Leukste pistes - Verbinding naar Courchevel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Dag allemaal,

Ik vertrek vrijdag met het gezin naar Val Thorens.
Nu vroeg ik me af welke de must do pistes zijn in de 3 vallees.
De kids zitten de ganse dag op les van 9 tot 17u dus we hebben tijd.
Ik en de vrouw zijn beiden gevorderde skieers.
Ik vroeg me ook af welke de snelste verbinding is naar Courchevel en terug?
Weet iemand hoe lang dit duurt?
We wilden daar eens gaan lunchen.
Bedankt,
Fre

Van Val Thorens naar Courchevel valt op zich nog wel mee. Als je de Plein Sud lift neemt in Val Thorens, dan een van de 3 Vallées liften naar de Col de la Chambre, dan kan je vanaf daar over de gelijknamige piste helemaal naar Méribel Mottaret skiën (via het prikpad Ours of met een tussenliftje Plan des Mains). Vanuit Mottaret ben je met de Pas du Lac zo op de top boven Courchevel. Daar kan je afdalen en zelf kiezen in welke kern van Courchevel je uitkomt.
De terugweg kan op twee manieren: ook weer via Mottaret en uiteindelijk via de Cote Brune lift weer naar de Col de la Chambre, vanwaar je in één keer kan afdalen naar Val Thorens. Je kan ook via Méribel Centre of Mottaret naar een van de overgangen naar Les Menuires skiën. Vanuit daar heb je dan altijd de Bruyeres of Mont de la Chambre lift nodig om terug boven Val Thorens te komen. Deze laatste twee liften en de Cote Brune boven Mottaret zijn aan het eind van de dag ook vrij druk vanwege al het terugkerend publiek naar Val Thorens.

Pistes die ik je zeker kan aanraden:
Rond Val Thorens: Tête Ronde, Christine, het hele dal van Orelle, Portette, Col en Moraine, Boismint
Rond Les Menuires: alle rode en zwarte pistes op de Masse
Rond Méribel: de pistes onder de Roc de Tougne-lifte, de pistes onder de Pas du Lac en Saulière liften, het GoPro couloir

Bedankt voor de volledige reactie!
Enig idee, hoe lang dit ongeveer duurt?

Van Val Thorens naar Courchevel (een van de kernen) moet toch wel kunnen in 1,5 tot 2 uur als je niet te veel wachttijd hebt bij de liften.
Terug zou ik ook zeker zo veel tijd rekenen. Misschien wel meer, omdat je waarschijnlijk in de middag wat meer wachttijd hebt.

Merci GiGi

Zoals gigi beschrijft idd. Let wel op in de middag zal de terugweg vermoedelijk wel langer duren door mindere sneeuwkwaliteit, hellingen liggen meer op het zuiden gericht.

Zoals gigi beschrijft idd. Let wel op in de middag zal de terugweg vermoedelijk wel langer duren door mindere sneeuwkwaliteit, hellingen liggen meer op het zuiden gericht.

aartstyle op 10 apr 2019 13:25

“Mindere sneeuwkwaliteit” is bij zonnig weer wel een understatement. De Aigle (bij Mottaret) is vroeg in de middag dan al compleet stukgeskied, dan wordt het meer roeien tussen de hopen slush door.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Must do piste: Meribel; Mont Vallon: Combe de Vallon

oja, neem genoeg centen mee; couchevel is pokkeduur… goedkoopste om te eten is, denk ik, hutje op de Cumin in Les Menuires, linkerkant voor je aan lift Masse komt. 20€ voor een dagschotel met dessert en koffie…

Eenmaal boven bij de Pas du Lac (mocht het daar druk zijn kan het helpen één dorpje door te skiën over het groene pad en daar in de gondel naar de Sauliere te stappen) via de Creux naar Courchevel 1650 te gaan. Daar zijn een heel aantal fijne pistes. Leuk is het om dan via de pas boven La Tania terug naar Meribel te gaan en dan via het knooppunt boven St. Martin en Les Menuires terug. Die terugweg kost wel bijna 3u, maar vanaf Courchevel 1650 ben je sowieso dik 2u kwijt via de snelste route en op hoog tempo.

Merci allemaal! Zal me goed voorzien van centen ;-)

Plaats een reactie