ervaringen met verwarmde skibril?

Zodra de omstandigheden iets minder goed worden (mist/sneeuw/mijzelf moeten uitgraven in de poeder) beslaat mijn skibril. Erg vervelend. Zelfde bij zonnebril trouwens. Ivm snel tranen heb ik wel een tegen de wind afsluitende skibril nodig.

En oplossing lijkt mij om een verwarmde skibril te nemen. Wat ik zo snel kan vinden zijn dat brillen van rond de 300 euro… Bizar veel eigenlijk.

Maargoed, ik was benieuwd of er ervaringen zijn met verwarmde brillen? Ik ben benieuwd!

Geen ervaring mee. Maar een Julbo Aerospace kun je “open” zetten. Eigenlijk bedoeld voor tijdens het hiken omhoog, maar je kunt er ook verbazingwekkend goed mee skiën. Misschien een idee.

Een goede bril beslaat niet, mijne is nog nooit beslagen. Goede antifog laag, goede ventilatie van de bril zelf en eventueel ondersteuning van de helm om lucht af te zuigen. Naar mijn idee geen verwarmd model voor nodig.

*bericht bewerkt door Gaston op 19 mrt 2019 09:36

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik heb trouwens een blueprint bril met verwisselbare lenzen.

Mijn zonnebril krijg ik soms ook al beslagen… Dus open is niet altijd de oplossing

Zonnebril heb ik ook soms, vooral de zonnebrillen zonder rand onder. Een zonnebril staat ook veel dichterbij je gezicht, dus dat vind ik niet gek. Mijn skibril is nog nooit beslagen. Met open bedoel ik dat je de lens een stukje naar voren kunt zetten, waardoor er lucht achter kan.

Je raam op een kier, zeg maar.
Overigens bedoelde ik dat hij dicht nog nooit is beslagen.
Mijn zwembrilletjes gaan na verkoop van tijd ook beslaan. Vernoedelijk hebben die een coating die ik er dan af heb gewreven. Skibrillen hebben ook zo’n coating, en zijn extreem gevoelig voor (eraf) poetsen. Misschien dat dat de reden is.

Een goede normale goggle zal niet beslaan. Het probleem is dat de anti fog coating die aan de binnenkant zit erg kwetsbaar is zoals hierboven al aangegeven. Je moet de binnenkant van je goggle (en het liefst ook de buitenkant) altijd beschermen tegen vies worden. Mocht hij onverhoopt een keer een klein beetje vies zijn dan kan je hem heel voorzichtig schoon maken met het satijnen hoesje waar je hem in opbergt. Wanneer je extreem zweet door inspanning en je gezicht heel warm is wil hij bij stilstand misschien wel eens een heel klein beetje beslaan, maar zodra je dan een paar meter skiet zijn ze gelijk weer helder. De oplossing is dus gewoon een goede nieuwe goggle te kopen en hier voorzichtig mee om te gaan.

Born to Ride

Mijn goggle heb ik wel netjes behandeld, en 't was ook al wel snel. Dus niet door mishandeling/slijtage denk ik.

Verder doe ik ook aan sneeuwschoenwandelen/toeren. Dan ga je soms gewoon te langzaam om de bril weer onbeslagen te krijgen.

Mogelijk is die julbo aerospace bril wel wat. Maar tot nu toe nog geen ervaringen met verwarmde skibrillen…

toeren etc. altijd met een gewone bril niet met een goggle.

Goede goggles beslaan niet.

*bericht bewerkt door Brian36 op 19 mrt 2019 14:30

De Aerospace is speciaal bedoeld voor toeren. Suc6.

Beetje spuug aan de binnenkant van de bril en je hebt nergens las meer van.

Dank, die truc ken ik idd van 't duiken.

Iemand ervaring met een verwarmde skibril?

Helaas niet met een skibril, maar een verwarmde wc-bril kan ik iedereen aanraden!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie