skiien in leogang in maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Leogang

heeft iemand ervaring of er nog goed te skieen is in maart. Leogang en saalbach zijn natuurlijk niet zo hoog

3 keer na mekaar eerste week van april geweest en in Leogang ligt dan nog de beste sneeuw. Altijd, nog langs beide kanten, tot in het dal kunnen skiën. Het grote geluk heb je dat de meeste pisten gunstig georiënteerd liggen waardoor de zon minder vat op ze heeft.

laatste 3 jaar ook in leogang+saalbach geskied in maart. pistes lagen er elk jaar nog zeer goed bij

tot half maart geen probleem, daarna zou ik een ander skigebied kiezen, to be sure

Ga al jaren naar Hinterglemm, zelf bij slechte jaren zijn de meeste pistes nog open, maar dat geld wel voor Hinterglemm en Saalbach wat bijna 400 meter hoger ligt dan Leogang! Daarnaast ligt Leogang buiten het smalle dal waarin Saalbach en Hinterglemm zich bevinden. In dit smalle dal is vaak de temperatuur een paar graden kouder. Overigens bevind dit skigebied zich in noord-oostelijk deel van Alpen wat over het algemeen kouder is dan zuid-westelijk deel. Hierdoor is het vaak al op 1000 meter al sneeuwzeker. Dus eind Maart geen probleem, daarnaast is dan de skipas ook 30% goedkoper.

Jeroen "in de winter liever in Alpen"

Zuidelijke pistes worden wat zachter. Verder tot begin april eigenlijk prima vertoeven. Spreek uit ervaring.

Jemig de pemig Jeroen, wat zit jij uit je nekharen te kletsen!

Ik was in rampjaar 1991 in Hinterglemm. Bijna geen sneeuw, en kunstsneeuw was toen nog niet wijdverbreid.
Skien was praktisch alleen mogelijk in…Leogang!

Als je op de noordhellingen blijft gaat het wel goedkomen. Ik zou geen problemen verwachten. Nu met deze sneeuwhoeveelheid zeker niet.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Laatste carnavalsvakantie in maart geweest. Toen was het +10 graden en was het dus erg warm. Een enkele dalafdaling naar Viefhofen afgesloten de rest was besneeuw. In de namiddag wel erg zwaar en pap, maar het was te doen.

Het is afhankelijk van het weer en kan nooit met zekerheid zeggen of er dan nog geskied kan worden.

Weet iemand of je nu wel of niet van Leogang naar Saalbach kunt skien (en terug). Of moet je echt de bus/ auto pakken om in dit gebied te komen? We willen hier waarschijnlijk heen, maar hebben geen zin om elke dag eerst lang in de bus te moeten staan.

@Sjaak:
van Leogang kun je al jaren naar Saalbach skiën en weer terug.
Kijk hier en ff klik-klik op de kaart:
https://www.wintersport.nl/skigebieden/saalbach/kaarten…

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Top, tnx! ik vond het niet heel duidelijk te zien, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij:)
Dan gaan we boeken!

Ben je al geweest Sjaak?
Je kan prima vanuit Leogang de skischakel oversteken naar Saalbach. Als je in Saalbach dorp komt kan je kiezen of je een rondje met de klok mee doet of een rondje tegen de klok in. Om vervolgens te eindigen bovenaan de Shonleitenlift en vanaf daar weer via de Poltenlift de skischakel oversteekt naar het Leoganger gebied.
Deze hele ronde is wel werk voor skieers met ervaring, anders is het een zware kluif om de ronde te doen. Maar kortere varianten zijn natuurlijk ook mogelijk.

Als je op tijd begint is die ronde ook voor beginners te doen hoor.

Aan iemand die in 2012 gereageerd heeft vragen of die inmiddels al geweest in jawel 2014… Ik denk dat sjaak inmiddels nog wel een keer geweest is.

En dat rondje is inderdaad makkelijk te doen voor zowel beginners als voor gevorderden.

🏂

Hahahahaha weinig sneeuw in de Alpen,waarschijnlijk nog wat Oud en Nieuw nevelig,daar worden de wintersporters melig van en gaan reageren op een 2 jaar oud topic.

I love it…:-)

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

Ik ben

Ik zit momenteel in Leogang aan het uitdokteren hoe ik naar Hinterglemm kom. Zal een heel karwei worden om daar te komen. Gisteren was het hier +10°C dus de sneeuw zie je wegtrekken. Alle liften zijn momenteel nog open van beneden in de auto zag je de bruine plekken op piste…

heeft iemand ervaring of er nog goed te skieen is in maart. Leogang en saalbach zijn natuurlijk niet zo hoog

Saskia op 13 jan. 2012 14:05

Hangt natuurlijk van het weer af.
Je kunt ook kiezen voor de ‘sneeuwzekerheid’ van een gletsjer.
Zie deze link; http://www.austria.info/nl/winter-in-oostenrijk/gletsjerskig…
Ik ben hier al eens geweest Neustift,Hintertux,Kaprun.

Kaprun is een mooi en overzichtelijk gebied.
Andere optie is misschien, Val Thorens in Frankrijk (Les Trois Vallees)

Gr

Datum over het hoofd gezien…

Plaats een reactie