Pijnlijke bloeduitstorting op Scheenbenen

Het probleem is hier niet de schoenen, het probleem is de benen. Ik zou volgend seizoen voor een paar nieuwe benen kijken.

PaulP op 22 mrt 2019 12:49

Dus toch @dokteruk bezoeken.👌😁

Born to run. B.S.

Het probleem is hier niet de schoenen, het probleem is de benen. Ik zou volgend seizoen voor een paar nieuwe benen kijken.

PaulP op 22 mrt 2019 12:49

Dus toch @dokteruk bezoeken.👌😁

dan58 op 22 mrt 2019 12:53

Of iets leuks gebruikt uit de verhuur op de kop tikken wat min of meer past ;)

Edwin van Riel

Het probleem is hier niet de schoenen, het probleem is de benen. Ik zou volgend seizoen voor een paar nieuwe benen kijken.

PaulP op 22 mrt 2019 12:49

Dus toch @dokteruk bezoeken.👌😁

dan58 op 22 mrt 2019 12:53

Of iets leuks gebruikt uit de verhuur op de kop tikken wat min of meer past ;)

evr66 op 22 mrt 2019 12:56

Waar kan je gebruikte benen uit de verhuur kopen?
Is het goede kwaliteit?

Ook je thermobroek niet in de skischoen stoppen, maar boven je knieën.

null

Deze lijken me wel wat voor volgend jaar.

null

Deze lijken me wel wat voor volgend jaar.

Hooykaas op 22 mrt 2019 16:58

passen mij beter denk ik ;)

Edwin van Riel

komt me bekend voor deze wonden op het scheenbeen. De laatste jaren had ik tijdens mijn skivakanties telkens na ongeveer 3-4 dagen skiën ook schenen die open lagen. Ook nadat ik nieuwe schoenen had aangeschaft . Dit jaar gebruik gemaakt van de 2 oplossingen:

  1. skikoussen met gel kussentjes in (Monnet)
  2. gelpads die je op je scheen kunt plakken waarover je dan je skisokken kunt aandoen.
    Dit jaar voor de eerste keer sinds jaren zonder openliggende schenen kunnen skiën dank zij deze hulpmiddeltjes. Je moet ze wel gebruiken vanaf dag 1

ntje si

Is de truuk om dat klittenband ding alleen over je binnenschoen te doen (en niet over de schaal) al langs geweest?

Foto ziet er heftig uit maar volgens mij kan (zeker bij beginners) een klein beetje ruimte en dus continu botsen tegen de tong dit al veroorzaken.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Kijk deze video even, dan snap je gelijk de oorzaken van shin bang:
https://youtu.be/0q2hVjBVWoA

De essentie is dus inderdaad dat de schoen goed past en je een goede ondersteunende zool hebt.

Ik heb zelf e.e.a. geexpirimenteerd met gel pads. Dit vond ik de beste want werken super, gaan eindeloos mee en makkelijk reinigen:
http://www.shinshields.com

Misschien dat @dokteruk goed advies heeft?😉

Alhoewel die is chirurg en begint dadelijk te snijden.😁

dan58 op 22 mrt 2019 09:21

@dan58 Dit is niet echt mijn vakgebied. Toch hoeft hier echt geen chirurg aan te pas te komen. Dit lijkt meer op een plek waar grote druk op gestaan heeft terwijl er nog beweging mogelijk is. Het advies is om eens goed naar je skischoenen te kijken. Het lijkt erop dat je continue aan het schuiven bent met je scheenbeen terwijl er druk op staat. Je krijgt dan een soort blaar/wond. Vaak is dat omdat de schoen toch teveel ruimte geeft om te bewegen.
Een goede bootfitter kan je hier echt bij helpen. Voor nu zou ik het gewoon rust geven. Het heelt vanzelf!

Groetjes,
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Probeer deze eens, http://manoove.com/home.pp , jaren geleden gebruikt omdat mijn skischoenen een beetje ruim waren aan de bovenzijde.

Dit is meer iets voor @dokteruk
😃😃

null

Mooi werk hoor

@Hooykaas Mooi zo’n post-mortem kunstwerkje ;)

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Lijkt mij toch niet zo netjes afgewerkt.😜😁

Born to run. B.S.

Lijkt mij toch niet zo netjes afgewerkt.😜😁

dan58 op 23 mrt 2019 17:22

Ze moeten dat koordje nog goed strak aantrekken. 😜

Bla, bla, bla.

Lijken mij bijna sexy netkousen, maar ja 'n opa is al vlug tevreden hé. 😜

Born to run. B.S.

Fascinerend dat bijna iedereen alleen maar over de schoenen begint. Een vriend van mij had soortgelijke wonden (waren bij hem nog ‘wondjes’ vergeleken met dit plaatje) en hij bleek gewone sokken te dragen ipv skisokken. Precies op de rand van z’n sok waren de wondjes ontstaan.
Ik vind het een wonder dat je met deze benen nog door bent blijven skiën. Als je zelf geen verstand hebt van wondverzorging, zou ik echt even bij een huisarts langsgaan, anders blijft je huid hier dun en zal het ook de komende jaren een probleemplek zijn.
Succes!

Uitrusten doen we thuis wel!

Zelf ook heel gevoelige schenen. Bij mij hebben ze de tong van de schoen van voven naar ondzr doorgeslepen en sinds dien geen last meer gehad

Samenvatting:

  1. Schoenen te groot (ga maar eens langs en bootfitter met je schoenen, kan je group wat andere schoenen gaan proberen. Al is de keuze inmiddels wel minder aan t eind van t seizoen)
  2. Schoenen te strak (want je schoenen zijn te groot)
  3. Onjuiste sokken (hoge strakke dunne sokken zijn beter)
  4. Geen andere dingen in de schoen erbij (thermo lagen, sneeuwvanger van broek)
  5. Evt gelpads mogelijk als bovenstaande allemaal optimaal is
  6. Skitechniek
  1. Schoenen verkeerd aan.
Bla, bla, bla.
  1. Te stijve schoenen.

Het scheren van benen kan ook helpen. Maar zoek het eerst in bovenstaande 8 punten.

Click. Click. Peace
  1. Ga maar snowboarden!🥶
LA NORMA😍☃️

@Lotte77

als eerste reactie sprak ik al over sokken.😜

Born to run. B.S.

@Lotte77

als eerste reactie sprak ik al over sokken.😜

dan58 op 24 mrt 2019 11:16

Daarom zei ik ook "bijna iedereen" 😘

*bericht bewerkt door Lotte77 op 24 mrt 2019 11:30

Uitrusten doen we thuis wel!

heb het zelf heel vroeger ook meegemaakt en weet wat voor pijn dit geeft. Bij mij paste de schoen ook goed en alles wat hier boven beschreven is was de revue al gepasseerd. Alleen wat bij mij gebeurde heb ik nog niet gelezen.
Had toen ook al een redelijke skitechniek en gaf ook scheendruk en hier zat bij bij de crux. Door het geven van scheendruk ging de tong van mijn schoen iets scheef zitten; ik drukte hem a.h.w. naar buiten. Hierdoor schuurde mijn schenen langs het harde kunststof van de ronde rand op de hoek van de tong. Natuurlijk kwamen daarna de zakdoeken etc. maar het kwaad was al geschied. Heb toen bewust mijn schoenen op de parkeerplaats in de sneeuw in Oostenrijk achter gelaten zodat ik wel andere schoenen moest nemen… Resultaat: sindsdien nooit meer last gehad en 2 forse littekens… :)

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Persoonlijk zou ik een skischoen nieuw kopen. Op diverse webshops zijn er koopjes te doen en hoef je zo niet veel uit te geven. Neem zeker de tijd om ze te passen en te voelen of ze daadwerkelijk goed zitten. Die info is hier al voldoende meegegeven. In de eerste plaats zou ik toch je wonden goed verzorgen. Zoals je op de foto kan zien, is de linker wonde aan het ontsteken (rode plek rond de wonde). Ik zou die goed uitkuisen met hacdil/hibidil. Daarna kan je er Flamigel of andere wondzalf opdoen en afdekken.

Persoonlijk zou ik een skischoen nieuw kopen. Op diverse webshops zijn er koopjes te doen en hoef je zo niet veel uit te geven. Neem zeker de tijd om ze te passen en te voelen of ze daadwerkelijk goed zitten. Die info is hier al voldoende meegegeven. In de eerste plaats zou ik toch je wonden goed verzorgen. Zoals je op de foto kan zien, is de linker wonde aan het ontsteken (rode plek rond de wonde). Ik zou die goed uitkuisen met hacdil/hibidil. Daarna kan je er Flamigel of andere wondzalf opdoen en afdekken.

JDC op 26 mrt 2019 09:58

Verstandig is om een wondverpleegkundige te raadplegen. Als het echt ontstoken is dan moet je het eerst weken in de Biotex. Vervolgens kan je het verbinden met eerst met een vochtig gaas en vervolgens afdekken met een droog sterile gaas. Een nog beter alternatief is Kaltostat alginaat gaas direct op de wond en vervolgens een droog gaas erop.

Zo maar een paar suggesties.

succes

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

"Op diverse webshops zijn er koopjes te doen en hoef je zo niet veel uit te geven. "

Ben ik het toch echt volledig mee oneens, sorry ;)

Het beste recept om (weer) opgezadeld te raken met een paar schonen die het hoogstwaarschijnlijk “net niet zijn”!

Gewoon naar een goede winkel met fatsoenlijke voorlichting en voldoende keuze. Wellicht best dan begin volgend seizoen als alle modellen/maten weer aangevuld zijn.

Edwin van Riel

ja het laatste waar je op moet besparen is goed passende skischoenen…en een fatsoenlijke goggle.

Plaats een reactie