Welke gletsjer tweede week van mei?

Mijn vriendin en ik willen van 5 tot en met 11 mei nog naar de sneeuw gaan. Ik heb al het één en ander gelezen over de gletsjers en ben voornamelijk de Hintertux en Stubai gletsjers tegen gekomen als mogelijke opties. Ik heb ook al wat topics hierdoor gelezen, maar ben nog niet echt een antwoord tegengekomen dat al m’n vragen beantwoord. Ik heb hierom de volgende vragen:

  • Wat zijn jullie ervaringen met deze twee gletsjers in de tweede week van mei?
  • Hoeveel km piste kunnen we ongeveer verwachten?
  • Hoe is de sneeuwkwaliteit in de loop van de dag bij deze gletsjers?
  • Is bij beide gletsjers het funpark dan nog open?
  • Welke zouden jullie aanraden?

Mochten jullie nog andere tips hebben, dan hoor ik dit uiteraard graag. Zermatt valt sowieso af door de dure skipas.

  • Hoeveel km piste kunnen we ongeveer verwachten? plusminus 25 km elk denk ik
  • Hoe is de sneeuwkwaliteit in de loop van de dag bij deze gletsjers? blijft in principe heul de dag goed als er gletsjerijs onder zit
  • Is bij beide gletsjers het funpark dan nog open? ja, Tux heeft behoorlijk park
  • Welke zouden jullie aanraden? Tux en dan lekker goedkoop en gezellig overnachten in Gasthof Zillertal net buiten Mayrhoven
Tukker(ik)

Beide gletsjers vind ik erg leuk, Hintertux wel meestal later in het seizoen geweest. Dan is Stubai geen optie meer. Qua km inderdaad ongeveer 25.

Saas Fee heeft ook een mooi stuk gletsjer vind ik, en zeker een goed funpark. Vind het in ieder geval beter dan Zermatt.

Hier worden ook nog wel een paar opties genoemd: https://www.wintersport.nl/forum/topic/461455

Edwin van Riel

Ik kan slechts meepraten over de Hintertuxer Gletscher.

  • Vorig jaar waren en in de tweede week van mei nog 46 Km aan pisten open en 14 liften.
  • Het Betterpark (Funpark) is vanaf begin April t/m begin Juni weer open. Voor meer info kijk zelf even: https://www.hintertuxergletscher.at/de/highlights/ski-und-fu…
  • afhankelijk van de temperaturen natuurlijk ook de kwaliteit. Bij warm weer wordt het vanaf na de middag natuurlijk altijd wat minder.

Op de Hintertuxer Gletscher kun je sowieso het hele jaar door skien, dus wat dat betreft vaak de beste optie wat betreft sneeuwzekerheid. Succes!

Plaats een reactie