Welke van de 2 ski's!?

Beste forum leden,

Ik zit met het volgende:
Heb afgelopen wintersport op de blizzard rustler 9 geskied. 180 cm lang. Geweldige ski's. Daarom was ik ook opzoek naar een paar. Helaas niet zo goed verkrijgbaar.
Nu ben ik bij een winkel hier in Nederland tegen een paar Rossignols sky 7 hd's uit 2018 aangelopen. Voor 300 euro met bindingen.
Dit gaat toch zeker 200 euro schelen ten opzichte van de rustlers…

Wat raden jullie aan? De Rossignols doen, of toch gaan voor de blizzards? Volgens de testen zijn de ski's aardig gelijk.

Persoonlijke info, boven gemiddelde skiër, 181 lang en 78-80 kg.

Ik hoop graag wat advies te mogen ontvangen!

De Rustler is een stuk stabieler dan de Sky. Veelzijdiger ook, kan aanzienlijk meer op harde sneeuw. Dus als dit je enige ski wordt zou ik zeker voor de Rustler gaan.

Ben persoonlijk erg fan van de Rustler 9. Heb hem zelf ook onlangs gekocht. Op letterlijk elk terrein kom je er goed mee uit de voeten. Zowel poeder, als strakke pistes. Noem het maar en hij kan het goed.

De Rossignol Sky 7 heb ik zelf niet op geskied maar, ik lees wel veel dat hij qua kanten grip op vlakke pistes een beetje te kort schiet. Hij wordt volgens mij toch veelal omschreven als een goede poeder of tour ski.

De Rustler 9 komt volgend jaar gewoon weer. Precies zelfde bouw maar alleen een anders design. Dus je kunt hem over een paar maandjes zo weer kopen lijkt mij.

Top. Bedankt voor de reacties mannen!

Nu dus helemaal rond en ga ik verder kijken voor de rustler!

Thnx!

Volgens eerste google resultaat bij de telemarkshop.nl voor 399 euries in 180 gewoon te koop. bij sport-conrad zelfs voor 349,—.

Klopt, al was de 180 cm versie schaarser dan de 188 of 172.

Daarnaast kwam de rossignol mét bindingen en de blizzard komt zonder. Vandaar mijn check up (: scheelt toch weer een aantal biertjes.

Die rossignol vond ik maar een flapperlat en ik ben nog 10 kg lichter dan jij. Heb inmiddels een aantal vakanties met de Rustlers achter de rug…echt geeft die 200 euro meer uit. Dat is het dubbel en dwars waard!!

Plaats een reactie