Het hele jaar door skiën in Kapaonik

In Kopaonik, Servië is een neveplast piste geopend, waardoor er nu het hele jaar door geskied kan worden. :) Met 800m lang en 116m hoogteverschil is het de langste 'kunstpiste' in Europa en tevens langer dan alle wereldwijde indoorpistes.

null

null

Ik vraag me wel af hoe het skiën op deze matten in de zomer is met een gemiddelde temperatuur van rond de 20 graden :P

hier nog een leuk filmpje van de fabricant:

*bericht bewerkt door ThomJ op 19 apr 2019 13:07

Ik vraag me wel af hoe het skiën op deze matten in de zomer is met een gemiddelde temperatuur van rond de 20 graden :P

ThomJ op 19 apr 2019 13:03

Ik denk precies zoals Landgraaf, voordat ze er een indoor skipiste van maakten.

Kan me nog goed herinneren dat je daar maar beter een oude jeans moest aandoen. Want ze reden bakken met koelvloeistof oid over de baan bij wijze van glijmiddel 😋 en dat gaf nare vlekken

*bericht bewerkt door Onnem op 19 apr 2019 14:05

The older I get, the better I was

Leuk zo’n kunstpiste, maar toch mis ik het witte landschap. Dat geeft toch een extra sfeer. Afijn, nu de paasvakantie voorbij is, zullen we dit waarschijnlijk niet meer te zien krijgen. Zal weer een aantal maanden wachten worden …

Waarom maken ze die kunstpiste niet in het wit? Met het Albedo-effect in gedachten: zo zou de kunststof als ondergrond kunnen gebruikt worden voor ‘echte’ pistes in de winter, waardoor deze langer meegaan. Of schrijf ik nu rare dingen, @Roel en @Rogier ?

Dat kan nu toch gewoon ook? En anders heb je in je zomers groen, lelijke witte strepen in je landschap.

In de Harz heeft men c.q. had men ook deze plannen.

Dubbel

*bericht bewerkt door Birdheart op 22 apr 2019 08:44

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Nu maar hopen dat je niet net zo hoekig als de bochten van de baan moet boarden of skiën.

Hadden het geen ronde bochten kunnen zijn?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Frank66 : de kleur maakt namelijk veel uit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Albedo

Waarom maken ze die kunstpiste niet in het wit? Met het Albedo-effect in gedachten: zo zou de kunststof als ondergrond kunnen gebruikt worden voor ‘echte’ pistes in de winter, waardoor deze langer meegaan. Of schrijf ik nu rare dingen, @Roel en @Rogier ?

Gnurider op 21 apr 2019 15:47

Wit wordt heel snel vies. Kijk maar naar alle andere witte borstelbanen. Is bijna bruin.
En 's winters is alles wit, dus ook de pistes, zomers alles groen, dus groene pistes.

Wintersport, het beste wat er is.

Plaats een reactie