Atomic redster doubledeck 3.0 GS vervangen

Vanwege een blessure (twee jaar geleden mijn heup gebroken tijdens voetbal) ski ik niet meer erg fijn op mijn Atomic redster doubledeck 3.0 GS. Het kost me te veel kracht en halverwege de dag raakt de heup toch enigszins geïrriteerd. Hierdoor ben ik op zoek naar een andere ski. Het liefst een “all mountain” ski die piste/off-piste 70/30 geskied zal gaan worden en hogere snelheid niet schuwt.

Over mij: 42 Jaar, 1.98mtr en 93 Kg. Ski nu 37 jaar. Niveau op de schaal van @GiGi is 8 tegen de 9 aan.

Ik hoop een ski te vinden die dus niet met al te veel kracht geskied hoeft te worden maar vooral op techniek.

Alvast bedankt voor het mee denken.

U only live ones

Met weinig kracht bedoel je mogelijk. Ik heb 2 weken geleden de Atomic Redster x-9 getest en die lijkt me wel te voldoen aan jouw criterium. Een alternatief zou de Stöckli Laser AX kunnen zijn, maar die is wat prijziger. Hoewel ik de ski niet ken (nooit op gestaan), zullen een aantal forumleden de Volkl Deacon if Fischer RC4 the Curv wel aanraden. Ikzelf moet deze nog uitproberen.
Dat allmountain… ik weet niet echt goed wat dat is. Voor off piste is het verstandiger om een ander paar te gebruiken of te huren. Bückels, en andere condities moet met jouw techniek geen probleem zijn.

*bericht bewerkt door dokteruk op 15 mrt 2019 08:15

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

^^dat zijn allemaal pisteski's uit dezelfde categorie als de doubledeck? Behakve de Deacon dan. Volgens mij was dat net niet de bedoeling.

Ik denk aan de Blizzard Brahma of evt een Volkl Kendo.

@dokteruk Met weinig kracht inderdaad, ik denk dat ik wat dat betreft mijn gewicht toch al redelijk mee heb. Ik heb voor off-piste inderdaad wel al een paar breede poeder latten erbij omdat ik de Atomics heb.
Ik dacht als ik nu minder ga “racen” is het wellicht mogelijk om 1 ski voor alles te nemen.

U only live ones

@elisabeth101 De Blizzard Brahma en Volkl Kendo zijn inderdaad iets waar ik zelf een beetje aan zat te denken. Ik zie op de review van GiGi dat je goed getrainde benen moet hebben voor de BB, vraag me af in hoeverre je dat kunt goed maken met techniek. De VK spreekt me ook zeker vanwege zijn allround eigenschappen maar heeft iemand enig idee of deze ski met iemand van 93Kg dezelfde eigenschappen blijft houden?

U only live ones

^^dat zijn allemaal pisteski's uit dezelfde categorie als de doubledeck? Behakve de Deacon dan. Volgens mij was dat net niet de bedoeling.

Ik denk aan de Blizzard Brahma of evt een Volkl Kendo.

elisabeth101 op 15 mrt 2019 08:22

Dat zijn wel ski’s in een andere categorie als de Double Deck. Ze zijn ook veel gemakkelijker te skiën. Dat geldt zeker voor de AX en de X-9. Ik dacht dat het ging om met minder kracht te skien. Daar passen deze ski’s prima bij. De Blizzard Brahma kost echt wel wat kracht hoor. Het is ook maar net waarvoor je de ski wil gebruiken. Die Brahma is niet ideaal op de groomers en eigenlijk ook niet in de diepe poeder. Ik bedoel dat er veel betere alternatieven zijn. Dan kan je dus veel beter 2 paar bij je hebben (of huren).
Een enkele ski voor alle omstandigheden is een utopie, al doet de industrie ons anders geloven. Ikzelf heb altijd 2 of 3 paar ski’s bij me.

*bericht bewerkt door dokteruk op 15 mrt 2019 08:46

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Heb even op de BB gestaan en da’s erg hard werken. Met mijn 95 kg voor de Rossignol experience 88 Ti gekozen. Ongeveer de hetzelfde wensenpakket en ook bedacht dat het racen toch allemaal wat minder gaat worden, alhoewel je deze nog steeds flink door kunt trappen, ze geven geen krimp. Tot nu toe alleen in Zoetermeer kunnen testen, maar voorlopig ziet dit er goed uit. Zowel geslipt als gesneden “effortless” met een vrij vlotte kantenwissel. Hiernaast een paar bredere poederlatten en ik ga er vooralsnog van uit, hiermee alles wat ik wil wel af te kunnen dekken.

Edwin van Riel

De Kendo is de meest allrounde van het stel denk ik. Ikzelf ski die in 177 met mijn 87 kg. Jou zou ik de 184 aanraden denk ik. Echt een topski.

@GiGi De Kendo lijkt inderdaad erg op naar wat ik op zoek ben. Ook na het lezen van jouw review. Ik zou ook voor de 184 gaan inderdaad. Al is deze niet makkelijk te vinden voor een zelfde prijs incl. bindingen zoals de 177.

U only live ones

Ik heb, mede op aanraden van @gigi en @elisabeth101, zelf gekozen voor de Fischer the Curv GT.
Geen seconde spijt van gehad, afgelopen week een volle week mee geskied.
S’ochtends strakke pistes: heerlijk knallen (carven), op hoge snelheid, zeer wendbaar ondanks de 80mm onder de voet, rustig, en ook verrassend goed in korte bochten.
S’middags: veel slush en buckels door de hoge temperaturen (12 graden). ontzettend makkelijk doorheen te “ploegen”.

Ik ben echt mega enthousiast!

Na wikken, wegen, tests lezen en kijken, reviews en tips hier wil ik toch laten weten dat het de Kendo is geworden. Blijkt toch een ski te zijn die goed allround is en zich op snelheid goed houd. Met mijn techniek en ervaring weet ik zeker dat diep sneeuw ook zeker geen probleem zal worden. Heb voor een goede prijs via een Duitse webshop de 184cm kunnen bestellen. Nu hopen dat ik hem voor Zondag geleverd krijg voor een short ski naar Obertauern.

Allen bedankt voor de tips en het mee denken.

U only live ones

Laat na dat tripje (mits ze op tijd binnen komen) even weten hoe ze bevallen zijn.

@pirmin Zal ik zeker doen, wil mijn topic graag goed afsluiten.

U only live ones

Yes!! Snelle levering, zaterdag besteld en vanmorgen geleverd vanuit Duitsland. Kan niet wachten om ze te gebruiken.

U only live ones

Plaats een reactie