Op de bonnefooi naar Oostenrijk

Ik zou graag alleen een shortski doen eind maart. Wegens omstandigheden kan ik niet meteen op voorhand iets boeken en kan ik ook niet de standaard "shortski" dagen (woe tot zo) gaan. Ik zou bv wel vrijdag kunnen rijden en za-zo-ma skiën, om dinsdag terug te keren.

Ik ben flexibel wat gebied en acco betreft, voorkeur gaat naar Ischgl gezien al laat op het seizoen, maar ik wil gerust ergens een dorpje zitten op max een half uur van een middelgroot skigebied.

Mijn idee is eigenlijk gewoon vrijdag te rijden en dan ergens een "zimmer frei" te zoeken ter plaatse. Ik zou vroeg genoeg vertrekken zodat ik zeker niet 's avonds in het donker moet zoeken én ik voldoende tijd heb om iets te zoeken (desnoods stap ik ergens een VVV binnen).

Iemand ervaring hiermee, op de bonnefooi zomaar gaan rijden? Meestal zie je toch in de rustigere dorpen voor de grote gebieden bordjes hangen met "zimmerfrei", dus ik ga er van uit dat ik wel ergens iets zal vinden. Alleen zie ik het natuurlijk niet zitten om pakweg het dal van zowel Ischgl, SFL of Sölden te gaan afrijden, dan ga ik wel lang bezig zijn.

Bijkomende vraag, heb nog geen sneeuwkettingen voor mijn nieuwe auto (vorige waren een maatje kleiner), wel XDrive en winterbanden uiteraard, zouden jullie zo laat op het seizoen het riskeren zonder? (en aub, geen preek over "wat kosten nu kettingen in het geheel van een wintersport" :-))

*bericht bewerkt door Denis op 14 mrt 2019 21:06

Woensdag of donderdag boeken voorafgaand kan toch? Afgelopen weekeinde van zaterdag op zondag naar Italie , dinsdag terug en geboekt op de vrijdag.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 14 mrt 2019 21:21

“Op de bonnefooi” @Denis ???

En ik die dacht dat dit een post van een Hollander zou zijn ;)

Trouwens, moest ik de week nadien niet al gaan skiën ik ging mee!

Ik zou gewoon vrijdag vlak voor je vertrek (of zelfs onderweg met de mobiele app) booking.com open trekken en daarmee een acco zoeken, dan weet ge direct of 't iets deftig is.

Kettingen ga je voor Ischgl, Sölden of SFL dan 99% zeker niet nodig hebben met 4x4 en winterbanden, geen zorgen over maken dus.

Have fun!

@Skiwi

Gebruiken ze da nie in het waasland? :-)

Kan hier moeilijk in het Gents posten hé, niemand zou het verstaan :-)

Geen zin in een shortski'tje op de bonnefooi trouwens?

Edit/ zie net dat je al gaat de week nadien, anders wacht ik nog een paar dagen hé, spreken we daar af ;-)

*bericht bewerkt door Denis op 14 mrt 2019 21:54

Kijk nu via de site van het dorp of er weinig/veel vrij is. Dan kun je volgens mij al een goede inschatting maken hoe druk t dan is en wat je kans is op een accomodatie. Op een halfuur is voor 1 persoon altijd wel iets te vinden.

Geen zin in een shortski'tje op de bonnefooi trouwens?

Denis op 14 mrt 2019 21:51

Goesting wel, maar 'k ga 't hier thuis nie verkocht krijgen aangezien we de eerste week van de Paasvakantie al naar Zermatt gaan ;)

*bericht bewerkt door Skiwi op 14 mrt 2019 21:55

Ik zou graag alleen een shortski doen eind maart…

heb nog geen sneeuwkettingen voor mijn nieuwe auto (vorige waren een maatje kleiner), wel XDrive en winterbanden uiteraard, zouden jullie zo laat op het seizoen het riskeren zonder? (en aub, geen preek over "wat kosten nu kettingen in het geheel van een wintersport" :-))

Denis op 14 mrt 2019 21:04

Het weer voor eind maart is nu nog niet te voorspellen, dus ook niet of je sneeuwkettingen nodig hebt. Het scheelt natuurlijk ook of je bestemming naast de snelweg (of belangrijke doorgaande weg) ligt of dat je nog ver en hoog de bergen in moet.

Eind maart lijkt me daarentegen ver genoeg weg om nog even een setje te scoren. Geeft ook een rustig gevoel als je ze hebt toch?

Kettingen kopen op 2dehands.be, zijn meestal nooit uit de doos geweest.

Je vindt bijna zeker wel een slaapplaats, deze gebieden heeben zoveel acco’s en eind maart is niet druk.

Plus je bent met de wagen, je kan nog een stukje rijden, of de skibus gebruiken.

Installeer de app van airbnb, en booking, of gebruik google. bellen of aankloppen werkt meestal nog beter.

Plaats een reactie