Nieuwe ski jas gezocht.

Ik zoek een nieuwe ski-jas die liefst aan deze criteria voldoet:

Hij moet warm (ik ben een koukleum) zijn, hardshell – softshell – all in one, daar ben ik niet over uit.
Onderlaagjes zoals Shirt, midlayer, fleece heb ik al, al mag de jas zeker in combinatie hiermee komen.
Maat: 54 (L-XL)
Minimum 10.000 mm waterkolom en 10.000/m2/24u ademactiviteit
Sneeuwvangers: mouw en romp
Een kap die over een helm past
Skipaszakje in de mouw
Veel zakken (portefeuiile, zonnebril, leesbril, foon, mes,… moet vlot meekunnen)
Kleur(en): rood en/of zwart en/of geel, combinatie mag. Grijs of een andere neutrale kleur ook. Geen blauw, groen, paars, oranje,…
Ritsen van YKK of een ander degelijk merk!!
Prijs: < € 750,-
Merk: ik ben niet merkgebonden maar zoek wel iets wat minimum 5 jaar moet meegaan zonder gedoe, aantal skidagen per jaar in buitenland = >20, over enkele jaren meer.

Ja, ik ben op de hoogte van deze zeer interessante topic: https://www.wintersport.be/forum/topic/467238 ;)

Iemand die een winkel in BE Limburg (of niet te ver daarbuiten) kent en deze aanbevelenswaardig vind mag dit zeker laten weten.

Muchos gracias!

Bla, bla, bla.

*bericht bewerkt door loe op 11 apr 2019 15:46

@bartvwg 11, nog snel even bij Arena Sport in Halen gaan kijken? Die doen uitverkoop kleding…

Duijvestein heeft binnenkort een mooie inruil-Lutha voor weinig denk ik. Wel even goed de zakken en ritsen nakijken op beschadigingen ;) ;)

Edwin van Riel

Voor de echt koude dagen (en voor algemeen gebruik als winterjas) ben ik zeer te spreken over mijn Kappa 6Cento 650.

null

  • Afneembare, verstelbare capuchon
  • Sneeuwvanger aan onderkant en bij mouwen
  • Skipasvak op de linker mouw
  • 2 met waterdichte rits afsluitbare jaszakken, met fleece gevoerd
  • 2 met waterdichte rits afsluitbare borstzakken, met fleece gevoerd (op de buitenkant)
  • 1 met rits afsluitbare binnenzak
  • 1 mesh binnenzak
  • 20.000 mm waterkolom
  • 20.000 m3/24 h ademendheid
  • Volledig getapete naden
  • Waterdichte rits met stormflap (klittenband)
  • Hoge, lekker gevoerde kraag
  • Ventilatieritsen onder de oksels
  • Valt vrij klein. Ik heb normaal maat M, deze jas heb ik in maat L
  • Afgelopen januari in Dimaro gekocht in de uitverkoop (model 2017-2018 denk ik), afgeprijsd van 500 tot 300 euro of iets dergelijks.

Thx @GIGI

Duijvestein heeft binnenkort een mooie inruil-Lutha voor weinig denk ik. Wel even goed de zakken en ritsen nakijken op beschadigingen ;) ;)

evr66 op 11 apr 2019 15:47

Lolbroek. :p :) :)

Bla, bla, bla.

@bartvwg

een mes mee op skitrip??? ooh ja, voor je ritsen open te snijden. 😜😁

Born to run. B.S.

een mes mee op skitrip??? ooh ja, voor je ritsen open te snijden. 😜😁

dan58 op 11 apr 2019 17:47

Hier zie, grapjas👊, geef me liever tips. 😜
Ik heb overigens altijd een mesJE bij. Of een multitool. Ik ben dan niet Handige Harry, MacGyver of Bob de Bouwer, ik ben wel voorzien. 😜

Bla, bla, bla.

Bij Zalando hebben ze de Peak Performance Vertical (rood/zwart)in maat XL voor 411 euries plus nog veel meer merken/ modellen.

When life gets too complicated.... SKI

Bij Zalando hebben ze de Peak Performance Vertical

Nice. 👍
Maar al die hun modellen zijn 191cm en dragen maat M… 🤔🤔
Morgen eens goed kijken. 😉

Bla, bla, bla.

@Alex
En het zijn niet dezelfde modellen. 😉
Zalando & co, eerlijk gezegd heb ik daar wat moeite mee. 🤔
Niettemin een knappe jas waar ik nog wat op ga Googlen. 👍

null
null

Bla, bla, bla.

Topmerk, vorig jaar 1 voor mijn dochter gescoord voor een acceptabel bedrag. Superspul.

Edwin van Riel

@bartvwg Wat voor issues heb je met Zalando als ik vragen mag? Ik shop daar namelijk al jaren zonder problemen. Groot voordeel is dat je achteraf kunt betalen waardoor het makkelijk is om spullen te bestellen en te retourneren.

BTW, ik heb alleen de Vertical genoemd en niet de Alpine!

*bericht bewerkt door Alex op 11 apr 2019 21:53

When life gets too complicated.... SKI

Voor een echte kou kleun . Jassen van falcon . Ik heb hem vorig jaar gekocht . En vorig jaar met de ijzige kou had ik het nog lekker warm. Hij kosten ongeveer 250 euro …

Ik moet zeggen dat deze jas ook echt geen rommel is 😜

https://www.wintersport.nl/forum/topic/466958

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@bartvwg Wat voor issues heb je met Zalando als ik vragen mag?

Alex op 11 apr 2019 21:28

@Alex : Ethische. Maar laten we die discussie hier maar niet voeren. ;)

BTW, ik heb alleen de Vertical genoemd en niet de Alpine!

Alex op 11 apr 2019 21:28

I know, I know maar het ging me er om dat al hun modellen (de verschillende ventjes) 191cm (of 186cm) lang zijn en maat M dragen. ;)
Da’s toch raar, niet? Maar goed, ik wijk af.

In ieder geval is je suggestie een jas die op m’n - groeiend - lijstje staat. :)

Bla, bla, bla.

Ik moet zeggen dat deze jas ook echt geen rommel is 😜
https://www.wintersport.nl/forum/topic/466958

Jeffvdv op 11 apr 2019 22:42

Die kleuren hè. :p

Bla, bla, bla.

I know, I know maar het ging me er om dat al hun modellen (de verschillende ventjes) 191cm (of 186cm) lang zijn en maat M dragen. ;)
Da’s toch raar, niet? Maar goed, ik wijk af.

bartvwg op 12 apr 2019 08:06

Ik zou me druk maken over andere dingen dan dit als je het mij vraagt :-P

When life gets too complicated.... SKI

I know, I know maar het ging me er om dat al hun modellen (de verschillende ventjes) 191cm (of 186cm) lang zijn en maat M dragen. ;)

Da’s toch raar, niet? Maar goed, ik wijk af.

bartvwg op 12 apr 2019 08:06

Ik zou me druk maken over andere dingen dan dit als je het mij vraagt :-P

Alex op 12 apr 2019 10:18

Zeer zeker, al maak ik me sowieso niet rap druk dus hierover ook niet. ;)

Bla, bla, bla.

Die 'lange lerpen' van Zalando die allemaal maatje M dragen… Heel apart… Maar goed, als je van 'tight fit' houdt, vooral doen dan… ;-)

Ik kocht anderhalve week terug een O'Neill Hybrid Seb Toots Terrain bij Zalando in maat XL (54). Van 200 voor 80 euro. Zestig procent korting dus. Als het echt wat kouder is, dan gewoon een extra laag eronder. Ik heb als extra laag een dunne softshell van Rab (zonder capuchon). Werkt goed.
Inmiddels is de korting op genoemde jas 'nog maar' 50%, maar nog altijd leuke korting dan.
Bij bergfreunde.nl is er nog een XL voor 90 euro. Is echter wat lastiger met verzending/retournering/betaling. Bij Zalando immers gratis thuis, gratis terug en op rekening betalen.

In dat budget kan het geen probleem zijn een jas te vinden.

Hier 1,90m, maar eigenlijk ook altijd M. L wordt al snel te plomp bij de schouders en de buik. Ik ben niet dun, maar ook niet breed gebouwd.

Misschien een Rossignol Stade Jacket ?

null

Paul

Misschien een Rossignol Stade Jacket ?

Ook al niet verkeerd! :)

Bla, bla, bla.

@bartvwg

een mes mee op skitrip??? ooh ja, voor je ritsen open te snijden. 😜😁

dan58 op 11 apr 2019 17:47

@bartvwg
niet echt handig om dit mes net in je jaszak te hebben steken dan. 😜

On-topic: bij de Protest-outlet in Maasmechelen Village heb ik toch al enkel koopjes kunnen doen qua technische kledij (10k -> 20k waterbestendigheid).
Ze hebben ook een eigen webshop met aanbiedingen.
Je zal waarschijnlijk niet meer dan 110 EUR moeten uitgeven voor een jas die aan je verwachtingen voldoet.
bv https://www.protest.eu/nl/product/heren/snowwear/ski-snowboa…

Glide on!

No offense, maar Protest, alsmede Falcon wat eerder werd genoemd, schaar ik niet onder de merken die hoogstaande kwaliteit maken.

When life gets too complicated.... SKI

(peper)dure merken durven óók matige kwaliteit te leveren. Genoeg reviews over te vinden.

Voldoet Spyder (de nieuwste 'Leader' met Goretex) wellicht ? Of is dat (ook) geen hoogstaande kwaliteit…? Of misschien te weinig opbergmogelijkheden ?

@Alex Zelf een eenvoudige Falcon broek gehad. Fijne pasvorm, nooit nat in geweest en mistte alleen de ontluchtingsritsen. Een 6x zo dure broek zoals ik nu heb is wel fijner, maar niet meer dan 1,5x beter (en duurzaamheid gaat vanzelf blijken). Broek van 45 euro die 3 winters intensief gebruik, vele wasbeurten en vele omstandigheden goed doorkomt kan ik onmogelijk over klagen.

Precies…
Heb zelf al vier jaar een Etirel skibroek. Tja, het is 'maar' een Etirel, maar hij is nog helemaal heel en voldoet prima. Als het echt koud is een lange thermo van Falcon (oei…) eronder en 'klaar is kees'.

Voldoet Spyder (de nieuwste 'Leader' met Goretex) wellicht ? Of is dat (ook) geen hoogstaande kwaliteit…? Of misschien te weinig opbergmogelijkheden ?

Rene4000 op 12 apr 2019 13:39

Nogal blits zo skiën in een Belgische vlag. ;)

null

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie