Canazei, 25 januari t/m 1 februari 2020

Uit een peiling op dit forum is een brede interesse gebleken in een trip naar de Dolomieten. Uit die peiling zijn ook voorkeuren gebleken voor een specifieke week en standplaats voor die trip.

Wanneer: Week 5 – 25 januari t/m 1 februari 2020
Waar: Canazei

null
Canazei ligt bij de roze pijl

Opzet
Dit is geen groepsreis. Hieronder zal ik aangeven wat het wél is, wat je kan verwachten en wat niet.
Dit doen we wel:

  • We prikken een week en een locatie
  • We posten informatie die helpt om accommodatie te vinden
  • We posten informatie die inzicht geeft in de prijzen, voorwaarden en verkooppunten van de skipassen
  • We zorgen voor uitgebreide informatie en tips over de verschillende skigebieden
  • We zorgen voor informatie over skischolen, materiaalhuur, alternatieve activiteiten, kaartmateriaal, busdienstregelingen, etc.
  • We zorgen ter plaatse voor weersvoorspellingen, lawinebulletins, andere praktische informatie
  • We plannen een paar keer in de week een gezamenlijke lunch of diner (niet verplicht)

Dit doen we niet:

  • Het boeken van accommodaties, skilessen, skihuur, etc.
  • Het kopen van skipassen
  • Het regelen van vervoer naar of in de Dolomieten
  • Klachten in ontvangst nemen over zaken waar we niet over gaan
  • Beslissen wat jij gaat doen elke dag
    null

Dus
In de komende weken kan je in dit topic informatie verwachten. Ik heb een facebookgroep aangemaakt waar je eventueel lid van kan worden: https://www.facebook.com/groups/664424754013152
Heb je serieuze en concrete interesse, dan kan je aan mij per privébericht je gegevens doorgeven (je echte naam, telefoonnummer, e-mailadres, aantal personen), dan leg ik een niet openbare lijst aan die uiteindelijk moet leiden tot een goed informatienetwerk waar we voorafgaand aan en tijdens die week gebruik van kunnen maken.
Heb je vragen? Stel ze in dit topic. Heb je tips? Noem ze vooral in dit topic.

Klasse werk Gigi! Kijken of er een mooi reisje uit volgt

*bericht bewerkt door JurrianvanLoo op 02 apr 2019 09:18

Let it snow

Ik leg ook een lijstje aan voor geïnteresseerden die voornemens zijn alleen te gaan. Dan kunnen die later nog contact met elkaar zoeken om samen te reizen, een accommodatie te boeken etc. Is vaak voordeliger én gezelliger. Dus heb je interesse maar geen skimaatje? Laat het mij even weten (mag ook in PB), want ik weet dat er anderen zijn die in hetzelfde schuitje zitten.

Dan trap ik vast openbaar af: Ik zal alleen reizen, maar ben afhankelijk van de boekingen die er komen voor mijn eigen bedrijf. Is er ruimte om vrij te plannen dan ben ik erbij, echter weet ik dat pas definitief zo'n 6 tot 8 weken van tevoren.
Qua accomodatie-eisen ben ik niet zo moeilijk. Een goed bed en een schone badkamer zijn voldoende. Alles meer is mooi meegenomen. Het is voor mij een tussendoortje, en het zou fijn zijn als accomodatie onder de €300 p.p. kan blijven.

*bericht bewerkt door Bennie op 03 apr 2019 11:15

Leuk, @Bennie. Voordeel van dit format is dat iedereen (al dan niet last-minute) kan aanhaken of afvallen. En die prijs p.p. voor accommodatie lijkt me prima haalbaar.

@GiGi, de week van 25 jan zit ik in Arabba. Voor deze keer pas ik dus.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

@GiGi, de week van 25 jan zit ik in Arabba. Voor deze keer pas ik dus.

Unit106 op 1 jun 2019 07:43

Of je haakt een dag (of paar dagen) aan vanuit Arabba. Dat kan natuurlijk ook.

Voor mij geldt dat het eventueel een last minute aanhaken wordt. Het zal afhangen van de weer/ski omstandigheden waar mijn reis in die periode naar toe gaat. Het zal ook een short ski worden van max 4 skidagen.

Waarom heb je voor Canazei gekozen? Aleen maar uit interesse overigens, we gaan zelf hopelijk eind maart naar Selva.

Die redenering heb ik gegeven op pagina 2 van dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/434940?page=2… (reactie van 1 april2019, 7:35 uur).

Kort samengevat:

  • voldoet aan de aangegeven voorkeuren (Sella Ronda en Val di Fassa)
  • ligt centraal met veel mogelijkheden en leuke gebieden binnen 30 minuten rijtijd of skiënd te bereiken
  • veel accommodatie van elk kaliber

*bericht bewerkt door GiGi op 27 jun 2019 11:48

OK, thx, dat heb ik gemist. Het leek me alleen een stuk verder rijden, maar misschien gaan jullie wel vliegen.

OK, thx, dat heb ik gemist. Het leek me alleen een stuk verder rijden, maar misschien gaan jullie wel vliegen.

RoteHersentote op 28 jun 2019 09:22

Denk het niet… Iedereen heeft minstens drie paar ski’s die mee moeten bleek afgelopen snowworld zondag 😂

Hahaha @Bennie.
Canazei is vanaf Midden-Nederland ongeveer 45 minuten verder rijden dan Selva. Maar vooral de makkelijke toegang naar andere gebieden dan de Sella Ronda-gebieden (vanuit Selva is dat veel minder makkelijk/verder rijden) en de beschikbaarheid van accommodaties zijn doorslaggevend geweest. En natuurlijk de ‘Val di Fassa’-voorkeur die is aangegeven.

Als je alleen Sella Ronda en Val Gardena zelf wil skiën zit je in Selva perfect. Wil je ook juist die kleinere, rustigere, onbekendere gebiedjes doen die de Dolomieten wat mij betreft zo bijzonder maken, dan zit je in Selva niet zo handig.

super leuk! nu al zin in wintersport!

ik reis alleen. dus wil wel graag aansluiten bij een groepje.! maar moet eerst nog thuis even wat regelen met kids en school enzo!

OK, thx, dat heb ik gemist. Het leek me alleen een stuk verder rijden, maar misschien gaan jullie wel vliegen.

RoteHersentote op 28 jun 2019 09:22

We hebben Moena (iets zuidelijker) - Zutphen afgelopen maart in 9,5 uur gereden. Valt dus wel mee… ;)

Canazei is vanaf Midden-Nederland ongeveer 45 minuten verder rijden dan Selva.

Nadeel is dat die laatste 45min wel over een pas heen gaan en dan kunnen het wel eens vervelende laatste 45min van je reis worden.
Zo moesten wij de laatste keer dat we naar C. reden, voor dat laatste stukje nog even de kettingen omleggen en door een flinke sneeuwbui heen ploegen, waardoor die laatste 45min werden opgerekt naar 2 uur.
Iets om rekening mee te houden …

Rob

Dat geldt voor zo veel bestemmingen in de Alpen, dat het laatste stukje bij lastige omstandigheden langer kan duren. De frequentie van een grote dump is in de Dolomieten echter lager dan in veel andere delen van de Alpen.
Maar we dwalen af…

*bericht bewerkt door GiGi op 11 jul 2019 12:57

Hier afstanden en reistijden naar de mooiste dagbestemmingen vanuit Canazei:

null

Bijna alle dalliften die we moeten nemen om in de omliggende gebieden te skiën gaan al open om 8.30 uur!

null

Het lijkt er sterk op dat ik er bij kan zijn. Wel kneitervroeg weer weg op zaterdagochtend, omdat ik omstreeks 13u bepakt en al in Sölden wil zijn 😊

Gezien de bepakking is koken voor een behoorlijke groep geen probleem, dus als er gegadigden zijn voor een kleine catering-experience, kom maar op ;)

Leuk @Bennie. Er zijn vast mensen die graag gebruik maken van je aanbod.

Ik leg ook een lijstje aan voor geïnteresseerden die voornemens zijn alleen te gaan. Dan kunnen die later nog contact met elkaar zoeken om samen te reizen, een accommodatie te boeken etc. Is vaak voordeliger én gezelliger. Dus heb je interesse maar geen skimaatje? Laat het mij even weten (mag ook in PB), want ik weet dat er anderen zijn die in hetzelfde schuitje zitten.

GiGi op 3 apr 2019 10:44

Door ziekte is het nog maar de vraag of mijn ski maatje op vakantie kan in januari. Mogelijk haakt ze af en heb ik een plaatsje over in de auto en in het hotel. Hotel is helaas wel in Arabba en niet in Canazei. Aansluiten bij de club kan zeker maar vergt wat meer reizen.

Verwacht in December wel te weten of ze wel of niet mee gaat. Mocht er iemand last minute nog willen aansluiten dan wellicht goed om te weten dat ik mogelijk een plaatsje over heb. Verblijfslocatie is hotel met welness en super goed restaurant. Kosten hotel is 525,- pp voor 8dg hp.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Heeft er iemand interesse om als een groepje singles/onbekenden/… bij de plannen van Gigi aan te sluiten en eind januari richting Canazei te trekken? Ik ben zelf een 32-jarige skiër uit België, heb al wel vaker van dit soort reizen gedaan, en wil echt graag nog eens naar de mooie Dolomieten. Ik wil niet meteen een leeftijd/woonregio/skiniveau vermelden, kan misschien duidelijker worden als er anderen geintereseerd zijn: samen skiën is natuurlijk altijd wel leuk. Mijn eigen skiniveau is gevorderd en ik sta graag de hele dag op de piste maar op de moeilijkere pistes doe ik het wel graag een beetje rustiger. Bij interesse, reageer maar of stuur een PB.
@GiGi had mij ook 3 namen doorgegeven die eerder als single gereageerd hadden, die zal ik alvast een PB sturen.

Tomas

Canazei is vanaf Midden-Nederland ongeveer 45 minuten verder rijden dan Selva.

Nadeel is dat die laatste 45min wel over een pas heen gaan en dan kunnen het wel eens vervelende laatste 45min van je reis worden.
Zo moesten wij de laatste keer dat we naar C. reden, voor dat laatste stukje nog even de kettingen omleggen en door een flinke sneeuwbui heen ploegen, waardoor die laatste 45min werden opgerekt naar 2 uur.
Iets om rekening mee te houden …

RCGrootveld op 11 jul 2019 10:46

Als je vanuit Canazei naar de karrersee rijdt dan hoef je geen pas over kost 15min extra rijden maar heb ik 2 jaar geleden gedaan en super goed bevallen.

*bericht bewerkt door MountainHugger op 20 okt 2019 21:38

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Als je vanuit Canazei naar de karrersee rijdt dan hoef je geen pas over kost 15min extra rijden maar heb ik 2 jaar geleden gedaan en super goed bevallen.

MountainHugger op 20 okt 2019 21:35

Nou, dat is feitelijk een pas. Niet per se een hele hoge, maar wel een die vaak sneeuwkettingen vereist als het flink sneeuwt.

*bericht bewerkt door GiGi op 20 okt 2019 21:46

Nou, dat is feitelijk een pas. Niet per se een hele hoge, maar wel een die vaan sneeuwkettingen vereisen als het flink sneeuwt.

GiGi op 20 okt 2019 21:44

Mee eens! Het is een alternatieve route maar niet perse een makkelijkere route. Bij zware sneeuwval bevat deze route ook een goede klim en afdaling die voor vertraging kan zorgen.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Maar laten we terugkeren op het bij elkaar brengen van mensen die mee willen naar de Dolomieten. Tegen de tijd dat concrete reisplannen moeten worden gemaakt kunnen we tips uitwisselen aangaande de route.

Heeft er iemand interesse om als een groepje singles/onbekenden/… bij de plannen van Gigi aan te sluiten en eind januari richting Canazei te trekken? Ik ben zelf een 32-jarige skiër uit België, heb al wel vaker van dit soort reizen gedaan, en wil echt graag nog eens naar de mooie Dolomieten. Ik wil niet meteen een leeftijd/woonregio/skiniveau vermelden, kan misschien duidelijker worden als er anderen geintereseerd zijn: samen skiën is natuurlijk altijd wel leuk. Mijn eigen skiniveau is gevorderd en ik sta graag de hele dag op de piste maar op de moeilijkere pistes doe ik het wel graag een beetje rustiger. Bij interesse, reageer maar of stuur een PB.

@GiGi had mij ook 3 namen doorgegeven die eerder als single gereageerd hadden, die zal ik alvast een PB sturen.

Tomas

neos26 op 20 okt 2019 19:47

Ik kom ook alleen die kant op. Qua samen skiën gaat dat wel goed komen. Samen boarden gaat me ook wel lukken. Avond/accomodatie-invulling nog geen idee.

@neos26 alvast thx voor je PB
Stuur je zelf later op de dag PB, eerst thuis wat afstemmen.

*bericht bewerkt door dan58 op 21 okt 2019 09:33

Born to run. B.S.

We zijn die week in Campitello di Fassa, en willen graag af en toe aansluiten. Hoe komen we in contact?

Qwerty1

Plaats een reactie