaal naar Westendorf wil rijden om zo’n ding in de tuin te zetten. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben… Succes dus 👍.

Bedankt. Maar ik heb wel de middelen om er meer mee te nemen. Dus dat was uiteindelijk ook de vraag waar het mee begon. Of er mensen interesse hebben in zo een ding, mijn idee is om er minimaal 10 mee te nemen.
Toch bedankt 👍

Gewoon stug volhouden, he @morzel 👍

Lijkt me prachtig als schommel in de tuin. En dan een bordje erbij met “Schaukeln verboten!”.

Lijkt me prachtig als schommel in de tuin. En dan een bordje erbij met “Schaukeln verboten!”.

MTV1974 op 13 mrt 2019 21:21

😂

Bedankt. Maar ik heb wel de middelen om er meer mee te nemen. Dus dat was uiteindelijk ook de vraag waar het mee begon. Of er mensen interesse hebben in zo een ding, mijn idee is om er minimaal 10 mee te nemen.
Toch bedankt 👍

Heeren89 op 13 mrt 2019 20:26

ik heb er interesse in ene

@Heeren89 Ik zie in het Zillertal weleens een Nederlandse bloementrantsport rondrijden. Ik weet niet of deze leeg terug rijd, anders zou je hun eens kunnen benaderen…

*bericht bewerkt door Jethro op 14 mrt 2019 13:25

Wie wil nu zoiets lelijk in zijn tuin?🤔

Bla, bla, bla.

Wie wil nu zoiets lelijk in zijn tuin?🤔

bartvwg op 14 mrt 2019 13:52

ik ga die aan de elektriciteit kabel hangen en mijn schoonmoeder erin zetten als ze langs komt

Wie wil nu zoiets lelijk in zijn tuin?🤔

bartvwg op 14 mrt 2019 13:52

ik ga die aan de elektriciteit kabel hangen en mijn schoonmoeder erin zetten als ze langs komt

Skippy79 op 14 mrt 2019 18:26

Ok, laat weten wanneer ze met succes gebruikt is.
Neem ze dan wel over.
Met kabel.

*bericht bewerkt door bartvwg op 14 mrt 2019 18:37

Bla, bla, bla.

Jakoezie met broodrooster is makkelijker.

Dit lijkt mij wel leuk in de tuin te staan…
Eventueel wel int…

Voor diegene met interesse, ze komen daadwerkelijk naar Nederland.
Indien je er een wilt reserveren of vastleggen kun je een mailtje sturen of persoonlijk bericht.
Hoor het graag

Wie wil nu zoiets lelijk in zijn tuin?🤔

bartvwg op 14 mrt 2019 13:52

ik ga die aan de elektriciteit kabel hangen en mijn schoonmoeder erin zetten als ze langs komt

Skippy79 op 14 mrt 2019 18:26

Ok, laat weten wanneer ze met succes gebruikt is.
Neem ze dan wel over.
Met kabel.

bartvwg op 14 mrt 2019 18:36

De schoonmoeder of de stoel?

Übung macht den meister!!!

Voor diegene met interesse, ze komen daadwerkelijk naar Nederland.
Indien je er een wilt reserveren of vastleggen kun je een mailtje sturen of persoonlijk bericht.
Hoor het graag

Heeren89 op 2 apr 2019 12:11

Wat is de prijs om ze aan huis (zuid oost Brabant) te brengen?

Ski you later!

Plaats een reactie