Speciale liften

Enkele jaren geleden kwam het al eens in het nieuws dat er in Kaltenbach (tijdelijk) een gondellift was waarbij een gondel met het interieur van een BMW 7 aangekleed was.

Zelf heb ik vorige week in Val d'Isère aan de gondellift van La Daille mogen vaststellen dat er een nieuwe gondellift is (tienzit) met één gondel die toch wat specialer is dan de andere.

null

Zijn er toevallig mensen die in andere skigebieden ook al zo een speciale ontdekkingen gedaan hebben op het vlak van liften? Gewoon uit nieuwsgierigheid :-).

Bij de Mannlichen Bahn vanuit Wengen naar (inderdaad) Mannlichen hebben ze op de cabine een soort balcon gemaakt en kun je buiten staan.

Rob

In les arcs kwam ik deze ‘afwijkende’ lift tegen. 😜😉

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/2fa0250652de1f5036c04c1e...

*bericht bewerkt door baila010 op 11 apr 2019 18:24

i’m living my dream now

Bij de Mannlichen Bahn vanuit Wengen naar (inderdaad) Mannlichen hebben ze op de cabine een soort balcon gemaakt en kun je buiten staan.

RCGrootveld op 11 apr 2019 17:20

En aan de oude Männlichenbahn uit Grindelwald die vorige week gesloten is, hingen allemaal oranje gondeltjes met de namen van de NL-elftalspelers die in 2008 bij het EK in Zwitserland speelden.

null

In Solden zijn enkele gondels van de Gaislach 2 uitgerust met muziek van de James Bond film Specter.

*bericht bewerkt door ruudsan op 11 apr 2019 19:19

In zermatt kun je tegenwoordig in de lift met glazen onderkant en bezet met Swarovski kristallen.

En in skiwelt heb je gondel voor kinderen met sprookjesverhalen

*bericht bewerkt door Tiny-M op 11 apr 2019 19:36

En aan de oude Männlichenbahn uit Grindelwald die vorige week gesloten is, hingen allemaal oranje gondeltjes met de namen van de NL-elftalspelers die in 2008 bij het EK in Zwitserland speelden.

Nu je het zegt, kan ik me die inderdaad nog herinneren . . . .

Rob

aan de nodseite van Fiss heb je een gondellift (Almbahn?) waar eens om de zoveel gondels dieren op vermeld staan en waar je binnenin uitleg krijgt over het dier dat op de gondel staat.

In Laax / Flims is er een stoeltjeslift van Porsche Design, met gelijkaardige stoelen als hierboven in Val D’Isere, die tijdens de rit draaide, zodat je steeds het mooiste uitzicht hebt.

Plaats een reactie