Fisher Pro Mtn 80 TI Vervangen

Beste allemaal,

Allereerst een dikke pluim voor dit forum, ik volg en lees het elk jaar met veel plezier! Nou wil ik toch zelf eens advies vragen voor nieuwe ski's. Ik ben 53 jaar, 1.68 mtr, 76 kg en ski al vanaf mijn 6e jaar (niveau 7, 8 - 60% piste en 40% off-piste). Mijn conditie is goed en ski vanaf de eerste minuut op de piste met zeer veel inzet en snelheid. Hou van middellange to lange bochten maar ook de korte gaan me zeer goed af. Twee jaar terug heb ik 2e hands Fischer Motive's 86 TI (seizoen 2015) gekocht. Wat een fantastische latten waren dit, stabiel, snel, werkelijk elke bocht mee te skien. Topweek in Paradiski gehad. Toch vorig jaar nieuwe Fischer's Pro Mtn 80 TI (2018) aangeschaft maar vond deze toch beduidend minder fijn en heb ze inmiddels weer verkocht. Nu wil ik volgende maand in de sales wederom op jacht gaan. Wat zouden jullie me kunnen adviseren, Fischer Pro Mtn 86 TI, Fischer Ranger 98TI, Volkl Kendo, of misschien eventueel Nordica? Welke lengte en type bindingen (Tyrolia Attacks of Markers)? Mijn schoenen zijn Fischers RC PRO 110 XTR en deze ga ik zeker nog een aantal seizoen gebruiken :) Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie, alvast hartelijk dank

Mvg,
Mark

Wat vind je precies niet fijn aan de Pro Mtn 80 TI? Zonder dat te weten, weet ik ook niet welke kant we op moeten gaan met de adviezen…

Met name de stabiliteit vond ik bij de Motive 86 Ti veel beter. Het gevoel dat deze laten gaven in elk terrein en snelheid vond ik niet terug in de Pro Mtn 80 TI. Ik wil uiteraard niet zeggen dat het geen goede skies zijn maar mijn ervaring was hiermee toch iets minder. Eigenlijk zoek ik dus een nieuw type ski met de specs die redelijke overeenkomen met de Fische Motives 86 TI. Wat zou je me kunnen aanbevelen? Alvast bedankt GiGi

Kijk eens naar de Rossignol Experience 84 AI, de K2 iKonic 84 TI, eventueel de Salomon XDR 84… lijken allen qua karakter behoorlijk op de Motive 86 TI. Veel meer dan alle Pro Mtns in elk geval.
Maar omdat ik het lastig vind om te duiden hoe je de Pro Mtn 80 TI als minder stabiel hebt ervaren dan de Motive 86 TI (andersom had ik goed begrepen, of dat je de Pro Mtn te stijvig had gevonden), vind ik het ook lastig om er veel meer over te zeggen.

Okay in ieder geval bedankt voor het advies, ik zal me er nog eens verder in verdiepen.

Geef ook de experience 88ti een kans. Gisteren op gestaan en erg over te spreken.

Edwin van Riel

@evr66. Was dat boven of onder Croisette?

Hen48

??

Edwin van Riel

@evr66. Ik dacht dat je in Les Menuires zat, waar elders op het forum gisteren sprake was van slechte omstandigheden tussen het centrum Croisette en Le Bettex en goede omstandigheden meer hogerop. Vandaar mijn vraag. Heb je waarschijnlijk verwisseld met ander forumlid.

Hen48

Ach so, nee hoor, “helaas” gewoon al weer anderhalve week in NL. Komende weken de meteo goed in de gaten houden. Er ligt zo’n dikke base in AT dat ik hoop daar eind april nog wat te kunnen scoren. Zoals afloop seizoen 16-17 zeg maar ;)

Edwin van Riel

Hee Mark. Ik bied hier eventueel mijn Fischer Pro MTN 86Ti 175CM aan voor €300.
https://www.wintersport.nl/forum/topic/464922

Als je een veelzijdige bredere allmountain ski zoekt kan ik je de Blizzard Rustler 9 van harte aanraden. 92 mm onder de voet. Stabiel en wendbaar tegelijk. Afgelopen week in alle omstandigheden mee geskied: 40 cm poeder, papsneeuw, hard opgevroren, doen alles uitstekend! Ik ben 175cm, 70kg, niveau 7.

Als je de Pro mtn 80ti niet lekker vond, ga je de 86ti denk ik ook niet fijn vinden. En ik vermoed dat je de Kendo dan ook te pittig vindt. Vandaar mijn suggestie voor de Rustlers.

Allemaal bedankt voor jullie advies maar uiteindelijk toch gekozen voor de Fischer Pro Mtn 86 TI i.c.m. Marker Griffon 13 ID bindingen. Gekocht voor Euro 398.- bij Sport-Conrad in DE. Tip, met de code: STARTHILFE2019 extra 20.- korting op een bestelling!

Nou, sterkte. Rond januari zien we ze dan wel weer terug hier op de site.

Beetje raar wel. Je vindt een ski niet fijn en dan koop je dezelfde weer?? De 86 ti is gewoon een bredere en stijvere variant van de 80 ti. Staat dus nog verder af van de oude Motives…nouja zelf weten!😂😂

We gaan het volgend seizoen beleven! Ik zal mijn bevindingen daarna laten weten. Goed weekend.

Beetje raar wel. Je vindt een ski niet fijn en dan koop je dezelfde weer?? De 86 ti is gewoon een bredere en stijvere variant van de 80 ti. Staat dus nog verder af van de oude Motives…nouja zelf weten!😂😂

elisabeth101 op 12 mei 2019 09:08

Exact wat ik dacht.

Sowieso veel skiplezier toegewenst.

Plaats een reactie