Luhta kwaliteit - ritssluitingen

Kijk, kijk, antwoord van Duijvestein. :)

Goedemorgen Bart,
We hebben de aankoop achterhaalt. Ik heb de claim zojuist bij Luhta ingediend dus nu is het even wachten op bericht vanuit Finland.

Ik wacht nu op Finland.
Hopelijk nodigen ze me uit om ter plaatse in een Fins skiresort de defecte ritsen te laten zien en te demonstreren hoe je ermee skiet. ;)

*bericht bewerkt door bartvwg op 11 apr 2019 12:41

Bla, bla, bla.

Zou m inderdaad liever daar gaan ruilen dan in Zoetermeer of Landgraaf eigenlijk ;)

Edwin van Riel

Luhta bevestigd net dat ik 25% van de aankoopprijs terugkrijg nadat ik de jas aan Duijvenstein heb bezorgd. (aankoopprijs was € 250,-)
Hopelijk betalen ze me ook de doos en verzendkosten terug anders is het ook niet echt de moeite. :p
Nu, de jas is weliswaar nieuw (lees nooit gebruikt) maar - zo blijkt - van 2016 dus ik vind dat ik wel tevreden mag zijn. ;)
Al heb ik er natuurlijk geen andere jas mee.

Bla, bla, bla.

Wat, je krijgt 60 eur terug??? Ze zijn niet wijs, laat ze gewoon lekker een goede jas sturen! Dat je evt een klein deel bij moet betalen vanwege gebruik is tot daar aan toe, maar dit lijkt een beetje de omgekeerde wereld zo.

Nou, t is misschien duurder maar doe mij maar Arc’tery of zo bij de Zwerfkei of een andere fatsoenlijke winkel. Topservice zonder enige vorm van gez…k gehad daar.

Edwin van Riel

Had ik niets teruggekregen was er ook maar weinig aan te doen, niet waar. ;)

Nou, t is misschien duurder maar doe mij maar Arc’tery of zo bij de Zwerfkei of een andere fatsoenlijke winkel. Topservice zonder enige vorm van gez…k gehad daar.

evr66 op 11 apr 2019 14:58

Da’s voer voor een andere topic. ;)

Bla, bla, bla.

Als jij er tevreden mee bent, is het prima maar ik zou me gen…id voelen. Inferieur materiaal bij best nog een behoorlijke prijs en dat dan op deze manier afhandelen, ze moesten zich schamen, zowel bij Luhta als Duijvenstein.

Edwin van Riel

Lutha behoort helaas niet tot de premium merken waar je dit soort garantiebepalingen wel standaard krijgt. Overigens begrijp ik heel goed dat winkeliers/ fabrikanten zonder aankoopbon wat terughoudender zijn.

When life gets too complicated.... SKI

Lutha behoort helaas niet tot de premium merken waar je dit soort garantiebepalingen wel standaard krijgt. Overigens begrijp ik heel goed dat winkeliers/ fabrikanten zonder aankoopbon wat terughoudender zijn.

Alex op 11 apr 2019 15:39

Ja, inderdaad.
Maar aan de hand van het prijsetiket (en vermoedelijk de barcode) hebben ze wel de exacte verkoopsdatum kunnen achterhalen (18/07/2016).

Bla, bla, bla.

Lutha behoort helaas niet tot de premium merken waar je dit soort garantiebepalingen wel standaard krijgt. Overigens begrijp ik heel goed dat winkeliers/ fabrikanten zonder aankoopbon wat terughoudender zijn.

Alex op 11 apr 2019 15:39

Dat zeker, maar zodra dat opgelost is, en de aankoop naar tevredenheid aangetoond, kunnen ze het gewoon netjes oplossen. Op deze manier kost het klanten in plaats van dat je er één voor het leven bij hebt.

Edwin van Riel

Wellicht had je meer kans op herstel gehad als je de jas niet “bewerkt” had maar snap je dilemma heel goed want zonder je belangrijkste spullen is het ook geen doen. Gevoelsmatig had ik ook wel wat meer coulance verwacht al was het geen nieuwe jas meer. Als je hem opstuurt in een Radar tas dan krijg je wellicht wat meer terug :) Overigens vind ik Lutha niet perse inferieur. Mijn vrouw heeft best veel van dat merk en nergens problemen mee, je kunt altijd pech hebben, maar hoe de winkel / het merk de schade afhandelt zegt veel meer in mijn ogen.

MW Janssen

Voor 65 euro heb je 2 nieuwe waterdichte ritsen.

Voor 65 euro heb je 2 nieuwe waterdichte ritsen.

miepmiep op 11 apr 2019 15:50

Het zijn er 3 en de andere 3 betrouw ik niet meer. ;)
Dus 6 ritsen, inclusief ‘hoofdrits’ vervangen zie ik niet zitten.
Trouwens Duijvestein bekijkt deze optie momenteel ook nog (al krijg ik ze precies niet wijsgemaakt dat het om alle ritsen gaat).

Bla, bla, bla.

Bij mij hetzelfde probleem met Lutha jas, nu voor de 2e keer een rits kapot. Eerste keer op eigen kosten nieuwe rits in laten zetten bij kleermaker. Tweede keer vond ik het te gortig worden en ben terug gegaan naar de winkel, Four Seasons in Duiven. De jas was 2 jaar geleden gekocht, maar ik heb hem alleen 3 weken met skien aangehad. Reactie van Four Seasons was dat er maar een jaar garantie op zat en ze wilden verder niks voor me doen, ook niet laten repareren op hun kosten. Viel me best tegen van die zaak. En van Lutha.

Geloof niet dat de huidige forumleden nog geïnteresseerd zijn om dit merk aan te schaffen voorlopig, dat hebben ze goed voor elkaar zo ;)

Edwin van Riel

Het jasje is aangekomen bij Duijvestein. Wel, wel, wel.

Beste Bart,
Ik heb de jas zojuist ontvangen, waarvoor dank. Zoals Luhta onderstaand al heeft aangegeven kunnen ze alleen een creditnota bieden van 25% van de inkoopprijs, u ontvangt dan €25,-
Ik heb nog navraag gedaan betreffende het vervangen van de ritsen, maar dit valt helaas niet onder garantie. Dit is het antwoord van Luhta: Bij ons is de garantie van ritsen al ruimschoots vervallen en waterdichte ritsen vervangen we sowieso nooit.
Ik hoor graag of u de geboden credit wenst te ontvangen of de jas alsnog wenst te houden.

€ 25,- = 10% :o
Zou het ze meer kosten om de jas terug te sturen? :p

Bla, bla, bla.

Schandalig. Ik zou die EUR 25 accepteren en wegwezen bij zowel die winkel als dat merk.

Edwin van Riel

Zei ik toch, Duijvestein had je sowieso al niks aan, en blijkbaar Luhta dus ook niet. Note to self: nooit Luhta kopen.

Duijvestein had hier de kans om wat goed te maken maar zoals gewoonlijk doen ze dat niet.

Schandalig. Ik zou die EUR 25 accepteren en wegwezen bij zowel die winkel als dat merk.

evr66 op 17 apr 2019 09:44

Natuurlijk… van de andere kant, iemand heeft een jas uit 2016, gekregen en gebruikt, alle (!) ritsen stuk, deels (?) opengesneden. Wat verwacht je van de winkel (aanspreekpunt) en fabrikant (probleem van die winkel)? Je snapt ook wel dat bij het geroemde Arc’Teryx &co die premium garantie verrekend wordt in de premium aankoopprijs, toch?
In dit geval zal je er met de winkel uit moeten zien te komen, wat zij evt weer bij leverancier/fabrikant kunnen claimen is hun probleem.

Natuurlijk… van de andere kant, iemand heeft een jas uit 2016, gekregen en gebruikt, alle (!) ritsen stuk, deels (?) opengesneden. Wat verwacht je van de winkel (aanspreekpunt) en fabrikant (probleem van die winkel)? Je snapt ook wel dat bij het geroemde Arc’Teryx &co die premium garantie verrekend wordt in de premium aankoopprijs, toch?
In dit geval zal je er met de winkel uit moeten zien te komen, wat zij evt weer bij leverancier/fabrikant kunnen claimen is hun probleem.

Userd op 17 apr 2019 10:12

Zeker dat, maar wie niet waagt niet wint zeggen ze wel eens. ;)
Winkel geeft hier duidelijk aan dat ze net dat geven wat ze krijgen van de leverancier dus niets extra (wat hun goed recht is natuurlijk).
Verder vind ik ze bij Luhta heel snel reageren om te zeggen dat ze de (volledige) jas zouden vergoeden dus waren ze wel erg goed op de hoogte van deze problemen lijkt me. :p
Nu ja, mij niet gelaten maar het is natuurlijk geen goede reclame. Voor beiden. ;)
€ 25,- meer budget. :D

Bla, bla, bla.

Ach, heb wel enige ervaring in de import van sportartikelen. Als ik dit zo lees is de jas nauwelijks gebruikt, het probleem van de ritsen is structureel (anders zouden ze niet alle 3 de geest geven en blijkbaar komt het bij anderen ook voor) en dat snijden was noodzaak op vakantie.

Als je dit netjes op wil lossen geef je zo'n vent of wat nieuws (van hetzelfde merk) om hem van de kwaliteit te overtuigen. Kost de importeur 60, uitgaande van een bruto consumentenprijs van 250. Of de shop pakt het op zonder medewerking van de importeur en geeft een tegoedbon voor 50% op alles waar geen korting op zit (dan kost het ze netto niets, spul gaat bij bruto prijzen gewoon over de kop). Eerste is het mooiste, behoud van de klant voor zowel merk als winkel. 2e is ook netjes, blijft ie in ieder geval fan van de shop voor andere aankopen. In beide gevallen een tevreden klant tegen hele ;lage kosten en bovendien wat prima (goedkope) reclame.

*bericht bewerkt door evr66 op 17 apr 2019 10:42

Edwin van Riel

Ach, heb wel enige ervaring in de import van sportartikelen. Als ik dit zo lees is de jas nauwelijks gebruikt, het probleem van de ritsen is structureel (anders zouden ze niet alle 3 de geest geven en blijkbaar komt het bij anderen ook voor) en dat snijden was noodzaak op vakantie.

Als je dit netjes op wil lossen geef je zo'n vent of wat nieuws (van hetzelfde merk) om hem van de kwaliteit te overtuigen. Kost de importeur 60, uitgaande van een bruto consumentenprijs van 250. Of de shop pakt het op zonder medewerking van de importeur en geeft een tegoedbon voor 50% op alles waar geen korting op zit (dan kost het ze netto niets, spul gaat bij bruto prijzen gewoon over de kop). Eerste is het mooiste, behoud van de klant voor zowel merk als winkel. 2e is ook netjes, blijft ie in ieder geval fan van de shop voor andere aankopen. In beide gevallen een tevreden klant tegen hele ;lage kosten en bovendien wat prima (goedkope) reclame.

evr66 op 17 apr 2019 10:42

Dat zijn aannames gebaseerd op de kennis opgedaan in dit topic ;) De winkel en fabrikant hebben niet meer dan het eerder beschreven verhaal en klanten kunne nfraaie verhalen ophangen als het op vergoeding en vermeende rechten aankomt. Blijft staan dat de geboden oplossing redelijk karig is en eea ook naar mijn mening wel beter opgepakt had kunnen worden. Als je daadwerkelijk de toezegging tot volledige vergoeding van het aankoopbedrag hebt van de fabrikant, zou ik dat nog maar eens benadrukken bij de winkel.

Als het een bekend probleem is dan maakt Luhta het zich er wel erg gemakkelijk vanaf. Nooit meer Luhta dus. De winkel doet er verder ook weinig moeite voor, dus ik zou lekker ergens anders iets uitzoeken en misschien alleen het hoogstnoodzakelijke kopen voor de € 25,- bij de betreffende winkel.

Plaats een reactie