Het zal je maar gebeuren!

Brrrr, dat wil je niet tegenkomen.

Bla, bla, bla.

Die snowboarder heeft geluk dat ie net op tijd ver genoeg kan draaien.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Nou, Degene die willen instappen krijgen hem wel vol eroverheen… Bewijst maar weer eens dat die boarders alleen maar aan hun eigen denken, die boarder had hem ook gewoon fff op kunnen vangen natuurlijk☃️

LA NORMA😍☃️

De IS nu ook al in de sneeuw?

Nou, Degene die willen instappen krijgen hem wel vol eroverheen… Bewijst maar weer eens dat die boarders alleen maar aan hun eigen denken, die boarder had hem ook gewoon fff op kunnen vangen natuurlijk☃️

Piefke op 12 apr 2019 09:02

Jij als superskier blijft natuurlijk gewoon staan om dat ding op te vangen, held!

Tja en als je dan in een land zit waar men wars is van regelgeving, is er niemand op het idee gekomen om een verplichte beveiliging in te bouwen, bv middels dodemanskoord of microswitch in de zitting (hoe simpel kan het zijn).

Want stel je voor zeg, dat er geen rechtszaken meer komen, kunnen al die juristen thuis blijven.
Preventie? Nooit van gehoord. Welkom in het land van de ongewenste mogelijkheden.

Rob

Tja en als je dan in een land zit waar men wars is van regelgeving, is er niemand op het idee gekomen om een verplichte beveiliging in te bouwen, bv middels dodemanskoord of microswitch in de zitting (hoe simpel kan het zijn).

Want stel je voor zeg, dat er geen rechtszaken meer komen, kunnen al die juristen thuis blijven.
Preventie? Nooit van gehoord. Welkom in het land van de ongewenste mogelijkheden.

RCGrootveld op 12 apr 2019 12:40

Als er 1 land is waar alle veiligheidmaatregelen tot in het uiterste worden uitgekouwd is het daar wel. Juist in het land van de claimcultuur proberen ze dat tot het uiterste te voorkomen. Je kletst dus weer een behoorlijk eind in de rondte. Zelfs autospiegels hebben verplichte stickers dat objecten dichterbij kunnen zijn dan dat ze lijken te zijn…

Born to Ride

Als mensen het over de VS hebben… Dit speelde zich af in Banff, Canada.

Als er 1 land is waar alle veiligheidmaatregelen tot in het uiterste worden uitgekouwd is het daar wel. Juist in het land van de claimcultuur proberen ze dat tot het uiterste te voorkomen. Je kletst dus weer een behoorlijk eind in de rondte. Zelfs autospiegels hebben verplichte stickers dat objecten dichterbij kunnen zijn dan dat ze lijken te zijn…

Matthias123 op 12 apr 2019 13:24

Tja, en waarom . . . . omdat die regels ontbreken . . . .
Juist omdat het niet aan de voorkant gebeurt (Het P-woord), gebeurt het aan de achterkant.

Dus over “onzin” gesproken …

Rob

Als er 1 land is waar alle veiligheidmaatregelen tot in het uiterste worden uitgekouwd is het daar wel. Juist in het land van de claimcultuur proberen ze dat tot het uiterste te voorkomen. Je kletst dus weer een behoorlijk eind in de rondte. Zelfs autospiegels hebben verplichte stickers dat objecten dichterbij kunnen zijn dan dat ze lijken te zijn…

Matthias123 op 12 apr 2019 13:24

Tja, en waarom . . . . omdat die regels ontbreken . . . .
Juist omdat het niet aan de voorkant gebeurt (Het P-woord), gebeurt het aan de achterkant.

Dus over “onzin” gesproken …

RCGrootveld op 12 apr 2019 16:18

Misschien dat je er eens een keer moet gaan kijken voordat je verder gaat met onzin uit kramen…

Born to Ride

Iets zegt me dat jullie nooit beste vriendjes zullen worden… ;)

Mr. Slow

Ik heb verschillende onzinnige ‘ruzie’ reacties onzichtbaar gemaakt. @Matthias123 en @RCGrootveld stop met ruzie maken en op de man spelen. Voor beiden geldt dit als een laatste waarschuwing.

Click. Click. Peace

Als er 1 land is waar alle veiligheidmaatregelen tot in het uiterste worden uitgekouwd is het daar wel. Juist in het land van de claimcultuur proberen ze dat tot het uiterste te voorkomen.

Matthias123 op 12 apr 2019 13:24

Ik weet niet of dat nou een voordeel is of niet. Met claimcultuur en doorgeslagen regelgeving stop je eigen initiatief en logisch denken. Wij gaan er in Europa ook aan geloven vrees ik. Ontopic: ik zou de scooterrijder aanklagen en financieel helemaal uitkleden ;)

Doet me denken aan de eerste keer dat ik op een brommer ging zitten, per ongeluk tijdens het opstappen vol het gas open en daar lag ik op de vloer, alleen gaat dat achterover vallen niet zo makkelijk met een sneeuwscooter XD

Freeride = Life

Als er 1 land is waar alle veiligheidmaatregelen tot in het uiterste worden uitgekouwd is het daar wel. Juist in het land van de claimcultuur proberen ze dat tot het uiterste te voorkomen.

Matthias123 op 12 apr 2019 13:24

Ik weet niet of dat nou een voordeel is of niet. Met claimcultuur en doorgeslagen regelgeving stop je eigen initiatief en logisch denken. Wij gaan er in Europa ook aan geloven vrees ik. Ontopic: ik zou de scooterrijder aanklagen en financieel helemaal uitkleden ;)

Martin7182 op 12 apr 2019 23:24

Een voordeel is het zeker niet. Ik zie hier ook regelmatig mensen voorbij komen die ieder afgrondje enzo in de Alpen willen afzetten om ongelukken te voorkomen. Mensen moeten gewoon logisch nadenken, maar dat schijnt niet meer te kunnen. Een dodemansknop of microswitch maakt in dit geval ook geen verschil. De bestuurder was in dit geval ofwel onwel of volledig in paniek. Hij blijft verkrampt op de sneeuwscooter zitten waardoor een microswitch niet werkt. Een dodemanskoord gaat hij ook niet trekken in zo’n geval, dat komt niet bij hem op.

Born to Ride

Nou, Degene die willen instappen krijgen hem wel vol eroverheen… Bewijst maar weer eens dat die boarders alleen maar aan hun eigen denken, die boarder had hem ook gewoon fff op kunnen vangen natuurlijk☃️

Piefke op 12 apr 2019 09:02

Jij als superskier blijft natuurlijk gewoon staan om dat ding op te vangen, held!

Marijnt op 12 apr 2019 12:33

Precies, ik had hem terug gekopt😎
Dan hadden alle omstanders me idd als een held bedankt en kreeg ik van hun een nieuwe helm😊☃️
Wat kan het leven toch mooi zijn🥶

LA NORMA😍☃️

Grappige discussie over de verschillen in skicultuur tussen Noord-Amerika en Europa. Over het afzetten van afgronden, plaatsen van waarschuwingen etc.
Er is ook zo’n hele discussie gaande op Pugski.com, het Amerikaanse forum: https://www.pugski.com/threads/european-vs-american-style-sk…

Daar wordt juist door veel Amerikanen gesteld dat juist vanwege de claim-cultuur daar door de skigebieden elk mogelijk gevaar wordt verwijderd, afgedekt, uitgebreid duidelijk wordt gemaakt dat er gevaar is in elk geval. Dat kan tenminste achteraf niet worden gezegd dat het skigebied iets te verwijten valt.
Maar dan nog: als er een veiligheidsmaatregel is die niet gebruikt wordt of kan worden, dan heb je er niet zo veel aan dat ie er is, voor dat specifieke voorval althans.

Is in Canada - waar dit zich afspeelde - eenzelfde claim-cultuur als in de VS?

Grappige discussie over de verschillen in skicultuur tussen Noord-Amerika en Europa. Over het afzetten van afgronden, plaatsen van waarschuwingen etc.
Er is ook zo’n hele discussie gaande op Pugski.com, het Amerikaanse forum: https://www.pugski.com/threads/european-vs-american-style-sk…

Daar wordt juist door veel Amerikanen gesteld dat juist vanwege de claim-cultuur daar door de skigebieden elk mogelijk gevaar wordt verwijderd, afgedekt, uitgebreid duidelijk wordt gemaakt dat er gevaar is in elk geval. Dat kan tenminste achteraf niet worden gezegd dat het skigebied iets te verwijten valt.
Maar dan nog: als er een veiligheidsmaatregel is die niet gebruikt wordt of kan worden, dan heb je er niet zo veel aan dat ie er is, voor dat specifieke voorval althans.

Is in Canada - waar dit zich afspeelde - eenzelfde claim-cultuur als in de VS?

GiGi op 13 apr 2019 10:32

Die is daar wat minder maar het is daar wel heel hard in opkomst. Zeker de huidige ultra linkse regering die op dit moment in Canada zit maakt het nog makkelijker om te pas en te onpas tegen bedrijven te procederen.

Born to Ride

De VS, het enige land waar dit kan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hondje_in_de_magnetron…
Het is dan wel een broodje aap, maar waar rook is is vuur en er zijn wel degelijk andere voorbeelden. Dat aanklagen van McDonalds en tabaksindustrie etc. gaat hier ook gebeuren of is al gaande.

Grappige discussie over de verschillen in skicultuur tussen Noord-Amerika en Europa. Over het afzetten van afgronden, plaatsen van waarschuwingen etc.
Er is ook zo’n hele discussie gaande op Pugski.com, het Amerikaanse forum: https://www.pugski.com/threads/european-vs-american-style-sk…

Daar wordt juist door veel Amerikanen gesteld dat juist vanwege de claim-cultuur daar door de skigebieden elk mogelijk gevaar wordt verwijderd, afgedekt, uitgebreid duidelijk wordt gemaakt dat er gevaar is in elk geval. Dat kan tenminste achteraf niet worden gezegd dat het skigebied iets te verwijten valt.

GiGi op 13 apr 2019 10:32

Met al dat geclaim is dat ook logisch. Ook lekker makkelijk voor de consument; er is al nagedacht voor je dus hoef je dat zelf niet meer te doen. En ontbreekt ergens een bordje, dan vallen er gelijk doden. Gelukkig worden je repatriëring en uitvaart betaald door de verzekering van het skigebied ;)

Ik werk in de machinebouw, en heb een jaartje in de VS en Canada gezeten op verschillende plekken. Juist wat betreft het voorkomen van ongevallen zijn ze daar echt 3 stappen verder dan in 80% van de andere landen waar ik geweest ben. Elke dag Risicoanalyse over de geplande werkzaamheden, voor elke potentieel gevaarlijke activiteit een extra briefing, wekelijkse meetings over veiligheid en PPE en een zero tolerance beleid bij overtredingen. Dit was in Canada niet minder extreem dan in de vs.

Ik werk in de machinebouw, en heb een jaartje in de VS en Canada gezeten op verschillende plekken. Juist wat betreft het voorkomen van ongevallen zijn ze daar echt 3 stappen verder dan in 80% van de andere landen waar ik geweest ben. Elke dag Risicoanalyse over de geplande werkzaamheden, voor elke potentieel gevaarlijke activiteit een extra briefing, wekelijkse meetings over veiligheid en PPE en een zero tolerance beleid bij overtredingen. Dit was in Canada niet minder extreem dan in de vs.

Thehenk op 15 apr 2019 06:39

Zolang ze nog dit soort liftjes gebruiken:

null

kan je zoveel risicoanalyses, briefings etc hebben… dan is het niet veiliger.

En in USA hebben ze, voor wat ik zie, vrij veel liften zonder iets van handlebars.

Waar ze in de USA (canada geen idee) vooral goed in zijn is inderdaad alles afschermen met opmerkingen. “Betreden op eigen risico” en “wij zijn niet aansprakelijk”. In plaats van verantwoordelijkheid nemen en gewoon de gevaarlijke situaties aan te pakken/te minimaliseren.

In dit geval valt er weinig te doen, naast training van personeel. Die sneeuwscooters hebben naar mijn weten een dodemanskoord, maar als je dan zelf inderdaad vasthoud… dan is er maar weinig wat je kan doen lijkt me.

Plaats een reactie